Wilma min gumma
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Wilma min gumma

    Min bvc-sköterska sa igår att de var okej att ge henne gröt 3 gånger om dagen istället för mat mitt på dagen, men hur kul känns de på en skala? Att äta smörgås alla måltider på dygnet känns ju inte lokande. Men Nu ska ni få höra. Wilma har haft svårt att somna på kvällarna, därför sover hon i eget rum. Vi lägger henne i sin säng när hon blir trött allt mellan 20,30 - 21,30. Hon somnar nu helt själv i sin säng utan att gråta. De tog ca 4 dagar innan metoden började ge med sig. Hon sov då fram till 23 och sedan var de att stoppa in nappen fram till 8 på morgonen. Alltså 1gång i timmen. Jag drömde att få sova i 3timmar då hade jag varit utvilad. Men i natt så hade vi bestämmt att fröken Wilma hon får faktiskt skrika lite innan vi går in, alltså samma metod som vi körde på kvällarna. Sen har jag sedan 1vecka tillbaka ungefär 6nappar i sängen vid kudden så att hon hittar själv. Vid 23,20 började Wilma att skrika, hon skrek i 5minute sen blev hon tyst, de gick kanske 15min sen skrek hon i 2minuter sen somnade hon. Innan har vi sprungit in med en gång bara för att inte väcka mamma/pappa och storebror som sover. Men i allafall så somnade jag och vid 5 i morse vaknade jag och var tvungen att kolla att allt stod rätt till. Hon sov min lilla gumma. Hon hade lyckats stoppa i nappen i munnen och i napphörnet låg endast 1 napp kvar. Letade upp napparna och gick och la mig, men kunde inte somna, maken gick upp vid halv 6 och åker efter 6. Vid halv 7 somnade jag och vaknar av en ljuv musik vid 8. Någon ligger och pratar/sjunger i rummet brevid. Jag tar upp min tidning och läser till halv 9 då jag plockar in henne till min säng, vi ligger och sjunger/pratar/joddlar fram till 9. Nu ska vi köra vidare på samma sätt och hoppas att de går lika bra denna natten och alla nätter framöver.

    Idag åt hon faktiskt en halv liten burkmat och lite dessert till efterrätt utan att gråta eller att knipa med munen, hon gapade så fint. Nu ligger hon ute i vagnen och sover gott, blir väl en banan när hon vaknar, om hon vill ha.

    Skickar styrkekramar till er som kämpar precis som jag. En dag vänder de och idag tror jag att den dagen kommit!
  2. 1
    Wilma min gumma Min bvc-sköterska sa igår att de var okej att ge henne gröt 3 gånger om dagen istället för mat mitt på dagen, men hur kul känns de på en skala? Att äta smörgås alla måltider på dygnet känns ju inte lokande. Men Nu ska ni få höra. Wilma har haft svårt att somna på kvällarna, därför sover hon i eget rum. Vi lägger henne i sin säng när hon blir trött allt mellan 20,30 - 21,30. Hon somnar nu helt själv i sin säng utan att gråta. De tog ca 4 dagar innan metoden började ge med sig. Hon sov då fram till 23 och sedan var de att stoppa in nappen fram till 8 på morgonen. Alltså 1gång i timmen. Jag drömde att få sova i 3timmar då hade jag varit utvilad. Men i natt så hade vi bestämmt att fröken Wilma hon får faktiskt skrika lite innan vi går in, alltså samma metod som vi körde på kvällarna. Sen har jag sedan 1vecka tillbaka ungefär 6nappar i sängen vid kudden så att hon hittar själv. Vid 23,20 började Wilma att skrika, hon skrek i 5minute sen blev hon tyst, de gick kanske 15min sen skrek hon i 2minuter sen somnade hon. Innan har vi sprungit in med en gång bara för att inte väcka mamma/pappa och storebror som sover. Men i allafall så somnade jag och vid 5 i morse vaknade jag och var tvungen att kolla att allt stod rätt till. Hon sov min lilla gumma. Hon hade lyckats stoppa i nappen i munnen och i napphörnet låg endast 1 napp kvar. Letade upp napparna och gick och la mig, men kunde inte somna, maken gick upp vid halv 6 och åker efter 6. Vid halv 7 somnade jag och vaknar av en ljuv musik vid 8. Någon ligger och pratar/sjunger i rummet brevid. Jag tar upp min tidning och läser till halv 9 då jag plockar in henne till min säng, vi ligger och sjunger/pratar/joddlar fram till 9. Nu ska vi köra vidare på samma sätt och hoppas att de går lika bra denna natten och alla nätter framöver.

    Idag åt hon faktiskt en halv liten burkmat och lite dessert till efterrätt utan att gråta eller att knipa med munen, hon gapade så fint. Nu ligger hon ute i vagnen och sover gott, blir väl en banan när hon vaknar, om hon vill ha.

    Skickar styrkekramar till er som kämpar precis som jag. En dag vänder de och idag tror jag att den dagen kommit!
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Jätte stort grattis till er, det låter helt underbart! Min tjej har också vägrat äta ett tag nu, även vägrat gröt vilket hon älskade förut. Men så i dag så åt hon till och med puré till lunch, det var så skönt. Sömnen har vi med trubbel med eftersom hon vaknar efter ca 1,5-2h sömn och är vaken i 1,5-2 timmar innan hon kan somna om. Vet inte vad jag ska göra åt det problemet. Hoppas på att det löser sig. Det känns i alla fall hoppfullt att höra att det kan vända.

    Hoppas det fortsätter i samma stil för er!
  4. 2
    Jätte stort grattis till er, det låter helt underbart! Min tjej har också vägrat äta ett tag nu, även vägrat gröt vilket hon älskade förut. Men så i dag så åt hon till och med puré till lunch, det var så skönt. Sömnen har vi med trubbel med eftersom hon vaknar efter ca 1,5-2h sömn och är vaken i 1,5-2 timmar innan hon kan somna om. Vet inte vad jag ska göra åt det problemet. Hoppas på att det löser sig. Det känns i alla fall hoppfullt att höra att det kan vända.

    Hoppas det fortsätter i samma stil för er!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Yeah! En till som har hittat "flytet". Vi låter också Max gnälla lite själv, det slutar alltid med att han somnar om. Men visst är det stora trumman som gäller så rycker mamsen eller pappsen ut. Oftast är det napp eller en vändning som löser problemet.

    Kul att hon äter lite mer också. Antar att hon kanske har insett att det är ingen idé att protestera. Och det är bra att ni som föräldrar leder och inte låter bebisen styra (känner tyvärr en mamma vars bebis styr hela familjen...).

    //Malin.
  6. 3
    Yeah! En till som har hittat "flytet". Vi låter också Max gnälla lite själv, det slutar alltid med att han somnar om. Men visst är det stora trumman som gäller så rycker mamsen eller pappsen ut. Oftast är det napp eller en vändning som löser problemet.

    Kul att hon äter lite mer också. Antar att hon kanske har insett att det är ingen idé att protestera. Och det är bra att ni som föräldrar leder och inte låter bebisen styra (känner tyvärr en mamma vars bebis styr hela familjen...).

    //Malin.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Känner oxå en som låter dotter få choklad till alla målen, pommes till alla målen. Ska ha allt. Och Barnet är BARA 2år. Skriker för minsta lilla. Godis har hon väl ätit i snart över 1år. Helst sjukt.
  8. 4
    Känner oxå en som låter dotter få choklad till alla målen, pommes till alla målen. Ska ha allt. Och Barnet är BARA 2år. Skriker för minsta lilla. Godis har hon väl ätit i snart över 1år. Helst sjukt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Oohh... och sen gnäller de över att de inte kan göra en massa saker, bara för att bebisen styr och ställer och att det inte passar för just bebisen...
  10. 5
    Oohh... och sen gnäller de över att de inte kan göra en massa saker, bara för att bebisen styr och ställer och att det inte passar för just bebisen...

Liknande trådar

  1. Jag ser ut som en rysk gumma:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 16:39
  2. söt pepparkaks gumma
    By moa_ in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:41
  3. Grattis min gumma!
    By SandraW in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 11:57
  4. Min lilla gumma...:)
    By F m. N05+H06+L09 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 19:48
  5. Liten gumma
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar