Syskon?!
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Syskon?!

    Har läst på några sidor på nätet att risken att få ännu en klumpis bebis ökar med 2-3% om man fått en innan. Blir lite nyfiken... hur många är det här som har barn efter sin klumpis??? Har ni kollat på ultraljudet om detta varit en klumpis?
    Tror ju att det räcker med 2 barn för mig men ändå... kanske en liten 3:a , och helst ingen klumpfot.
    Kram
    Tinna med Algot
  2. 1
    Syskon?! Har läst på några sidor på nätet att risken att få ännu en klumpis bebis ökar med 2-3% om man fått en innan. Blir lite nyfiken... hur många är det här som har barn efter sin klumpis??? Har ni kollat på ultraljudet om detta varit en klumpis?
    Tror ju att det räcker med 2 barn för mig men ändå... kanske en liten 3:a , och helst ingen klumpfot.
    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Hej!
    Min lille klumpis har en lillebror som har helt raka och normala små fossingar

    På ultraljudet nämnde jag för barnmorskan att jag hade en pojk med klumpfot och frågade om hon kunde se något med denna bebisens fot.

    Inte för att det hade spelat någon roll, men tänk vilken lättnad det hade varit om man hade vetat om det före man fick sin klumpis. När min pojk föddes hade jag aldrig ens hört ordet klumpfot. Tänk så enkelt det hade varit om man hade kunnat vara lite förberedd

    Hoppas ni har det bra
    Kram Jessica
  4. 2
    Hej!
    Min lille klumpis har en lillebror som har helt raka och normala små fossingar

    På ultraljudet nämnde jag för barnmorskan att jag hade en pojk med klumpfot och frågade om hon kunde se något med denna bebisens fot.

    Inte för att det hade spelat någon roll, men tänk vilken lättnad det hade varit om man hade vetat om det före man fick sin klumpis. När min pojk föddes hade jag aldrig ens hört ordet klumpfot. Tänk så enkelt det hade varit om man hade kunnat vara lite förberedd

    Hoppas ni har det bra
    Kram Jessica
  5. Sandra & Erik
    #3
    Hejsan
    Erik har en lillebror som inte har klumpfot, vi kollade oxå för att kunna vara lite mer förberädda om så hade varit fallet...
  6. 3
    Hejsan
    Erik har en lillebror som inte har klumpfot, vi kollade oxå för att kunna vara lite mer förberädda om så hade varit fallet...
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Känns skönt att veta att ni fått icke klumpisar efter..... Är väl egentligen ingen big deal. Det blir ju bra till slut , även om det är ett stort jobb bakom.
    Kram Tinna
  8. 4
    Känns skönt att veta att ni fått icke klumpisar efter..... Är väl egentligen ingen big deal. Det blir ju bra till slut , även om det är ett stort jobb bakom.
    Kram Tinna
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Min första son Oscar har ju klumpfot på båda fötterna men jag har nyligen (i april) fått min andra son som har helt normala raka fina fötter. Jag bad bm kolla extra på ultraljudet om hon kunde se något och det kunde hon inte. Precis som någon skrev tidigare så hade det inte spelat någon roll men jag hade önskat att jag förra gången fått veta innan.
  10. 5
    Min första son Oscar har ju klumpfot på båda fötterna men jag har nyligen (i april) fått min andra son som har helt normala raka fina fötter. Jag bad bm kolla extra på ultraljudet om hon kunde se något och det kunde hon inte. Precis som någon skrev tidigare så hade det inte spelat någon roll men jag hade önskat att jag förra gången fått veta innan.
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Vad skönt att ni inte fått fler klumpisar Kanske vågar mig på en trea så småningom.
    /Tinna
  12. 6
    Vad skönt att ni inte fått fler klumpisar Kanske vågar mig på en trea så småningom.
    /Tinna
  13. Medlem sedan
    Dec 2010
    #7
    Här kan du hitta mig och flera familjer med klumpfot www.klumpis.se
  14. 7
    Här kan du hitta mig och flera familjer med klumpfot www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:44
  2. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:39
  3. BT Syskon eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 13:53
  4. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  5. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar