Klumpfot?? Klubbfot??
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Klumpfot?? Klubbfot??

    Hej jag vet inte om det e samma sak men vår läkare (Lenart Landin) sa att man har tagit bort ordet Klmpfot för att det e så missvisande och det kallas nu för klubbfot för det ser ju ut som en klubba (golfklubba) jag tror att klumpfot e samma sak som klubbfot jag personligen tycker att klubbfot låter lite trevligare.

    Kanska ska presentera mig jag e då mamma till Mea som fyller 4 i sep. hon föddes med klubbfötter höger var värst hon liger då på en skala på 1-5 på 5 och vänstra ligger på 4 vi har genomgåt 2 stora operationer och 6 nersövningar ska antagligen opereras nu i sep igen jippi...
    Mea´s föräldrar heter Caroline (jag) och Stefan
    Jag glömde vi har oxå fått vårdbidrag så det går att få om man e lite envis
  2. 1
    Klumpfot?? Klubbfot?? Hej jag vet inte om det e samma sak men vår läkare (Lenart Landin) sa att man har tagit bort ordet Klmpfot för att det e så missvisande och det kallas nu för klubbfot för det ser ju ut som en klubba (golfklubba) jag tror att klumpfot e samma sak som klubbfot jag personligen tycker att klubbfot låter lite trevligare.

    Kanska ska presentera mig jag e då mamma till Mea som fyller 4 i sep. hon föddes med klubbfötter höger var värst hon liger då på en skala på 1-5 på 5 och vänstra ligger på 4 vi har genomgåt 2 stora operationer och 6 nersövningar ska antagligen opereras nu i sep igen jippi...
    Mea´s föräldrar heter Caroline (jag) och Stefan
    Jag glömde vi har oxå fått vårdbidrag så det går att få om man e lite envis
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Hej

    vad rolig att "träffa" någon som går hos Lennart Landin. Det gör vi oxå - och har gjort det sedan lillkillen föddes. Han är nu 3 ½ och har precis fått lägga nattskenorna oxå. så nu har vi en sommar fri från allt meck med skenor. Han ska iof sig ha ortopediska skor ett tag framöver men får även använd vanliga om dom är okej i passformen. Han föddes också med dubbelsidig klumpfot.
    ps vi har oxå fått vårdbidrag - som du säger är man envis så går det....
  4. 2
    Hej vad rolig att "träffa" någon som går hos Lennart Landin. Det gör vi oxå - och har gjort det sedan lillkillen föddes. Han är nu 3 ½ och har precis fått lägga nattskenorna oxå. så nu har vi en sommar fri från allt meck med skenor. Han ska iof sig ha ortopediska skor ett tag framöver men får även använd vanliga om dom är okej i passformen. Han föddes också med dubbelsidig klumpfot.
    ps vi har oxå fått vårdbidrag - som du säger är man envis så går det....
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    inte för att vara "taskig" men vi la skenorna när Mea var 1år för hon e en envis tjej hon blev vansinig när skenorna åkte fram så Lenart sa att bara hon har skorna så räcker det.... vi har nog hft tur som sluppit och bråkat
  6. 3
    inte för att vara "taskig" men vi la skenorna när Mea var 1år för hon e en envis tjej hon blev vansinig när skenorna åkte fram så Lenart sa att bara hon har skorna så räcker det.... vi har nog hft tur som sluppit och bråkat
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Du var

    välan inte taskig. Min pojk är oxå rejält envis men jag är envisare. Vi har krigat många gånger och många tårar är fällda - men för hans skull har jag krigat vidare. Hur ser tösens fötter ut nu - läste att det nog blir en op till. Min kille hade oxå svårbehandlade fötter - har inte fått någon siffra på honom men har fått reda på så här i efterhand att han inte var så lätt. Men troligen blir det inte fler op för honom som det ser ut nu. Tack o lov! Har ni oxå gått på sjukgymnastik?
  8. 4
    Du var välan inte taskig. Min pojk är oxå rejält envis men jag är envisare. Vi har krigat många gånger och många tårar är fällda - men för hans skull har jag krigat vidare. Hur ser tösens fötter ut nu - läste att det nog blir en op till. Min kille hade oxå svårbehandlade fötter - har inte fått någon siffra på honom men har fått reda på så här i efterhand att han inte var så lätt. Men troligen blir det inte fler op för honom som det ser ut nu. Tack o lov! Har ni oxå gått på sjukgymnastik?
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Meas fötter är fortfarande sneda hon går på utsidan (lateralsidan har jag lärt mig att det heter) Lenart snackade något om sätta in e kil i foten?? Vi ska se nu på 4års kontrollen i sep. vad han säger då för foten måste vara lite större hon har 22-23 i skor lillasyater har 23-24 det e 2år i mellen...
    Vi går till Agneta på sjukgymnastik har inte varit där nu så ofte brukar bara bli när jag ska till ota eller Lenart för vi bor i Kristianstad
  10. 5
    Meas fötter är fortfarande sneda hon går på utsidan (lateralsidan har jag lärt mig att det heter) Lenart snackade något om sätta in e kil i foten?? Vi ska se nu på 4års kontrollen i sep. vad han säger då för foten måste vara lite större hon har 22-23 i skor lillasyater har 23-24 det e 2år i mellen...
    Vi går till Agneta på sjukgymnastik har inte varit där nu så ofte brukar bara bli när jag ska till ota eller Lenart för vi bor i Kristianstad
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    .
  12. 6
    .
  13. Medlem sedan
    Dec 2010
    #7
    Hemsida för klubbfot www.klumpis.se
  14. 7
    Hemsida för klubbfot www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. Klumpfot
    By bigmouth in forum _1006 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 21:44
  2. Vattenkoppor och klumpfot
    By ss74 in forum Klumpfot
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 21:16
  3. angående klumpfot
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 21:57
  4. Infomöte om klumpfot
    By EccaS in forum Klumpfot
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:07
  5. Klumpfot nr 1
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 17:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar