plast skenor
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    plast skenor

    Hej allihoppa...

    jag har en fråga angående plast skenor...min dotter har sådana där plast skenor som går över hela benen...dom är ledade i knär och foten...men jag undrar ni som har barn som har använt samma sort som min dotter när börjad era barn att använda korta skenor...alltså sådana där som går upp till knät bara...skulle bara säga att min dotter har fyllt ett år nyligen och hon har skenorna bara på natten...igår fick hon sova utan skenorna och hon sov jätte bra...hoppas någon kan svara på min fråga...tack
  2. 1
    plast skenor Hej allihoppa...

    jag har en fråga angående plast skenor...min dotter har sådana där plast skenor som går över hela benen...dom är ledade i knär och foten...men jag undrar ni som har barn som har använt samma sort som min dotter när börjad era barn att använda korta skenor...alltså sådana där som går upp till knät bara...skulle bara säga att min dotter har fyllt ett år nyligen och hon har skenorna bara på natten...igår fick hon sova utan skenorna och hon sov jätte bra...hoppas någon kan svara på min fråga...tack
  3. Sandra & Erik
    #2
    Erik började med låga dagskenor när han var på gång att börja gå, drygt ett år och använder liknande även idag, han blir 5 år om en månad. På natten övergick han till låga skenor när de höga inte fungerade längre kommer inte ihåg när det var riktigt men idag går det inte alls att få han att ha dem...men han är så duktig på dagarna så vi är helnöjda ändå!!
    Hoppas mitt svammel gav någon ledning.
  4. 2
    Erik började med låga dagskenor när han var på gång att börja gå, drygt ett år och använder liknande även idag, han blir 5 år om en månad. På natten övergick han till låga skenor när de höga inte fungerade längre kommer inte ihåg när det var riktigt men idag går det inte alls att få han att ha dem...men han är så duktig på dagarna så vi är helnöjda ändå!!
    Hoppas mitt svammel gav någon ledning.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Jag trodde att Oscar skulle få sånna där korta skenor när han var dryga två år men fick då till svar att de har slutat med korta skenor för att de inte gav lika bra resultat som lårhöga skenor. Det blir alltså lårhöga skenor ända tills han inte behöver använda några skenor alls vilket borde bli runt fyra års ålder.
  6. 3
    Jag trodde att Oscar skulle få sånna där korta skenor när han var dryga två år men fick då till svar att de har slutat med korta skenor för att de inte gav lika bra resultat som lårhöga skenor. Det blir alltså lårhöga skenor ända tills han inte behöver använda några skenor alls vilket borde bli runt fyra års ålder.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Har kan du träffa andra med skenor www.klumpis.se
  8. 4
    Har kan du träffa andra med skenor www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. skenor?
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 17:02
  2. skenor?
    By Naima in forum Klumpfot
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:14
  3. Skenor
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 22:25
  4. Skenor efterlyses
    By Anso m F-02 o A-05 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:26
  5. Provat skenor
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar