Nova har börjat rida!
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Nova har börjat rida!

    Hela hösten har jag och Nova åkt till ridskolans ponnyridning och Nova älskar det! Jag har även kunnat tagit med henne på en del hopptävlingar så vi har kunnat titta tillsammans (detta är vekligen ovanligt, att Nova kan sitta still för det funkar inte när storebror spelar ishockey).

    Jag rider ju själv på ridskolan 2gggr/veckan och tycker det är så himla kul att hon (iaf just nu) delar mitt intresse. Hon har t.o.m travat vilket imponerar mig, men små barn är kanske inte så rädda av sig?

    Gör er småtrolll något förutom att njuta hemma (jag vill liksom lägga till det för jag anser inte att barn behöver aktiviteter när de är så små som våra;-)
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Nova har börjat rida! Hela hösten har jag och Nova åkt till ridskolans ponnyridning och Nova älskar det! Jag har även kunnat tagit med henne på en del hopptävlingar så vi har kunnat titta tillsammans (detta är vekligen ovanligt, att Nova kan sitta still för det funkar inte när storebror spelar ishockey).

    Jag rider ju själv på ridskolan 2gggr/veckan och tycker det är så himla kul att hon (iaf just nu) delar mitt intresse. Hon har t.o.m travat vilket imponerar mig, men små barn är kanske inte så rädda av sig?

    Gör er småtrolll något förutom att njuta hemma (jag vill liksom lägga till det för jag anser inte att barn behöver aktiviteter när de är så små som våra;-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hitintills har det bara varit dagis och bus med familjen, vi har försökt att hitta på något speciellt på fredagar då hon är ledig från dagis. Ibland "Rum för barn" Öppnis, Junibacken, bad, museum eller bara en rolig lekpark där vi inte brukar vara.
    Men nästa vecka börjar hon på "klapp och klang" med kyrkan eftersom hon inte gör annat än sjunger och "läser" böcker här hemma.
  4. 2
    Hitintills har det bara varit dagis och bus med familjen, vi har försökt att hitta på något speciellt på fredagar då hon är ledig från dagis. Ibland "Rum för barn" Öppnis, Junibacken, bad, museum eller bara en rolig lekpark där vi inte brukar vara.
    Men nästa vecka börjar hon på "klapp och klang" med kyrkan eftersom hon inte gör annat än sjunger och "läser" böcker här hemma.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Nej tyvärr har vi inte börjat med någon aktivitet än. Känns dock som att det skulle vara en bra idé. Men de flesta saker verkar vara för 3-4åringar. Nu är jag mammaledig, så Emma kommer vara hemma med mig ännu mer (lillbrorsan har inte kommit än dock). Misstänker att hon kommer börja klättra på väggarna här hemma. Tar gärna imot förslag på lämpliga aktiviteter
  6. 3
    Nej tyvärr har vi inte börjat med någon aktivitet än. Känns dock som att det skulle vara en bra idé. Men de flesta saker verkar vara för 3-4åringar. Nu är jag mammaledig, så Emma kommer vara hemma med mig ännu mer (lillbrorsan har inte kommit än dock). Misstänker att hon kommer börja klättra på väggarna här hemma. Tar gärna imot förslag på lämpliga aktiviteter
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    plask och lek! Valter började på babysim när han var 4 månader och vi är fortfarande kvar där fast vi har bytt grupper några gånger. Nu är det plask och lek och han älskar det, är som en fisk i vattnet och det är så kul att se.

    Ridning låter spännande, själv är jag lite rädd för hästar.
  8. 4
    plask och lek! Valter började på babysim när han var 4 månader och vi är fortfarande kvar där fast vi har bytt grupper några gånger. Nu är det plask och lek och han älskar det, är som en fisk i vattnet och det är så kul att se.

    Ridning låter spännande, själv är jag lite rädd för hästar.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Inga aktiviteter här än så länge...men jag tycker att det skulle vära kul! Här så måste man nästan alltid vara 3-4... I höst så ska Zelda få börja på jazzgymnasterna...det blir skoj tror jag!
  10. 5
    Inga aktiviteter här än så länge...men jag tycker att det skulle vära kul! Här så måste man nästan alltid vara 3-4... I höst så ska Zelda få börja på jazzgymnasterna...det blir skoj tror jag!
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Hanna ska börja gympa!

    På söndag ska Hanna gå första gången på gymnastik som håller på en timme på förmiddagen. Jag har själv en bakgrund som gymnast och är sedan längre tränare för flera gymnastiklag och Hanna har varit med mig i hallen flera gånger. Nu är hon så stolt över att själv få bli en "gympatjej" så att hon nästan spricker!

    Det är en barn&vuxen grupp så föräldrarna är med under hela passet. De andra grupperna tror jag är från 5 år.
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  12. 6
    Hanna ska börja gympa! På söndag ska Hanna gå första gången på gymnastik som håller på en timme på förmiddagen. Jag har själv en bakgrund som gymnast och är sedan längre tränare för flera gymnastiklag och Hanna har varit med mig i hallen flera gånger. Nu är hon så stolt över att själv få bli en "gympatjej" så att hon nästan spricker!

    Det är en barn&vuxen grupp så föräldrarna är med under hela passet. De andra grupperna tror jag är från 5 år.

Liknande trådar

  1. Rida ?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 11:36
  2. Varför har min tvååriga hund börjat rida
    By Sanna in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 21:51
  3. Rida
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 15:58
  4. Jag har börjat att rida igen
    By jensan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 17:14
  5. Rida?
    By Bridz in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar