Vilket minne hon har!
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vilket minne hon har!

    Som en del av er kanske minns var Elsas treårskontroll lätt traumatisk Som den pedagogiska mamma jag är hade jag noga förklarat innan vad treårskontrollen gick ut på: att hon skulle få visa att hon kunde allt som en treåring ska kunna. När vi sedan gick därifrån var Elsa för ovanlighetens skull väldigt tyst. När jag frågade vad det var för fel började hon snyfta och utbrast -Men jag fick ju inte visa att jag kan hoppa på ett ben! Nu tror doktorn kanske att jag inte kan det! Jag tröstade och förklarade att doktorn nog förstod att hon kunde det, hon som var så bra på allt. Efter en liten stund var hon glad igen och sedan har vi inte pratat mer om det.

    Nåväl, i dagarna fick vi kallelse till fyraårskontroll. När jag berättade det för Elsa sken hon upp som en sol och sa -Vad bra! Då kan jag ÄNTLIGEN få visa att jag kan hoppa på ett ben!
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Vilket minne hon har! Som en del av er kanske minns var Elsas treårskontroll lätt traumatisk Som den pedagogiska mamma jag är hade jag noga förklarat innan vad treårskontrollen gick ut på: att hon skulle få visa att hon kunde allt som en treåring ska kunna. När vi sedan gick därifrån var Elsa för ovanlighetens skull väldigt tyst. När jag frågade vad det var för fel började hon snyfta och utbrast -Men jag fick ju inte visa att jag kan hoppa på ett ben! Nu tror doktorn kanske att jag inte kan det! Jag tröstade och förklarade att doktorn nog förstod att hon kunde det, hon som var så bra på allt. Efter en liten stund var hon glad igen och sedan har vi inte pratat mer om det.

    Nåväl, i dagarna fick vi kallelse till fyraårskontroll. När jag berättade det för Elsa sken hon upp som en sol och sa -Vad bra! Då kan jag ÄNTLIGEN få visa att jag kan hoppa på ett ben!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Man upphör aldrig förvånas! Vad härlig hon är! Du får väl tvinga bvc-sköterskan se när hon hoppar på ett ben :-)

    När freja var ca 1,5-2 år så hade hon en grimas hon brukade göra. Vi kallade den rätt upp och ner "minen". Häromdagen så gjorde Märta ngn min och freja sanppade upp att vi använde ordet "minen". Sen säger ungen:
    -När jag var litet gjorde jag en egen min (åsså gjorde hon sin "min" som varit helt bortglömd av alla sen dess)

    Man häpnar verkligen!
  4. 2
    Man upphör aldrig förvånas! Vad härlig hon är! Du får väl tvinga bvc-sköterskan se när hon hoppar på ett ben :-)

    När freja var ca 1,5-2 år så hade hon en grimas hon brukade göra. Vi kallade den rätt upp och ner "minen". Häromdagen så gjorde Märta ngn min och freja sanppade upp att vi använde ordet "minen". Sen säger ungen:
    -När jag var litet gjorde jag en egen min (åsså gjorde hon sin "min" som varit helt bortglömd av alla sen dess)

    Man häpnar verkligen!

Liknande trådar

  1. Vilket minne!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 22:18
  2. Usch vilket gräsligt dåligt minne...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 12:20
  3. vilket minne :-(
    By funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:51
  4. Vilket gravtest bäst att spara som minne
    By Freja in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 08:00
  5. Vilket gravtest bäst att spara som minne
    By Freja in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar