16-årig klumpfot
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    16-årig klumpfot

    Hej ni som undrar hur det kan vara när era barn blivit tonåringar. Min son föddes -92 med klumpfot på bägge fötter. Han opererades 2 ggr på varje fot o var gipsad ca ett år samanlagt. Första gipsningen var han bara 4 timmar gamal. Han går fortfarande lite kllumpigt o vadernaa är smala o kommer så att förbli. Blir lätt trött i fötterna när han gått långt men annars fungerar det bra. Har ni frågor så skriv./Helena
  2. 1
    16-årig klumpfot Hej ni som undrar hur det kan vara när era barn blivit tonåringar. Min son föddes -92 med klumpfot på bägge fötter. Han opererades 2 ggr på varje fot o var gipsad ca ett år samanlagt. Första gipsningen var han bara 4 timmar gamal. Han går fortfarande lite kllumpigt o vadernaa är smala o kommer så att förbli. Blir lätt trött i fötterna när han gått långt men annars fungerar det bra. Har ni frågor så skriv./Helena
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Hej,vad kul med någon som har lite mer erfarenhet. Jag undrar om ni fick många bakslag efter ni slutat med skenor om han hade några? Vi slutade nyligen med skenorna och man blir lite nojig. Tittar ofta hur han går och om det blivit någon förändring. Sara
  4. 2
    Hej,vad kul med någon som har lite mer erfarenhet. Jag undrar om ni fick många bakslag efter ni slutat med skenor om han hade några? Vi slutade nyligen med skenorna och man blir lite nojig. Tittar ofta hur han går och om det blivit någon förändring. Sara
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Hej Sara!
    Sina sista skenor slutade han med ca ett halvår efter sista operationen tror jag, det har varit så många turer så man glömmer. Några bakslag har det väl inte varit direkt. Skillnade på nu o då är att allt var så mycket klumpigare då, gips o skenor o sånt.Har även förstått att operationerna nu inte är lika stora,eller har jag fel.
    Hur gammal är Isak?
    Ha det bra/Helena
  6. 3
    Hej Sara!
    Sina sista skenor slutade han med ca ett halvår efter sista operationen tror jag, det har varit så många turer så man glömmer. Några bakslag har det väl inte varit direkt. Skillnade på nu o då är att allt var så mycket klumpigare då, gips o skenor o sånt.Har även förstått att operationerna nu inte är lika stora,eller har jag fel.
    Hur gammal är Isak?
    Ha det bra/Helena
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Hej Helena! Isak har förlängt hälsenorna tre ggr. Det är inga stora operationer sen vet jag inte hur stora dom andra operationerna är. Isak blir fyra i maj. Oj, nu måste jag springa till jobbet! Sara
  8. 4
    Hej Helena! Isak har förlängt hälsenorna tre ggr. Det är inga stora operationer sen vet jag inte hur stora dom andra operationerna är. Isak blir fyra i maj. Oj, nu måste jag springa till jobbet! Sara
  9. Medlem sedan
    Dec 2010
    #5
    berätta gärna din resa och träffa andra i samma situvation www.klumpis.se
  10. 5
    berätta gärna din resa och träffa andra i samma situvation www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. Klumpfot
    By bigmouth in forum _1006 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 21:44
  2. Vattenkoppor och klumpfot
    By ss74 in forum Klumpfot
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 21:16
  3. Klumpfot?? Klubbfot??
    By Mea03 in forum Klumpfot
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 22:08
  4. Infomöte om klumpfot
    By EccaS in forum Klumpfot
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:07
  5. Klumpfot nr 1
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 17:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar