Sover dag/lägger sig kvällen?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Sover dag/lägger sig kvällen?

    Svar
    *Nova sover aldrig "middag" när vi är lediga, men på dagis sover hon. Nu har vi tyvärr varit tvungen att reglera till en timme för hon har svårt att somna på kvällen.

    * Hon somnar ca 20.30 alldeles för sent tycker vi...
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Sover dag/lägger sig kvällen? Svar
    *Nova sover aldrig "middag" när vi är lediga, men på dagis sover hon. Nu har vi tyvärr varit tvungen att reglera till en timme för hon har svårt att somna på kvällen.

    * Hon somnar ca 20.30 alldeles för sent tycker vi...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Sover inte på dagen...

    för då somnar hon för sent på kvällen.

    Hon somnar ca 19.30 när hon inte sover och "råkar" hon somna är hon uppe till 21-22.

    Vi går upp antingen 6.15, 6.30 eller 7.30 beroende på när jag börjar jobba.
    Jag får oftast väcka Idun på morgonen.
  4. 2
    Sover inte på dagen... för då somnar hon för sent på kvällen.

    Hon somnar ca 19.30 när hon inte sover och "råkar" hon somna är hon uppe till 21-22.

    Vi går upp antingen 6.15, 6.30 eller 7.30 beroende på när jag börjar jobba.
    Jag får oftast väcka Idun på morgonen.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Julia sover

    som oftast även på dagen.

    Ibland när vi är hemma vill hon inte, då låter vi henne vara uppe. Men oftast vill hon gärna sova en stund, runt 1,5 timme brukar det vara, även på förskolan.

    Julia lägger sig runt 19.30, så länge hon inte strular på kvällen får hon sova en stund på dagen.
  6. 3
    Julia sover som oftast även på dagen.

    Ibland när vi är hemma vill hon inte, då låter vi henne vara uppe. Men oftast vill hon gärna sova en stund, runt 1,5 timme brukar det vara, även på förskolan.

    Julia lägger sig runt 19.30, så länge hon inte strular på kvällen får hon sova en stund på dagen.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Rebecca sover runt en timme på dagis men inte hemma. Somnar gör hon runt 19.30 på kvällen och går upp kl 7 på morgonen.
  8. 4
    Rebecca sover runt en timme på dagis men inte hemma. Somnar gör hon runt 19.30 på kvällen och går upp kl 7 på morgonen.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Om Hannas sovande

    Här är det tvärtom! Hanna har inte sovit någon middag på dagis (som nu blir dagmamma istället) sen innan jul någon gång, men om vi är lediga kan det ibland hända att hon slocknar en stund på dagen. Då somnar hon senare på kvällen, men det gör inte så mycket när vi ändå är lediga tycker jag.

    De dagar hon inte sover middag somnar hon runt 19.45-20.15. Annars kan hon lätt vara vaken till 22. På morgonen vaknar hon oftast runt 7.30-8.00.
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  10. 5
    Om Hannas sovande Här är det tvärtom! Hanna har inte sovit någon middag på dagis (som nu blir dagmamma istället) sen innan jul någon gång, men om vi är lediga kan det ibland hända att hon slocknar en stund på dagen. Då somnar hon senare på kvällen, men det gör inte så mycket när vi ändå är lediga tycker jag.

    De dagar hon inte sover middag somnar hon runt 19.45-20.15. Annars kan hon lätt vara vaken till 22. På morgonen vaknar hon oftast runt 7.30-8.00.

Liknande trådar

  1. Nu tror jag att jag lägger mig å sover!
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 18:52
  2. han bara sover o sover.....när söka läka
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:48
  3. Vilgot bara sover och sover idag
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 20:57
  4. Esther bara sover o sover
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 19:27
  5. Adam sover och jag sover inte :/
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar