Det börjar närma sig!
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Det börjar närma sig!

    Våra små blir större!

    Snart löser 3-årskalasen av varandra och jag vill ha en massa massa bra tips på 3-årspresenter! Shoot!!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  2. 1
    Det börjar närma sig! Våra små blir större!

    Snart löser 3-årskalasen av varandra och jag vill ha en massa massa bra tips på 3-årspresenter! Shoot!!
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Ja, 3 år är ganska stort. Jag vet mest vad jag inte vill att Nova ska få och det är onödiga leksaker... Jag vill att hon får saker som hon kan använda mer praktiskt:
    - Verktygslåda (hon älskar att spika)
    - Ryktborstar (hon rider 1 gg/veckan)
    - Ridbyxor kanske?
    - Krattor och spadar att ha ute
    - Baddräkt
    - Vattensprutflaska, svampar, disktrasor (älsakr att tvätta och grejja)
    - Härliga färger kanske provburkar från färgaffären så får hon måla sin kojja ute...
  4. 2
    Ja, 3 år är ganska stort. Jag vet mest vad jag inte vill att Nova ska få och det är onödiga leksaker... Jag vill att hon får saker som hon kan använda mer praktiskt:
    - Verktygslåda (hon älskar att spika)
    - Ryktborstar (hon rider 1 gg/veckan)
    - Ridbyxor kanske?
    - Krattor och spadar att ha ute
    - Baddräkt
    - Vattensprutflaska, svampar, disktrasor (älsakr att tvätta och grejja)
    - Härliga färger kanske provburkar från färgaffären så får hon måla sin kojja ute...
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Här är en till

    som älskar att skura och skrubba!
    Det var ju ett smart litet kit med vattenspruta och egna trasor! Och appropå färg har hon ju faktiskt inga vattenfärger. Det kan ju också vara något.

    Tack för dina tips!!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  6. 3
    Här är en till som älskar att skura och skrubba!
    Det var ju ett smart litet kit med vattenspruta och egna trasor! Och appropå färg har hon ju faktiskt inga vattenfärger. Det kan ju också vara något.

    Tack för dina tips!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    ville ska få en riktig cykel, med stödhjul.
    det är det enda vi kommit på som stor grej ännu.
    Jag tycker egentligen det är lite tidigt, minns själv att jag var 5 när jag fick en riktig cykel, men det finns ju så bra och fina småcyklar nuförtiden.
    själv vill han ha:
    en polisbåt
    olika legogrejjer
    fler traktorer
    mera bilar osvosvosv.........varje gång vi handlar ser han något nytt som vi säger han får önska sig i födelsedagspresent. Han pratar själv mycket om att tomten ska komma på hans födelsedag med paket!!
  8. 4
    ville ska få en riktig cykel, med stödhjul.
    det är det enda vi kommit på som stor grej ännu.
    Jag tycker egentligen det är lite tidigt, minns själv att jag var 5 när jag fick en riktig cykel, men det finns ju så bra och fina småcyklar nuförtiden.
    själv vill han ha:
    en polisbåt
    olika legogrejjer
    fler traktorer
    mera bilar osvosvosv.........varje gång vi handlar ser han något nytt som vi säger han får önska sig i födelsedagspresent. Han pratar själv mycket om att tomten ska komma på hans födelsedag med paket!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Fast idag tycker jag de flesta barn får sin första tvåhjuling vid 3 års ålder, stödhjul första 1-2 åren och vid 4-5 år kan de cykla själva.


    Minns också hur jag lärde mig cykla som 5åring.
  10. 5
    Fast idag tycker jag de flesta barn får sin första tvåhjuling vid 3 års ålder, stödhjul första 1-2 åren och vid 4-5 år kan de cykla själva.


    Minns också hur jag lärde mig cykla som 5åring.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Ja jisses men först är...

    det vi

    Jag har börjat fundera på om Idun ska få ett dockhus. Hon gillar att leka med små saker och har ett i duplo. Men det går sönder hela tiden för henne.

    Annars ska ha få ett stämpelkit för barn så hon kan göra egna kort med mej. Vill gärna ha mina för mej själv *S*
    Såg ett tejppaket på BR med 3 tejp i olika mönster. Det tyckte jag var en kul grej.

    Har sett en superfin kjol som hon ska få. Kommer nog bli endel sommarkläder från familjen
  12. 6
    Ja jisses men först är... det vi

    Jag har börjat fundera på om Idun ska få ett dockhus. Hon gillar att leka med små saker och har ett i duplo. Men det går sönder hela tiden för henne.

    Annars ska ha få ett stämpelkit för barn så hon kan göra egna kort med mej. Vill gärna ha mina för mej själv *S*
    Såg ett tejppaket på BR med 3 tejp i olika mönster. Det tyckte jag var en kul grej.

    Har sett en superfin kjol som hon ska få. Kommer nog bli endel sommarkläder från familjen
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    vill nog inte förstå att tiden går!!!
  14. 7
    vill nog inte förstå att tiden går!!!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Ville bara säga att Zelda fick ett dockskåp i julklapp å jisses vad hon leker med det! Hon älskar också småsaker och kan sitta i timmar å leka med smådjur och ponyvillehästar i huset! Bästa grejen vi köpt tror jag!
  16. 8
    Ville bara säga att Zelda fick ett dockskåp i julklapp å jisses vad hon leker med det! Hon älskar också småsaker och kan sitta i timmar å leka med smådjur och ponyvillehästar i huset! Bästa grejen vi köpt tror jag!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    jaa du, vad tusan ska man hitta på?! Tänkte köpa en cykel åt Zelda så hon får en chans att lära sig cykla! Sen ska hon få en skateboard för det är det enda hon önskar sig själv...antar att hon kommer att slå sig halvt fördärvad men vi får väl rusta upp med skydd också! Annars så måste jag nog fundera... Pysselprylar funkar alltid här...å smågrejer! Bra tråd tycker jag som också behöver tips!
  18. 9
    jaa du, vad tusan ska man hitta på?! Tänkte köpa en cykel åt Zelda så hon får en chans att lära sig cykla! Sen ska hon få en skateboard för det är det enda hon önskar sig själv...antar att hon kommer att slå sig halvt fördärvad men vi får väl rusta upp med skydd också! Annars så måste jag nog fundera... Pysselprylar funkar alltid här...å smågrejer! Bra tråd tycker jag som också behöver tips!
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Vad kul!

    Hanna får nog vänta med cykel något år till. Det känns som om hon först borde lära sig svänga med trehjulingen innan vi börjar med tvåhjuling
    Förra sommaren kunde hon knappt cykla på sin trehjuling hon fick i 2-årspresent. Svårt att trampa och svårt att styra, men i vår ska det nog gå bättre
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  20. 10
    Vad kul! Hanna får nog vänta med cykel något år till. Det känns som om hon först borde lära sig svänga med trehjulingen innan vi börjar med tvåhjuling
    Förra sommaren kunde hon knappt cykla på sin trehjuling hon fick i 2-årspresent. Svårt att trampa och svårt att styra, men i vår ska det nog gå bättre
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Ja

    tejp går åt i mängder här hemma! Det var ju bra tips, att köpa lite färgade tejprullar!
    Och dockhus, det har jag faktiskt en bekant som vill bli av med, och det kanske skulle passa att ta över nu? Tack för tipsen!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  22. 11
    Ja tejp går åt i mängder här hemma! Det var ju bra tips, att köpa lite färgade tejprullar!
    Och dockhus, det har jag faktiskt en bekant som vill bli av med, och det kanske skulle passa att ta över nu? Tack för tipsen!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Ha ha!

    Vilken cooling som kommer glida runt på en skateboard i sommar!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  24. 12
    Ha ha! Vilken cooling som kommer glida runt på en skateboard i sommar!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Nja...glida runt kan vi nog diskutera. Men visst kan hon få prova! Till saken hör nog att hennes far gärna åker bräda sommartid! Lovar att filma en snutt i sommar så du får se eländet!
  26. 13
    Nja...glida runt kan vi nog diskutera. Men visst kan hon få prova! Till saken hör nog att hennes far gärna åker bräda sommartid! Lovar att filma en snutt i sommar så du får se eländet!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    en cykel! Valter var riktigt avis på storebrorsan i somras när han cyklade omkring på sin och Valter fick nöja sig med trehjulingen. Farmor kommer köpa en grävskopa till sandlådan och sen kommer han få kläder. Vi köpte på oss lite kläder i Thailand.
  28. 14
    en cykel! Valter var riktigt avis på storebrorsan i somras när han cyklade omkring på sin och Valter fick nöja sig med trehjulingen. Farmor kommer köpa en grävskopa till sandlådan och sen kommer han få kläder. Vi köpte på oss lite kläder i Thailand.
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Det är ju snart

    Vår Emil fyller den 3:e april, tänk vad tiden går fort-3 år redan!
    Han ska bla få en mjukis dinosaurier som vi sett tillsammans i en affär och sagt att den får han till födelsedagen
    Och så också en cykelhjälm, skor och kläder mm.
    Cykel får han ärva efter storasyrran(12 tum i orange) nu när hon ska få en ny

    Kan tipsa om Lego Duplo som finns i många olika varianter-här leks det mycket just med dessa(grävskopa, brandbil, polisbil, ambulans, traktor med släp, zoo, dockhus mm)

    Kram!
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  30. 15
    Det är ju snart Vår Emil fyller den 3:e april, tänk vad tiden går fort-3 år redan!
    Han ska bla få en mjukis dinosaurier som vi sett tillsammans i en affär och sagt att den får han till födelsedagen
    Och så också en cykelhjälm, skor och kläder mm.
    Cykel får han ärva efter storasyrran(12 tum i orange) nu när hon ska få en ny

    Kan tipsa om Lego Duplo som finns i många olika varianter-här leks det mycket just med dessa(grävskopa, brandbil, polisbil, ambulans, traktor med släp, zoo, dockhus mm)

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16
    Jaa du... Från oss ska Greta faktiskt få en egen digitalkamera. Hon är helt galen i att fota med våran, men den vill vi helst ha i fred! Tänkte göra ett eget album till henne som hon kan sätta in sina bilder i sedan också.

    Annars ska hon få ett spel som fick så bra betyg i julas, Knasiga djur. Någon som har det förresten, och kan säga om det funkar något bra för treåringar?

    Från övriga släkten har hon bland annat önskat sig vattenfärger och utklädningskläder (pippi och pirat). Samt kläder eller annat med spindelmannen på, det är värsta hypen på dagis...
  32. 16
    Jaa du... Från oss ska Greta faktiskt få en egen digitalkamera. Hon är helt galen i att fota med våran, men den vill vi helst ha i fred! Tänkte göra ett eget album till henne som hon kan sätta in sina bilder i sedan också.

    Annars ska hon få ett spel som fick så bra betyg i julas, Knasiga djur. Någon som har det förresten, och kan säga om det funkar något bra för treåringar?

    Från övriga släkten har hon bland annat önskat sig vattenfärger och utklädningskläder (pippi och pirat). Samt kläder eller annat med spindelmannen på, det är värsta hypen på dagis...
  33. anonymt namn
    #17

    ler

    kan inte låta bli att le när jag läste att er 3-åring ska få en egen digitalkamera
  34. 17
    ler kan inte låta bli att le när jag läste att er 3-åring ska få en egen digitalkamera

Liknande trådar

  1. Börjar närma sig..
    By tjej91 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 12:53
  2. det börjar närma sig nu =)
    By mandapanda in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 13:10
  3. Nu börjar det närma sig..
    By challanb in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 11:51
  4. Nu börjar de närma sig...
    By björnis in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 12:03
  5. Nu när det börjar närma sig.
    By Kattis m E-04 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 12:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar