Nu har jag varit 4barnsmamma
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Nu har jag varit 4barnsmamma

    i 18 dagar :-)

    Nu består vår inte så lilla familj av en till liten kille...han har inget namn för vi har inte kommit på något som båda gillar

    Mannen och barnen gillar Colin men jag är inte så förtjust...jag gillar Eddie eller Zion men det gillar inte mannen...ja det är inte lätt men med 2,5 månad kvar borde vi ju kunna hitta något som passar Skulle han heta Colin så blir det Colin Mac Ray Koppari hehehe

    Han föddes den 15 januari (på bf) och var en stor gosse på 4245gram och 54cm lång. Förlossningen var en dröm och jag tog underbar lustgas Sov som en kratta hela natten och fick första värken vid 6 på morgonen. Hann vara 1timma och 10 minuter på förlossningen innan han var ute och det var helt underbart..personalen var super! Fick beröm för att jag var så himla lugn och sansad och framförallt klar mellan värkarna...ja jag har ju erfarenhet :P

    9.40 är han alltså född Amningen funkar nu väldigt bra, men första veckan var inte rolig med såriga bröstvårtor och en bebis som vägrade suga med amningsnapp...men med lite träning så går det nu alltså bara bra

    Är trött som tusan och just nu så har min äldste magsjuka å jag hoppas innerligt att vi andra ska lyckas klara oss...

    Nä nu blir det en väldigt sen lunch för oss för vi är ena riktiga sjusovare nuförtiden

    Många kramar till er alla

    Ps Om ni har något annorlunda, kort eller helt enkelt ett förslag på namn som skulle klinga fint med de andra barnens så uppskattas det verkligen
  2. 1
    Nu har jag varit 4barnsmamma i 18 dagar :-)

    Nu består vår inte så lilla familj av en till liten kille...han har inget namn för vi har inte kommit på något som båda gillar

    Mannen och barnen gillar Colin men jag är inte så förtjust...jag gillar Eddie eller Zion men det gillar inte mannen...ja det är inte lätt men med 2,5 månad kvar borde vi ju kunna hitta något som passar Skulle han heta Colin så blir det Colin Mac Ray Koppari hehehe

    Han föddes den 15 januari (på bf) och var en stor gosse på 4245gram och 54cm lång. Förlossningen var en dröm och jag tog underbar lustgas Sov som en kratta hela natten och fick första värken vid 6 på morgonen. Hann vara 1timma och 10 minuter på förlossningen innan han var ute och det var helt underbart..personalen var super! Fick beröm för att jag var så himla lugn och sansad och framförallt klar mellan värkarna...ja jag har ju erfarenhet :P

    9.40 är han alltså född Amningen funkar nu väldigt bra, men första veckan var inte rolig med såriga bröstvårtor och en bebis som vägrade suga med amningsnapp...men med lite träning så går det nu alltså bara bra

    Är trött som tusan och just nu så har min äldste magsjuka å jag hoppas innerligt att vi andra ska lyckas klara oss...

    Nä nu blir det en väldigt sen lunch för oss för vi är ena riktiga sjusovare nuförtiden

    Många kramar till er alla

    Ps Om ni har något annorlunda, kort eller helt enkelt ett förslag på namn som skulle klinga fint med de andra barnens så uppskattas det verkligen
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Oj, men hallå!! Här kommer en väldig massa grattis!! Wow, liksom!!

    Vilken härlig förlossning och så skönt att ni mår bra - även om ni är trötta. Tyvärr hör ju tröttheten till och det kan inte vara lätt att få lite vila när man har 3 till.

    Vad heter dina andra barn? Jag har lite dålig koll på det så inte vet jag om Kian passar. Jag träffade en liten Kian på öf i går och tyckte att det var ett fint namn.
  4. 2
    Oj, men hallå!! Här kommer en väldig massa grattis!! Wow, liksom!!

    Vilken härlig förlossning och så skönt att ni mår bra - även om ni är trötta. Tyvärr hör ju tröttheten till och det kan inte vara lätt att få lite vila när man har 3 till.

    Vad heter dina andra barn? Jag har lite dålig koll på det så inte vet jag om Kian passar. Jag träffade en liten Kian på öf i går och tyckte att det var ett fint namn.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Grattis!!!

    Vad skönt att förlossningen gick så bra. Även din förra förlossning var väl snabb om jag inte minns fel?

    Härligt att få snusa bebis...

    Zion som är ett sånt fint namn. Du får försöka charma mannen.
    Två namn som jag hade på min namnlista när Milo föddes och som jag fortfarande gillar:
    Rio
    Lo

    Några fler kommer jag inte på just nu. Tycker pojknamn är svårt.

    Hoppas att ni snart hittar något namn som hela familjen gillar!
    Klara med L-03 & M-06
  6. 3
    Grattis!!! Vad skönt att förlossningen gick så bra. Även din förra förlossning var väl snabb om jag inte minns fel?

    Härligt att få snusa bebis...

    Zion som är ett sånt fint namn. Du får försöka charma mannen.
    Två namn som jag hade på min namnlista när Milo föddes och som jag fortfarande gillar:
    Rio
    Lo

    Några fler kommer jag inte på just nu. Tycker pojknamn är svårt.

    Hoppas att ni snart hittar något namn som hela familjen gillar!
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Grattis! Har minsann spanat efter dig i januarigruppen men inte sett att du fått, vad kul att höra att allt gått bra Låter som om ni har det rätt bra därhemma med sovmorgnar och annat gos. Har inga bra namnförslag tyvärr, killnamn är ju svårt! Men ni kommer nog på vad han vill heta snart ska ni se, man ska inte stressa fram sånt viktigt.

    Stor kram på dig och grattis igen. Själv har man ju 8-10 dagar kvar till bf, fast inte känns det som det är så himlarns nära ändå. Mår rätt bra för det mesta och boar och donar här hemma... Känner mig stressad för förlossningen, jag är ju inte proffs som du tyvärr :/ Men det går nog bra tror jag
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  8. 4
    Grattis! Har minsann spanat efter dig i januarigruppen men inte sett att du fått, vad kul att höra att allt gått bra Låter som om ni har det rätt bra därhemma med sovmorgnar och annat gos. Har inga bra namnförslag tyvärr, killnamn är ju svårt! Men ni kommer nog på vad han vill heta snart ska ni se, man ska inte stressa fram sånt viktigt.

    Stor kram på dig och grattis igen. Själv har man ju 8-10 dagar kvar till bf, fast inte känns det som det är så himlarns nära ändå. Mår rätt bra för det mesta och boar och donar här hemma... Känner mig stressad för förlossningen, jag är ju inte proffs som du tyvärr :/ Men det går nog bra tror jag
  9. Medlem sedan
    Sep 1998
    #5

    Grattis!

    Ja, ni har så underbart fina namn till era barn att de är svårt att hitta på nåt som passar till...

    Kian som "Lova" föreslår funkar tycker jag...

    Isidor är fint, men det kanske blir lite likadant med Ikaros...skälet till att inte jacob heter isidor i tilltalsnamn var att jag har en Isac innan...

    Teodor gillar jag oxå, men då har ni ju Trinity o de e lite väl likt Neo kanske...

    Love o Neo känner jag ett syskonpar som heter, Ossian gillar jag, Ozzy likaså, men det är svårt med namn öht...

    Har man några barn så har man liksom redan förbrukat en hel del namn...
    mina fem ungar har lagt beslag på 15 namn eftersom alla har tre namn var...

    grattis till killen, hoppas ni slipper drabbas av magsljuka hela familjen o lycka till me namnletandet...namnsnacket här på aff är annars oxå bra tycker jag....
    älskar mina barn--alltid!
  10. 5
    Grattis! Ja, ni har så underbart fina namn till era barn att de är svårt att hitta på nåt som passar till...

    Kian som "Lova" föreslår funkar tycker jag...

    Isidor är fint, men det kanske blir lite likadant med Ikaros...skälet till att inte jacob heter isidor i tilltalsnamn var att jag har en Isac innan...

    Teodor gillar jag oxå, men då har ni ju Trinity o de e lite väl likt Neo kanske...

    Love o Neo känner jag ett syskonpar som heter, Ossian gillar jag, Ozzy likaså, men det är svårt med namn öht...

    Har man några barn så har man liksom redan förbrukat en hel del namn...
    mina fem ungar har lagt beslag på 15 namn eftersom alla har tre namn var...

    grattis till killen, hoppas ni slipper drabbas av magsljuka hela familjen o lycka till me namnletandet...namnsnacket här på aff är annars oxå bra tycker jag....
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6

    förresten

    jag glömde ju mitt absoluta favoritnamn...Caspian....
    älskar mina barn--alltid!
  12. 6
    förresten jag glömde ju mitt absoluta favoritnamn...Caspian....
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Grattis!

    Vilken härlig förlossning ni tycks ha haft. Det är ju så underbart att se tillbaka när man bara har positiva upplevelser. Jag njuter än av tanken på Oskars förlossning, som var som en dröm, så jag förstår hur du känner.

    Jag är urusel på annorlunda namn, så där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Men ni verkar så kreativa som hittar på så fina namn till era barn, så jag är säker på att ni gör det även denna gång . Ni har ju ingen jätte-brådska precis.
    Sköt om er och hoppas ni andra klarar er från kräksjuka.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  14. 7
    Grattis! Vilken härlig förlossning ni tycks ha haft. Det är ju så underbart att se tillbaka när man bara har positiva upplevelser. Jag njuter än av tanken på Oskars förlossning, som var som en dröm, så jag förstår hur du känner.

    Jag är urusel på annorlunda namn, så där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Men ni verkar så kreativa som hittar på så fina namn till era barn, så jag är säker på att ni gör det även denna gång . Ni har ju ingen jätte-brådska precis.
    Sköt om er och hoppas ni andra klarar er från kräksjuka.
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8
    Stort grattis till fyran. Låter ju som en underbar förlossning, va mysigt med en liten pluttebebis igen.

    Namn... inge bra förslag tyvärr. Har du hört inne på Namnsnacket?
  16. 8
    Stort grattis till fyran. Låter ju som en underbar förlossning, va mysigt med en liten pluttebebis igen.

    Namn... inge bra förslag tyvärr. Har du hört inne på Namnsnacket?
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9

    Stort grattis!

    Många kramar från Linnéa å mig!

    Vad tror du om Bastian? Det tycker jag e fint! Lite eget men ändå inte "way out there"
  18. 9
    Stort grattis! Många kramar från Linnéa å mig!

    Vad tror du om Bastian? Det tycker jag e fint! Lite eget men ändå inte "way out there"
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Har funderat på namn nu under dagen faktiskt och kom att tänka på ett jag gillar jättemycket... Midas är fint tycker jag och inte så vanligt...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  20. 10
    Har funderat på namn nu under dagen faktiskt och kom att tänka på ett jag gillar jättemycket... Midas är fint tycker jag och inte så vanligt...
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Åh, grattis!
    Det är alltid så underbart att läsa berättelsen om hur de älskade liven kommer till oss. Lätt att bli nostalgisk som förälder och drömma sig tillbaks. Stort grattis!
  22. 11
    Åh, grattis!
    Det är alltid så underbart att läsa berättelsen om hur de älskade liven kommer till oss. Lätt att bli nostalgisk som förälder och drömma sig tillbaks. Stort grattis!
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    Jaa, det är ett underbart namn som jag oxå gillar skarpt!
  24. 12
    Jaa, det är ett underbart namn som jag oxå gillar skarpt!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Stort grattis! Fyra barn, det låter något det Jag tycker att du har fått urfina förslag på namn redan så jag struntar i att tänka ut fler nu. Hoppas att ni klarar er från magsjukan!

    Kram kram
  26. 13
    Stort grattis! Fyra barn, det låter något det Jag tycker att du har fått urfina förslag på namn redan så jag struntar i att tänka ut fler nu. Hoppas att ni klarar er från magsjukan!

    Kram kram
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Grattis!!!

    Vad härligt det låter med en liten fyra!
    Så glad för er!

    Colin är ett jättefint namn tycker jag. Ett sånt där namn som är både mjukt och manligt och som passar på både en liten pojke och en vuxen man.
  28. 14
    Grattis!!! Vad härligt det låter med en liten fyra!
    Så glad för er!

    Colin är ett jättefint namn tycker jag. Ett sånt där namn som är både mjukt och manligt och som passar på både en liten pojke och en vuxen man.
  29. Medlem sedan
    Mar 2006
    #15
    Grattis!!! Jag har funderat på hur det gått för dig, så det var kul att få en lite rapport! Skönt att höra att förlossningen gick bra och att allt är bra med er nu. Håller tummarna för att magsjukan inte sprids i familjen.
  30. 15
    Grattis!!! Jag har funderat på hur det gått för dig, så det var kul att få en lite rapport! Skönt att höra att förlossningen gick bra och att allt är bra med er nu. Håller tummarna för att magsjukan inte sprids i familjen.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16

    Wow!!!

    och stort GRATTIS!!! Såå läckert med 4 ungar!!! Har tyvärr inga bra namnförslag, men det är ju 2 1/2 mån kvar som du säger
    Hoppas magsjukan inte sprider sig!!!
    Kramen
    Jalla m storebror H -04 & lillebror O sept -06
  32. 16
    Wow!!! och stort GRATTIS!!! Såå läckert med 4 ungar!!! Har tyvärr inga bra namnförslag, men det är ju 2 1/2 mån kvar som du säger
    Hoppas magsjukan inte sprider sig!!!
    Kramen
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Men GRATTIS till lille Zion *skrattar*
    KLART han ska heta Zion. Kan heeeelt opartiskt säga att det är det finaste jag vet!

    Noor är fint oxå... om nu din man vägrar.

    Colin är fint d mä. Min grannes som heter så och det har växt för mig måste jag säga.

    Lycka till. Vi hoppas på att din man älskar Zion om ett par månader.
  34. 17
    Men GRATTIS till lille Zion *skrattar*
    KLART han ska heta Zion. Kan heeeelt opartiskt säga att det är det finaste jag vet!

    Noor är fint oxå... om nu din man vägrar.

    Colin är fint d mä. Min grannes som heter så och det har växt för mig måste jag säga.

    Lycka till. Vi hoppas på att din man älskar Zion om ett par månader.
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18
    Åh, GRATTIS! Vad skönt att höra att allt gått bra! Jag har inte heller några bättre förslag än de ovan, men jag delar din skepsis inför Colin. Tycker faktiskt inte att det klingar så bra ihop med de andra, heller.

    Och du - jag mötte grannens barnbarn häromdagen, född i september, och han har fortfarande inte fått något namn, utan kallas Lillebror... De har pratat med Skatteverket och de har sagt att det inte gör så mycket, de har ändå inga sanktionsmöjligheter, men att det inte får dröja för länge till.
  36. 18
    Åh, GRATTIS! Vad skönt att höra att allt gått bra! Jag har inte heller några bättre förslag än de ovan, men jag delar din skepsis inför Colin. Tycker faktiskt inte att det klingar så bra ihop med de andra, heller.

    Och du - jag mötte grannens barnbarn häromdagen, född i september, och han har fortfarande inte fått något namn, utan kallas Lillebror... De har pratat med Skatteverket och de har sagt att det inte gör så mycket, de har ändå inga sanktionsmöjligheter, men att det inte får dröja för länge till.
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19

    Hej och ett stort GRATTIS till prinsen. kul med flera fyra barns mammor. Man känner sig lite ensam i bland ha ha
    Jag hoppas att du kryar på dig snart.
  38. 19
    Hej och ett stort GRATTIS till prinsen. kul med flera fyra barns mammor. Man känner sig lite ensam i bland ha ha
    Jag hoppas att du kryar på dig snart.
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Tack tack. Ja du har helt rätt i att tröttheten hör till, men nån gång lär man ju bli piggare Har faktiskt den lyxen att ha morgontrötta barn, ja de kliver helst inte upp förrän 8 iaf, så jag får sova rätt mycket just nu iaf

    Mina andra barn heter Neo, Trinity och Ikaros Å jag tycker också att Kian var väldigt fint fast det tyckte inte min man

    Ska gå in och kolla namnsnack så fort jag orkar

    Tack för ditt förslag iaf
  40. 20
    Tack tack. Ja du har helt rätt i att tröttheten hör till, men nån gång lär man ju bli piggare Har faktiskt den lyxen att ha morgontrötta barn, ja de kliver helst inte upp förrän 8 iaf, så jag får sova rätt mycket just nu iaf

    Mina andra barn heter Neo, Trinity och Ikaros Å jag tycker också att Kian var väldigt fint fast det tyckte inte min man

    Ska gå in och kolla namnsnack så fort jag orkar

    Tack för ditt förslag iaf
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jessica~4barnsmamma
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 21:02
  2. Jessica~4barnsmamma!
    By Hagasessorna in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 12:11
  3. hade det inte varit mysigt om det varit
    By EllaNora in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 16:03
  4. Hade du varit i livet om det varit 1708?
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 15:10
  5. Ny 4barnsmamma!!
    By Lotta med 4killar in forum Många barn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar