Växtvärk?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Växtvärk?

    Det har hänt några gånger att Hanna vaknat på natten och klagat över ont i benen. Hon är jätteledsen och har svårt att somna om. Det brukar gå lättare om jag masserar lite över och runt knäna, men det är uppenbart att hon har värk och att det gör ont.
    Dessa attacker har kommit med flera veckors mellanrum, den senaste i förra veckan och den var nog den värsta hittills

    Är det någon som känner igen detta, eller som har erfarenhet av värk i benen på natten? Min första tanke är ju växtvärk såklart, men är det någon som har någon koll på hur länge det kan hålla i sig, eller är det helt individuellt?
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  2. 1
    Växtvärk? Det har hänt några gånger att Hanna vaknat på natten och klagat över ont i benen. Hon är jätteledsen och har svårt att somna om. Det brukar gå lättare om jag masserar lite över och runt knäna, men det är uppenbart att hon har värk och att det gör ont.
    Dessa attacker har kommit med flera veckors mellanrum, den senaste i förra veckan och den var nog den värsta hittills

    Är det någon som känner igen detta, eller som har erfarenhet av värk i benen på natten? Min första tanke är ju växtvärk såklart, men är det någon som har någon koll på hur länge det kan hålla i sig, eller är det helt individuellt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Oja! Känner igen när det gäller båda storesyskonen.
    Storebror växte 5cm under december o januari, nu sover han lungt om nätterna igen men Becca har tyvärr inte stannat av i växandet men vaknar inte lika ofta längre sen vi började med varm vetevärmare i hennes säng om nätterna.
  4. 2
    Oja! Känner igen när det gäller båda storesyskonen.
    Storebror växte 5cm under december o januari, nu sover han lungt om nätterna igen men Becca har tyvärr inte stannat av i växandet men vaknar inte lika ofta längre sen vi började med varm vetevärmare i hennes säng om nätterna.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Hm

    Hur gör ni med vetevärmaren?
    Jag brukar hitta Hanna i alla möjliga positioner när jag tittar till eller ska väcka henne. Och det är inte alltid jag ens hittar henne i sängen! Jag skulle nog behöva tejpa fast en vetekudde på henne i så fall
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  6. 3
    Hm Hur gör ni med vetevärmaren?
    Jag brukar hitta Hanna i alla möjliga positioner när jag tittar till eller ska väcka henne. Och det är inte alltid jag ens hittar henne i sängen! Jag skulle nog behöva tejpa fast en vetekudde på henne i så fall
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vi lägger den vid hennes fötter vid sänggående och sen brukar hon kasta av sig täcket framåt midnatt men den lilla stund hon har värmen hjälper. Likaså om hon får bada innan sänggående.
  8. 4
    Vi lägger den vid hennes fötter vid sänggående och sen brukar hon kasta av sig täcket framåt midnatt men den lilla stund hon har värmen hjälper. Likaså om hon får bada innan sänggående.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    När N var liten...

    hade hon ofta växtvärk. Då fanns det en slava att smörja benen med som funkade jättebra. Upptäckte till min fasa att den salvan numera är från 8 år så när E får växtvärk brkar jag massera hans ben men olivkräm. Är det riktigt illa får han en alvedon.
  10. 5
    När N var liten... hade hon ofta växtvärk. Då fanns det en slava att smörja benen med som funkade jättebra. Upptäckte till min fasa att den salvan numera är från 8 år så när E får växtvärk brkar jag massera hans ben men olivkräm. Är det riktigt illa får han en alvedon.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Storebror här hemma vaknade ofta med det, och ville då gärna ha stickade sockor på sig... Och så fick man sitta hos honom tills han lugnade sig och somnade om.
  12. 6
    Storebror här hemma vaknade ofta med det, och ville då gärna ha stickade sockor på sig... Och så fick man sitta hos honom tills han lugnade sig och somnade om.

Liknande trådar

  1. Växtvärk
    By TheresN78 in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 22:58
  2. Har ni växtvärk?
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 08:19
  3. Växtvärk?
    By ~LisaMarie~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 11:51
  4. Växtvärk???
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 07:20
  5. Växtvärk?
    By Hoppas hoppas..v5+3 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar