UL för att se hur bebis ligger
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    UL för att se hur bebis ligger

    Vid nästa BM-besök den 16 augusti ska jag göra ett UL, för att se hur bebisen ligger. Inte för att kolla tillväxten alltså, utan för att se om den har huvudet nedåt.

    Det är tydligen rutin här. Är det vanligt? Någon av er andra som ska kolla bebisens placering med UL?
  2. 1
    UL för att se hur bebis ligger Vid nästa BM-besök den 16 augusti ska jag göra ett UL, för att se hur bebisen ligger. Inte för att kolla tillväxten alltså, utan för att se om den har huvudet nedåt.

    Det är tydligen rutin här. Är det vanligt? Någon av er andra som ska kolla bebisens placering med UL?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Nej, min bm "känner å klämmer" bara på magen för att kolla hur den ligger. Den har legat med huvudet neråt så länge jag kunnat känna, vi skojar om att den blev till med huvudet neråt för att vi båda är så höjdrädda....
    Men visst, jag hade inte haft något emot ett UL, bara för att "få hälsa på" där inne och se den lilla grodan...
  4. 2
    Nej, min bm "känner å klämmer" bara på magen för att kolla hur den ligger. Den har legat med huvudet neråt så länge jag kunnat känna, vi skojar om att den blev till med huvudet neråt för att vi båda är så höjdrädda....
    Men visst, jag hade inte haft något emot ett UL, bara för att "få hälsa på" där inne och se den lilla grodan...
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Här i Göteborg är det bara rutin med ett enda UL, runt v. 18. Och igår när jag var hos BM kände hon att bebisen låg med huvudet ner. Hade misstänkt det också för när jag lägger armarna i kors kommer alltid protestsparkar. Och så känner jag ibland en liten rumpa som sticker ut upp mot revbenen till, det känns helt roligt.
  6. 3
    Här i Göteborg är det bara rutin med ett enda UL, runt v. 18. Och igår när jag var hos BM kände hon att bebisen låg med huvudet ner. Hade misstänkt det också för när jag lägger armarna i kors kommer alltid protestsparkar. Och så känner jag ibland en liten rumpa som sticker ut upp mot revbenen till, det känns helt roligt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Nej inte vad jag vet. Här känner de efter med händerna. Men skulle det vara att de inte skulle känna så blir det nog en koll med ultraljud skulle jag tro.
  8. 4
    Nej inte vad jag vet. Här känner de efter med händerna. Men skulle det vara att de inte skulle känna så blir det nog en koll med ultraljud skulle jag tro.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Nej, här känner hon bara efter hur bebisen ligger... Men, vad härligt med ett extra UL!! Blir avis!!!
  10. 5
    Nej, här känner hon bara efter hur bebisen ligger... Men, vad härligt med ett extra UL!! Blir avis!!!
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    hihihi de e precis samma för mej.. bebben har legat med huvet nedåt i 4 veckor nu o jag får oxå protest sparkar när jag lägger armarna i kors..de e rätt så roligt..)
  12. 6
    hihihi de e precis samma för mej.. bebben har legat med huvet nedåt i 4 veckor nu o jag får oxå protest sparkar när jag lägger armarna i kors..de e rätt så roligt..)

Liknande trådar

  1. Bebis ligger där han ligger
    By Petra & kärlekarna in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 12:04
  2. Det ligger en bebis
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 12:49
  3. Nu ligger bebis m. huvudet ner
    By tl-67 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 08:40
  4. Min bebis ligger "fel"
    By Tanya in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 18:39
  5. Bebis som ligger långt ner?
    By Anna - änglamamma in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar