Sjukgymnastik
Klumpfot
  1. Sandra och Erik
    #1

    Sjukgymnastik

    Hejsan
    har läst att en del av er använder sjukgymnastik som metod...är det något som ni gör själva hemma alltså stretchar eller gå ni till sjukgymnast. Erik 4 1/2 år har aldrig varit hos sjukgymnat och det har heller aldrig varit på tal det är bara vi som stretchar hans fötter hemma...konstigt om det är olika??
  2. 1
    Sjukgymnastik Hejsan
    har läst att en del av er använder sjukgymnastik som metod...är det något som ni gör själva hemma alltså stretchar eller gå ni till sjukgymnast. Erik 4 1/2 år har aldrig varit hos sjukgymnat och det har heller aldrig varit på tal det är bara vi som stretchar hans fötter hemma...konstigt om det är olika??
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    Vi har

    haft sjukgymnastik från första början. Hade tur med att precis då min gosse föddes började en helt underbar sjukgymnast på vårt sjukhus med utbildning just på klumpfötter. Vi har hela tiden gått hos henne i början när gipset var borta 2 ggr i veckan - på senare tid 1-2 ggr i månaden. Jag har själv stretchat o tänjt hans fötter hela tiden - med vissa grepp som vi fick visat oss. Än idag då han snart är 4 så har vi lite töjningar då och då men första 2½ - 3 åren var det åtminstone ½ timme om dan. Jag tror mycket på att vårt "slit" med hans fötter har gjort en stor skillnad.
  4. 2
    Vi har haft sjukgymnastik från första början. Hade tur med att precis då min gosse föddes började en helt underbar sjukgymnast på vårt sjukhus med utbildning just på klumpfötter. Vi har hela tiden gått hos henne i början när gipset var borta 2 ggr i veckan - på senare tid 1-2 ggr i månaden. Jag har själv stretchat o tänjt hans fötter hela tiden - med vissa grepp som vi fick visat oss. Än idag då han snart är 4 så har vi lite töjningar då och då men första 2½ - 3 åren var det åtminstone ½ timme om dan. Jag tror mycket på att vårt "slit" med hans fötter har gjort en stor skillnad.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Vi har en sjukgymnast som vi träffar men inte oftare än ca 2 gånger per år (om ens det), vi går på kontroll dit ungefär lika ofta som till läkaren. Om det är någon stretchning som behövs så visar hon oss greppen och så får vi göra det hemma.
  6. 3
    Vi har en sjukgymnast som vi träffar men inte oftare än ca 2 gånger per år (om ens det), vi går på kontroll dit ungefär lika ofta som till läkaren. Om det är någon stretchning som behövs så visar hon oss greppen och så får vi göra det hemma.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Vi har använt oss av sjukgymnast och tycker resultatet blevit bra. klumpfothemsida www.klumpis.se
  8. 4
    Vi har använt oss av sjukgymnast och tycker resultatet blevit bra. klumpfothemsida www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. Sjukgymnastik
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 11:50
  2. Sjukgymnastik
    By Anna1989 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 13:54
  3. Sjukgymnastik
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 20:34
  4. sjukgymnastik
    By larchik in forum Träning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 21:50
  5. Sjukgymnastik!
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar