Liten Pryl-enkät
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Liten Pryl-enkät

    Nå...vad av prylarna till bebisen hade du lika gärna kunnat vara utan och vad har varit oumbärligt (kan även handla om ärvda prylar från ev. syskon, obs ej kläder)!

    * Följande var ett onödigt inköp:

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:

    * Det här köpte jag senast:

    * Detta måste införskaffas:
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  2. 1
    Liten Pryl-enkät Nå...vad av prylarna till bebisen hade du lika gärna kunnat vara utan och vad har varit oumbärligt (kan även handla om ärvda prylar från ev. syskon, obs ej kläder)!

    * Följande var ett onödigt inköp:

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:

    * Det här köpte jag senast:

    * Detta måste införskaffas:
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Jennie svarar.

    * Följande var ett onödigt inköp: Bumbon, användes knappt.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: Vaggan, där sov hon dagtid (stod i vardagsrummet) tills hon var 5 månader

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: Speldosan ovanför vaggan... o tvättmaskinen.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: Amningskudden, fick en av svärmor men den använde jag aldrig. Tog kudden från soffan istället.

    * Det här köpte jag senast: En Brio Race vagn.

    * Detta måste införskaffas: Vet inte, har nog ingen pryl som vi MÅSTE köpa...
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  4. 2
    Jennie svarar. * Följande var ett onödigt inköp: Bumbon, användes knappt.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: Vaggan, där sov hon dagtid (stod i vardagsrummet) tills hon var 5 månader

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: Speldosan ovanför vaggan... o tvättmaskinen.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: Amningskudden, fick en av svärmor men den använde jag aldrig. Tog kudden från soffan istället.

    * Det här köpte jag senast: En Brio Race vagn.

    * Detta måste införskaffas: Vet inte, har nog ingen pryl som vi MÅSTE köpa...
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    karina svarar:

    * Följande var ett onödigt inköp:
    -kommer ej på nåt just nu

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    -våran Urban Jungle syskonvagn. Värd alla pengar!

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    -vagnen *s* och hans yllefilt från PO.P

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    -en filt från me&i som var jätte kall.

    * Det här köpte jag senast:
    -en pryl asså... måste va tallriken och skedarna från babybjörn

    * Detta måste införskaffas:
    -en husvagn till hans bobbycar!
  6. 3
    karina svarar:

    * Följande var ett onödigt inköp:
    -kommer ej på nåt just nu

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    -våran Urban Jungle syskonvagn. Värd alla pengar!

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    -vagnen *s* och hans yllefilt från PO.P

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    -en filt från me&i som var jätte kall.

    * Det här köpte jag senast:
    -en pryl asså... måste va tallriken och skedarna från babybjörn

    * Detta måste införskaffas:
    -en husvagn till hans bobbycar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    * Följande var ett onödigt inköp:
    -Egentligen inget den här gången eftersom vi inte köpte nästan något. Jag kan väl dra upp det där hopplösa barnvagnsparasollet igen kanske, det är åtminstone den mest värdelösa barnpryl jag någonsin köpt

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    -Bärsjalen! Jag fattar inte hur jag hade överlevt det första halvåret utan den.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    -Skulle kunnat svara bärsjalen där med, men det stämmer inte för jag tror att det är smått omöjligt att slita ut en Sino

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    -Bumbon! Men den månad den användes var den ovärdelig, och jag sålde den för lika mycket som jag köpte den för

    * Det här köpte jag senast:
    -Alltså, jag köper ju inga babyprylar... måste vara en mardrömskonsument för babybutikerna, hihi. Kan inte komma på att jag köpt något sedan bumbon (i december) och den är såld sedan länge nu.

    * Detta måste införskaffas:
    -En bilbarnstol! Ska fixa det i helgen tror jag.
  8. 4
    * Följande var ett onödigt inköp:
    -Egentligen inget den här gången eftersom vi inte köpte nästan något. Jag kan väl dra upp det där hopplösa barnvagnsparasollet igen kanske, det är åtminstone den mest värdelösa barnpryl jag någonsin köpt

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    -Bärsjalen! Jag fattar inte hur jag hade överlevt det första halvåret utan den.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    -Skulle kunnat svara bärsjalen där med, men det stämmer inte för jag tror att det är smått omöjligt att slita ut en Sino

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    -Bumbon! Men den månad den användes var den ovärdelig, och jag sålde den för lika mycket som jag köpte den för

    * Det här köpte jag senast:
    -Alltså, jag köper ju inga babyprylar... måste vara en mardrömskonsument för babybutikerna, hihi. Kan inte komma på att jag köpt något sedan bumbon (i december) och den är såld sedan länge nu.

    * Detta måste införskaffas:
    -En bilbarnstol! Ska fixa det i helgen tror jag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Svarar själv!

    * Följande var ett onödigt inköp:
    - Bröstpumpen och babygymmet.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    - Vagnen vi köpte för att ha i bilen och skötbordet.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    - Nattlampan i form av ett lysande spöke från ikea.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    - Bröstpumpen såldes, badbaljan lades undan för att sedan lämnas bort.

    * Det här köpte jag senast:
    - Lära-gå-vagnen.

    * Detta måste införskaffas:
    - En elektronisk barnvakt och en rese-stol.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  10. 5
    Svarar själv! * Följande var ett onödigt inköp:
    - Bröstpumpen och babygymmet.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    - Vagnen vi köpte för att ha i bilen och skötbordet.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    - Nattlampan i form av ett lysande spöke från ikea.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    - Bröstpumpen såldes, badbaljan lades undan för att sedan lämnas bort.

    * Det här köpte jag senast:
    - Lära-gå-vagnen.

    * Detta måste införskaffas:
    - En elektronisk barnvakt och en rese-stol.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    tycker du kan köpa cyckel till malva snart.
    Fråga oss om vikken som e bäst. Vi har koll!
  12. 6
    tycker du kan köpa cyckel till malva snart.
    Fråga oss om vikken som e bäst. Vi har koll!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Mica svarar

    * Följande var ett onödigt inköp: Resesäng. Står kvar i oöppnad kartong...

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: Sinon!!! Sittern och IKEAs fiskmobil

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: Sinon, babyskyddet (spänner fast honom i det när jag duschar),

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: Badstol, han lärde sig sitta precis när vi köpt den.

    * Det här köpte jag senast: Solglasögon (tack var Åsa *s*)

    * Detta måste införskaffas: Lära-gå-vagn
    Vi har inte ärvt jorden från våra föräldrar – vi lånar den av våra barn.
  14. 7
    Mica svarar * Följande var ett onödigt inköp: Resesäng. Står kvar i oöppnad kartong...

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: Sinon!!! Sittern och IKEAs fiskmobil

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: Sinon, babyskyddet (spänner fast honom i det när jag duschar),

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: Badstol, han lärde sig sitta precis när vi köpt den.

    * Det här köpte jag senast: Solglasögon (tack var Åsa *s*)

    * Detta måste införskaffas: Lära-gå-vagn
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Och jag som använder barnvagsnparasollet jättemycket Så olika det kan vara!
  16. 8
    Och jag som använder barnvagsnparasollet jättemycket Så olika det kan vara!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Klaras svar

    * Följande var ett onödigt inköp:
    - Badstol. Användes kanske 2 ggr totalt.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    - Sino- och MeiTai-sjalarna

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    - MeiTai:en

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    - Bumbon användes nog bara i 2 veckor. Sålde den efter några månader.

    * Det här köpte jag senast:
    - Jag minns inte. Det var ett bra tag sedan jag köpte något annat än kläder till M. Mycket ärvdes ju av storasyrran.

    * Detta måste införskaffas:
    - Lära-gå-vagn, resematstol
    Klara med L-03 & M-06
  18. 9
    Klaras svar * Följande var ett onödigt inköp:
    - Badstol. Användes kanske 2 ggr totalt.

    * Detta hade vi inte klarat oss utan:
    - Sino- och MeiTai-sjalarna

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten:
    - MeiTai:en

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort:
    - Bumbon användes nog bara i 2 veckor. Sålde den efter några månader.

    * Det här köpte jag senast:
    - Jag minns inte. Det var ett bra tag sedan jag köpte något annat än kläder till M. Mycket ärvdes ju av storasyrran.

    * Detta måste införskaffas:
    - Lära-gå-vagn, resematstol
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Samma här. Det har använts mycket flitigt sedan jag hittade det i en garderob för en vecka sedan.
  20. 10
    Samma här. Det har använts mycket flitigt sedan jag hittade det i en garderob för en vecka sedan.
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11

    Åsa svarar

    * Följande var ett onödigt inköp: måste bli hoppgungan (fast den köppte vi inte, det var en julklapp från farmor), krångligt att få i och ur skruttan - helt enkelt för bökig att använda!

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: vagnen. BB Babysittern var himla bra när vi väl köppte den, även om det var ganska sent.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: gåstolen! Vilken underbar pryl - används fortfarande flitigt.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: spöket-Laban-mobilen till vagnen. Den satt visserligen kvar rätt länge i vagnen men fyllde ingen funktion, antingen sov skruttan, eller så låg hon vaken med sufletten nere och tittade på himlen. Laban ägnades nog inte många minuter totalt.

    * Det här köpte jag senast: måste vara solglasögonen. Av sin pappa fick skruttan en blå plastsil igår när de var på prommenad "den kostade bara 10kr, och hon vill ju så gärna ha den..."

    * Detta måste införskaffas: kommer inte på nåt just nu, har tom kläder så det räcker och blir över för tillfället. Potta och gå-bil står på önskelistan till 1-årsdagen.
    -----------------------------------------
    Åsa med A&P
  22. 11
    Åsa svarar * Följande var ett onödigt inköp: måste bli hoppgungan (fast den köppte vi inte, det var en julklapp från farmor), krångligt att få i och ur skruttan - helt enkelt för bökig att använda!

    * Detta hade vi inte klarat oss utan: vagnen. BB Babysittern var himla bra när vi väl köppte den, även om det var ganska sent.

    * Denna pryl har använts så att den nästan blivit utsliten: gåstolen! Vilken underbar pryl - används fortfarande flitigt.

    * Denna pryl sålde jag / gav bort / la undan / slängde jag, ganska fort: spöket-Laban-mobilen till vagnen. Den satt visserligen kvar rätt länge i vagnen men fyllde ingen funktion, antingen sov skruttan, eller så låg hon vaken med sufletten nere och tittade på himlen. Laban ägnades nog inte många minuter totalt.

    * Det här köpte jag senast: måste vara solglasögonen. Av sin pappa fick skruttan en blå plastsil igår när de var på prommenad "den kostade bara 10kr, och hon vill ju så gärna ha den..."

    * Detta måste införskaffas: kommer inte på nåt just nu, har tom kläder så det räcker och blir över för tillfället. Potta och gå-bil står på önskelistan till 1-årsdagen.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Ni kanske har bättre parasoller? Mitt är verkligen helt värdelöst, det gör liksom vagnen helt otympligt bred så att den inte får plats på trottoarer utan att man kör in i folk, och att åka buss är bara att glömma. Hela vagnen blir liksom instabil och svajjig (och då har jag en Brio Komb, världens mest stadiga vagn ). Utöver det så sitter det inte fast ordentligt och stannar liksom aldrig så som man vrider det. Värdelöst, var ordet
  24. 12
    Ni kanske har bättre parasoller? Mitt är verkligen helt värdelöst, det gör liksom vagnen helt otympligt bred så att den inte får plats på trottoarer utan att man kör in i folk, och att åka buss är bara att glömma. Hela vagnen blir liksom instabil och svajjig (och då har jag en Brio Komb, världens mest stadiga vagn ). Utöver det så sitter det inte fast ordentligt och stannar liksom aldrig så som man vrider det. Värdelöst, var ordet
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13
    O vi som använder badstolen varje gång Malva badar. Klart hon kan sitta men tycker det är skönt att veta att hon inte kan välta åt sidan lr ställa sig upp så lätt... Så olika det kan vara.
  26. 13
    O vi som använder badstolen varje gång Malva badar. Klart hon kan sitta men tycker det är skönt att veta att hon inte kan välta åt sidan lr ställa sig upp så lätt... Så olika det kan vara.
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Cykel redan? Jasså det säger du... Vi ska däremot ta o leta upp Albins gamla cykelstol o sätta bak på min cykel så vi kan ta lite turer i sommar. Så jag antar att nästa inköp blir en cykelhjälm till lillan.
  28. 14
    Cykel redan? Jasså det säger du... Vi ska däremot ta o leta upp Albins gamla cykelstol o sätta bak på min cykel så vi kan ta lite turer i sommar. Så jag antar att nästa inköp blir en cykelhjälm till lillan.
  29. Medlem sedan
    Mar 2006
    #15
    vad lättad jag blir att du ialla fall inte hunnit klassa ut solglasögonen som ett onödigt inköp än ialla fall ;-)

    Vi fick en resesäng av storebror i bröllopspresent, den används mycket flitigt! Men så är vi ju också ett folk som har svårt att sitta hemma på helgerna...
  30. 15
    vad lättad jag blir att du ialla fall inte hunnit klassa ut solglasögonen som ett onödigt inköp än ialla fall ;-)

    Vi fick en resesäng av storebror i bröllopspresent, den används mycket flitigt! Men så är vi ju också ett folk som har svårt att sitta hemma på helgerna...
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Oj, det låter inget vidare. Vår vagn blir inte det minsta instabil av parasollet och det sitter där det sitter. Jag tror vi har ett Emmaljunga-parasoll som hör till vår Emmaljunga-vagn. Köpte det för drygt 4 år sedan, så jag minns inte riktigt.
  32. 16
    Oj, det låter inget vidare. Vår vagn blir inte det minsta instabil av parasollet och det sitter där det sitter. Jag tror vi har ett Emmaljunga-parasoll som hör till vår Emmaljunga-vagn. Köpte det för drygt 4 år sedan, så jag minns inte riktigt.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Vi hade nog olika varianter. Jag hade en sån där bakåtlutande, ganska platt historia som bebisen ändå bara har nytta av kanske första halvåret. Jag gissar att du har en där Malva kan sitta upprätt?
  34. 17
    Vi hade nog olika varianter. Jag hade en sån där bakåtlutande, ganska platt historia som bebisen ändå bara har nytta av kanske första halvåret. Jag gissar att du har en där Malva kan sitta upprätt?
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Min vill jag minnas är en från babyproffsen som kostade en hundring eller så. Tur att den var billigt (det märkliga är att jag inte har slängt den, den ligger här på en hylla och tar upp plats)
  36. 18
    Min vill jag minnas är en från babyproffsen som kostade en hundring eller så. Tur att den var billigt (det märkliga är att jag inte har slängt den, den ligger här på en hylla och tar upp plats)
  37. Medlem sedan
    Oct 1999
    #19
    Jo precis. Vi har en där hon kan sitta upprätt, ser ut som en hink som kan kan trä benen igenom. En sån där bakåtlutande grej hade vi oxå när hon var bebis... Men den hade vi ganska länge faktiskt, hon gillade att ligga ner när hon badade, iaf när hon var pluttig.
  38. 19
    Jo precis. Vi har en där hon kan sitta upprätt, ser ut som en hink som kan kan trä benen igenom. En sån där bakåtlutande grej hade vi oxå när hon var bebis... Men den hade vi ganska länge faktiskt, hon gillade att ligga ner när hon badade, iaf när hon var pluttig.
  39. Medlem sedan
    May 1999
    #20
    Nej, det där lät ju inget vidare Vi har ett Emmaljungaparasoll som matchar vagnen... (det ingick i ett paket med åkpåse och parasoll när vi köpte vagnen, annars tror jag inte att jag ens köpt nåt )

    Men du - när vi hade haft parasollet ett tag, så tyckte jag också att det blev så där, så det inte stannade som man satte det. Tyckte det var xtra konstigt, eftersom jag tyckte att det gjorde det från början. Så jag gick tillbaka med det, och då visade det sig att det var nån fjäder (tror jag) inuti som gått av och den gör det om man vipplar runt med parasollet genom att bara hålla i "knoppen" högst upp. Hon bytte den delen inuti skaftet och så lärde jag mig då att man bara ska ställa in parasollet med tvåhandsfattning.

    Du behöver ett bättre parasoll helt enkelt. Och släng det gamla!
  40. 20
    Nej, det där lät ju inget vidare Vi har ett Emmaljungaparasoll som matchar vagnen... (det ingick i ett paket med åkpåse och parasoll när vi köpte vagnen, annars tror jag inte att jag ens köpt nåt )

    Men du - när vi hade haft parasollet ett tag, så tyckte jag också att det blev så där, så det inte stannade som man satte det. Tyckte det var xtra konstigt, eftersom jag tyckte att det gjorde det från början. Så jag gick tillbaka med det, och då visade det sig att det var nån fjäder (tror jag) inuti som gått av och den gör det om man vipplar runt med parasollet genom att bara hålla i "knoppen" högst upp. Hon bytte den delen inuti skaftet och så lärde jag mig då att man bara ska ställa in parasollet med tvåhandsfattning.

    Du behöver ett bättre parasoll helt enkelt. Och släng det gamla!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lattjo liten pryl
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 14:16
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. Pryl-enkät
    By Zasa in forum Gravidsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 20:04
  4. En liten pryl-enkät!
    By Mysan bf 15/1 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 06:50
  5. Frågar här också! (pryl-enkät)
    By Mysan bf 15/1 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar