Nedräkning arbetsdagar
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Nedräkning arbetsdagar

    Nu har jag bara 16 dagar kvar att jobba fram tills den 23 nov, ska bli så underbart skönt att bara få vara hemma o ta hand om allt annat. Följa med kidsen till skolan o vara med där, de är ngt man sällan hinner med, sonen har jag varit med men inte min mellan dotter som så gärna vill att jag ska vara med, orken finns ju inte imellanåt när man jobbar o går på kursen osv, bläääää

    men men snart så, har faktiskt sem vecka 43 o 44 så blir ledig totalt 12 dagar. 5 arbetsdagar kvar tills dess, längtar som bara den

    Någon som börjat med med havandeskapspenningen än?
  2. 1
    Nedräkning arbetsdagar Nu har jag bara 16 dagar kvar att jobba fram tills den 23 nov, ska bli så underbart skönt att bara få vara hemma o ta hand om allt annat. Följa med kidsen till skolan o vara med där, de är ngt man sällan hinner med, sonen har jag varit med men inte min mellan dotter som så gärna vill att jag ska vara med, orken finns ju inte imellanåt när man jobbar o går på kursen osv, bläääää

    men men snart så, har faktiskt sem vecka 43 o 44 så blir ledig totalt 12 dagar. 5 arbetsdagar kvar tills dess, längtar som bara den

    Någon som börjat med med havandeskapspenningen än?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Jag har inte gått på än...14 arbetsdagar kvar. Jobbar sista dagen 1/11...ska bli sååå skönt.
    Har märkt att jag får mer och mer sammandragningar så det ska bli skönt att kunna vara hemma och vila utan dåligt samvete.
  4. 2
    Jag har inte gått på än...14 arbetsdagar kvar. Jobbar sista dagen 1/11...ska bli sååå skönt.
    Har märkt att jag får mer och mer sammandragningar så det ska bli skönt att kunna vara hemma och vila utan dåligt samvete.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Härligt Lpter skoj att få se vad barnen pysslar med i skolan. Och att förbereda lite hemma inför bäbisen också kanske? Julstöka och sånt som lär ta längre tid i år när man börjar bli stor som ett hus

    Själv har jag gått hemma och skrotat så länge att jag inte minns hur man gör nåt annat nu Ja, i 16 månader iaf (mammaledig), men jag trivs så bra med att skrutta runt här hemma och pyssla. Även om jag blir småknasig en del dagar när jag bara pratat med sonen och känner mig som en ettåring i huvet
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  6. 3
    Härligt Lpter skoj att få se vad barnen pysslar med i skolan. Och att förbereda lite hemma inför bäbisen också kanske? Julstöka och sånt som lär ta längre tid i år när man börjar bli stor som ett hus

    Själv har jag gått hemma och skrotat så länge att jag inte minns hur man gör nåt annat nu Ja, i 16 månader iaf (mammaledig), men jag trivs så bra med att skrutta runt här hemma och pyssla. Även om jag blir småknasig en del dagar när jag bara pratat med sonen och känner mig som en ettåring i huvet
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Du som är så nära...då undrar jag hur du gick till väga när du ansökte om havandeskapspenning.
    Jag antar att alla papper om föräldrapenning, arbetsgivarintyg osv måste vara inskickat innan man ansöker? Så att de har alla fakta likosm?

    Mitt lilla barn kommer runt den 2:e januari och min chef har fortfarande inte skrivit p¨å papperna som jag måste skicka in till FK så att de kan bestämma föräldrapenning. Nu börjar jag känna mig väääldigt trött i benen och ländryggen och det är jobbigt att böja sig och sådär. Är jag alldeles försent ute om jag ansöker om att få gå runt den siste november då, tro?
  8. 4
    Du som är så nära...då undrar jag hur du gick till väga när du ansökte om havandeskapspenning.
    Jag antar att alla papper om föräldrapenning, arbetsgivarintyg osv måste vara inskickat innan man ansöker? Så att de har alla fakta likosm?

    Mitt lilla barn kommer runt den 2:e januari och min chef har fortfarande inte skrivit p¨å papperna som jag måste skicka in till FK så att de kan bestämma föräldrapenning. Nu börjar jag känna mig väääldigt trött i benen och ländryggen och det är jobbigt att böja sig och sådär. Är jag alldeles försent ute om jag ansöker om att få gå runt den siste november då, tro?
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5

    hej

    Se till att din chef fyller i pappren bums o skicka in, sänd även med en extra lapp där de behandlar ditt ärende fortare (om möjligt), skriv att du vill ha havandeskapspenning från det datum du kan vara berättigad till alltså 60 dagar innan förlossningsdatum.

    Jag har inte fått mitt beviljat än från fsk, men eftersom jag sänt in de 2 mån iförväg + att andra haft havandeskappenning innan mig, så kan de inte neka mig då jag har tungt arbete.

    lycka till

    Du som är så nära...då undrar jag hur du gick till väga när du ansökte om havandeskapspenning.
    Jag antar att alla papper om föräldrapenning, arbetsgivarintyg osv måste vara inskickat innan man ansöker? Så att de har alla fakta likosm?

    Mitt lilla barn kommer runt den 2:e januari och min chef har fortfarande inte skrivit p¨å papperna som jag måste skicka in till FK så att de kan bestämma föräldrapenning. Nu börjar jag känna mig väääldigt trött i benen och ländryggen och det är jobbigt att böja sig och sådär. Är jag alldeles försent ute om jag ansöker om att få gå runt den siste november då, tro?
  10. 5
    hej Se till att din chef fyller i pappren bums o skicka in, sänd även med en extra lapp där de behandlar ditt ärende fortare (om möjligt), skriv att du vill ha havandeskapspenning från det datum du kan vara berättigad till alltså 60 dagar innan förlossningsdatum.

    Jag har inte fått mitt beviljat än från fsk, men eftersom jag sänt in de 2 mån iförväg + att andra haft havandeskappenning innan mig, så kan de inte neka mig då jag har tungt arbete.

    lycka till

    Du som är så nära...då undrar jag hur du gick till väga när du ansökte om havandeskapspenning.
    Jag antar att alla papper om föräldrapenning, arbetsgivarintyg osv måste vara inskickat innan man ansöker? Så att de har alla fakta likosm?

    Mitt lilla barn kommer runt den 2:e januari och min chef har fortfarande inte skrivit p¨å papperna som jag måste skicka in till FK så att de kan bestämma föräldrapenning. Nu börjar jag känna mig väääldigt trött i benen och ländryggen och det är jobbigt att böja sig och sådär. Är jag alldeles försent ute om jag ansöker om att få gå runt den siste november då, tro?
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Tack!
    Jag ringde chrfen i gårkväll strax efter jag skrivit inlägget, jag ska få det på onsdag. Skönt. Hoppas det inte tar så lång tid.

    Och hoppas du får en skön ledighet, när den kommer
  12. 6
    Tack!
    Jag ringde chrfen i gårkväll strax efter jag skrivit inlägget, jag ska få det på onsdag. Skönt. Hoppas det inte tar så lång tid.

    Och hoppas du får en skön ledighet, när den kommer

Liknande trådar

  1. 2 arbetsdagar kvar...
    By myranåjag in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 11:22
  2. Arbetsdagar/år?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 10:21
  3. 3 arbetsdagar
    By katper in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 01:14
  4. Hur många arbetsdagar/år?
    By nlund in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 20:10
  5. 12 arbetsdagar kvar!
    By Mal m bf innan 18/5??? in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 13:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar