Sprallig bebis?
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Sprallig bebis?

    Någon mer som har en sprallig bebis i magen? Max har verkligen sprallat runt i min mage den senaste veckan, han kan flytta benen och fötterna från sida till sida ovanför naveln och trycka till rätt så hårt så hela magen kan flytta sig. När han puttar på med fötterna uppåt så trycker det oskönt nedåt, ibland känns det t.o.m som om han skall komma ut...
    Finns det fler som har "hårdfotade" små bebisar med starka benmuskler, eller är era bebisar lugna och snälla i magarna?

    //Malin.
  2. 1
    Sprallig bebis? Någon mer som har en sprallig bebis i magen? Max har verkligen sprallat runt i min mage den senaste veckan, han kan flytta benen och fötterna från sida till sida ovanför naveln och trycka till rätt så hårt så hela magen kan flytta sig. När han puttar på med fötterna uppåt så trycker det oskönt nedåt, ibland känns det t.o.m som om han skall komma ut...
    Finns det fler som har "hårdfotade" små bebisar med starka benmuskler, eller är era bebisar lugna och snälla i magarna?

    //Malin.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Japp, även här bor vilda bebin! Rumpan trycks upp i mina revben, fötterna trampar långt ut i sidan och de små händerna trummar vilt. Dessutom hickas det många gånger om dagen, och hela mina mage hoppar med. Jag njuter verkligen av all aktivitet, det är så häftigt när hela magen går i vågor, men det är faktiskt inte särskilt behagligt med en liten benig bebisrumpa i revbenen...
  4. 2
    Japp, även här bor vilda bebin! Rumpan trycks upp i mina revben, fötterna trampar långt ut i sidan och de små händerna trummar vilt. Dessutom hickas det många gånger om dagen, och hela mina mage hoppar med. Jag njuter verkligen av all aktivitet, det är så häftigt när hela magen går i vågor, men det är faktiskt inte särskilt behagligt med en liten benig bebisrumpa i revbenen...
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    jo, här e en vilda i min magge. som du säger så är det obehagligt när hon trycker ifrån uppåt, känns som urinblåsan ska spricka typ, även om man inte är nödig. hon är fixerad nu, och ligger o sparkar runt på samma ställe, och det kan bli hyfsta ömt, fötterna sparkas med åt vänster sida och rumpan, ja den ska tryckas upp mot mammas revben för det tycker hon e roligt....not
  6. 3
    jo, här e en vilda i min magge. som du säger så är det obehagligt när hon trycker ifrån uppåt, känns som urinblåsan ska spricka typ, även om man inte är nödig. hon är fixerad nu, och ligger o sparkar runt på samma ställe, och det kan bli hyfsta ömt, fötterna sparkas med åt vänster sida och rumpan, ja den ska tryckas upp mot mammas revben för det tycker hon e roligt....not
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    nej, här har det blivit ganska lugnt det senaste. Nästan så jag buffar till liten fröa tt känna att allt är ok. Men emellanåt får jag såna där riktigt hårda sparkar jag med.

    Min bebis ligger i samma position hela tiden. Eller så är det som det känns bara. jag har moderkakan i framvägg och känner inte sparkar på det området.
  8. 4
    nej, här har det blivit ganska lugnt det senaste. Nästan så jag buffar till liten fröa tt känna att allt är ok. Men emellanåt får jag såna där riktigt hårda sparkar jag med.

    Min bebis ligger i samma position hela tiden. Eller så är det som det känns bara. jag har moderkakan i framvägg och känner inte sparkar på det området.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Har e det livat värre, det knös mest men obland sparkar me. Protesteras vilt om ja vänder på mig när ja ska sova.
  10. 5
    Har e det livat värre, det knös mest men obland sparkar me. Protesteras vilt om ja vänder på mig när ja ska sova.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Min sparkar och det känns ska ni veta. Mina revben får sig en smäll då och då och dår får man nästan hämta andan. Sen brukar min bebis använda min urinblåsa som huvudkudde. Känner mig kissinödig jämt och när man tror de är kris, vad händer då, fem droppar kommer..... PUH säger jag.... Men jag kommer sakna alla sprakar....
  12. 6
    Min sparkar och det känns ska ni veta. Mina revben får sig en smäll då och då och dår får man nästan hämta andan. Sen brukar min bebis använda min urinblåsa som huvudkudde. Känner mig kissinödig jämt och när man tror de är kris, vad händer då, fem droppar kommer..... PUH säger jag.... Men jag kommer sakna alla sprakar....

Liknande trådar

  1. En sprallig bebis
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 08:20
  2. Jag är så sprallig
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 17:37
  3. Sprallig bebis - Lugn bebis
    By Mimmi73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:43
  4. Nu är hon sprallig i väntan på.....
    By Annika m Mathilda 22/4 +3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 13:02
  5. sprallig
    By mammaGåR in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 10:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar