Bröllopstal
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Bröllopstal

    Någon som är bra på detta?! Önskar hjälp m ett tal till min kompis som gifter sig nästa helg.. Har känt henne sen gymnasiet då vi umgicks en hel del, sen har det dock kommit av sig lite då hon bor i Karlstad. Tacksam för tips!
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Bröllopstal Någon som är bra på detta?! Önskar hjälp m ett tal till min kompis som gifter sig nästa helg.. Har känt henne sen gymnasiet då vi umgicks en hel del, sen har det dock kommit av sig lite då hon bor i Karlstad. Tacksam för tips!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    När syrran gifte sig skrev vi en egen text till en känd 80-tals låt. Den beskrev hur hon och hennes man träffade varandra och allt som var typiskt med logdanser. Så om det finns en historia om hur dom träffades så kan jag säga att detta var mycket uppskattat!
  4. 2
    När syrran gifte sig skrev vi en egen text till en känd 80-tals låt. Den beskrev hur hon och hennes man träffade varandra och allt som var typiskt med logdanser. Så om det finns en historia om hur dom träffades så kan jag säga att detta var mycket uppskattat!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    jag håller studenttal en gång om året......inte att jämföra kanske men jag stjäl alltid mina tal från böcker eller låttexter som jag fritt o passande översätter.......
  6. 3
    jag håller studenttal en gång om året......inte att jämföra kanske men jag stjäl alltid mina tal från böcker eller låttexter som jag fritt o passande översätter.......
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Jag har hållit två bröllopstal i höst. det första var absolut svårast. Min närmaste kompis gifte sig och det var viktigt för mig att det skulle vara ett tal som berörde och var på alvar. Jag höll talet om familjen och om hur hon och hennes äldsta son hade varit som min familj under många år, alltså den familj som fanns nära, den familjs om hjälper en att flytta osv. (många grät... det får väl vara ett bra betyg...)
    Det andra talet var mer lättsamt, jag började som ett standardtal där jag berättade om allt man inte kan ha med i talet och sen gick jag in på huvuddelen som var ngt av ett internt skämt där jag jämförde massa folk med olika saker, och sen fick hon en boll som symboliserade den nyblivne maken, bollen hade jag gjort själv...

    hoppas du fick ngr tips!

    Anna
  8. 4
    Jag har hållit två bröllopstal i höst. det första var absolut svårast. Min närmaste kompis gifte sig och det var viktigt för mig att det skulle vara ett tal som berörde och var på alvar. Jag höll talet om familjen och om hur hon och hennes äldsta son hade varit som min familj under många år, alltså den familj som fanns nära, den familjs om hjälper en att flytta osv. (många grät... det får väl vara ett bra betyg...)
    Det andra talet var mer lättsamt, jag började som ett standardtal där jag berättade om allt man inte kan ha med i talet och sen gick jag in på huvuddelen som var ngt av ett internt skämt där jag jämförde massa folk med olika saker, och sen fick hon en boll som symboliserade den nyblivne maken, bollen hade jag gjort själv...

    hoppas du fick ngr tips!

    Anna

Liknande trådar

  1. Bröllopstal
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 07:47
  2. Vad är ok att ha med i bröllopstal?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 11:57
  3. Bröllopstal
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 21:54
  4. Bröllopstal??
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 22:32
  5. Bröllopstal
    By Fritz in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar