Bra present?
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Bra present?

    Halloj, tänkte höra vad ni skulle ha tyckt varit bra att ha fått i bebispresent så här i efterhand ... min syster ska nämligen snart få barn och funderar vad man ska ge dem. Tipsa på bara
    "Att vänta på glädjen är också en glädje."
    (http://www.livet.se/ord/källa/Gotthold_Ephraim_Lessing)
  2. 1
    Bra present? Halloj, tänkte höra vad ni skulle ha tyckt varit bra att ha fått i bebispresent så här i efterhand ... min syster ska nämligen snart få barn och funderar vad man ska ge dem. Tipsa på bara
  3. __tess__
    #2

    Jag ger ALLTID

    en dimmer från IKEA som man kan koppla enkelt med sladden till sänglampan och sen ha hängade vvid sängen. Helt ovärderlig vid alla nattamningar och blöjbyten i början när man ännu inte är bekväm nog att göra allt i mörker.

    Billig är den också, typ 55 kr tror jag.

    Sen brukar jag sy plyschfiltar, det är alltid poppis!
  4. 2
    Jag ger ALLTID en dimmer från IKEA som man kan koppla enkelt med sladden till sänglampan och sen ha hängade vvid sängen. Helt ovärderlig vid alla nattamningar och blöjbyten i början när man ännu inte är bekväm nog att göra allt i mörker.

    Billig är den också, typ 55 kr tror jag.

    Sen brukar jag sy plyschfiltar, det är alltid poppis!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag fick två barnkammarböcker av en kompis, en med rim och ramsor för de minsta och en med bara barnvisor. Jag tycker att det var en jättebra present för man får ju ganska mycket kläder och böckerna kan man ju ha glädje av länge.
  6. 3
    Jag fick två barnkammarböcker av en kompis, en med rim och ramsor för de minsta och en med bara barnvisor. Jag tycker att det var en jättebra present för man får ju ganska mycket kläder och böckerna kan man ju ha glädje av länge.
  7. __tess__
    #4

    Det är sant!

    CD med barnvisor (med text i häfte till) är också jätte bra tycker jag!
  8. 4
    Det är sant! CD med barnvisor (med text i häfte till) är också jätte bra tycker jag!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    "Lyxgrejer" som man kanske

    inte kanske unnar sig att köpa själv, det tycker jag är roligt att ge bort.
    Köpte nyligen ett par bebis-Converse i rosa, minsta storleken, till ett par vänner som fått sin andra dotter. Visste att de hade det mesta i klädväg redan och just en sån grej som bebis-skor är ju lite onödigt kanske men väldigt skojigt att få (har också såna till Axel). Blir en fin prydnad i barnrummet sen dessutom.
    Men eftersom det är din syster kanske jag hade köpt något i baby utrustningen om jag var du. Babysitter, babygym, bärsele eller något sånt kanske?
    Kläder brukar man få så jättemycket, visst är det uppskattat men de andra sakerna har man ju lite längre..
    Bäddset till spjälsäng är ett annat tips.
  10. 5
    "Lyxgrejer" som man kanske inte kanske unnar sig att köpa själv, det tycker jag är roligt att ge bort.
    Köpte nyligen ett par bebis-Converse i rosa, minsta storleken, till ett par vänner som fått sin andra dotter. Visste att de hade det mesta i klädväg redan och just en sån grej som bebis-skor är ju lite onödigt kanske men väldigt skojigt att få (har också såna till Axel). Blir en fin prydnad i barnrummet sen dessutom.
    Men eftersom det är din syster kanske jag hade köpt något i baby utrustningen om jag var du. Babysitter, babygym, bärsele eller något sånt kanske?
    Kläder brukar man få så jättemycket, visst är det uppskattat men de andra sakerna har man ju lite längre..
    Bäddset till spjälsäng är ett annat tips.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Jag har uppskattat när vi fått fina speldosor/mobiler. Sen blir man väldigt glad av en mammapresent med, t ex en lyxig hud/kroppsvårdsprodukt eller ett smycke. Kläder är alltid kul men räcker så kort tid.
  12. 6
    Jag har uppskattat när vi fått fina speldosor/mobiler. Sen blir man väldigt glad av en mammapresent med, t ex en lyxig hud/kroppsvårdsprodukt eller ett smycke. Kläder är alltid kul men räcker så kort tid.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Vi fick en jättefin filt av Alicias gudmor. En stor rosa/vit i bomull med hennes namn liksom invävt i filten på nåt sätt, likaså stod födelsdatum och vikt och längd! Jättefin. Lite svårt att förklara, om du vill kan jag lägga ut ett kort på den så får du se ;O)
    Perfekt att ge som present tycker jag eftersom det inte är nåt man kanske köper själv.
    Annars tycker jag att ett namn halsband är en jättefin present, såg ett fint på nätet nånstans men kommer inte ihåg exakt var, kanske på namnsmycken.se. Likaså på russinet såg jag fina bebis presenter.
    Kram ANna
  14. 7
    Vi fick en jättefin filt av Alicias gudmor. En stor rosa/vit i bomull med hennes namn liksom invävt i filten på nåt sätt, likaså stod födelsdatum och vikt och längd! Jättefin. Lite svårt att förklara, om du vill kan jag lägga ut ett kort på den så får du se ;O)
    Perfekt att ge som present tycker jag eftersom det inte är nåt man kanske köper själv.
    Annars tycker jag att ett namn halsband är en jättefin present, såg ett fint på nätet nånstans men kommer inte ihåg exakt var, kanske på namnsmycken.se. Likaså på russinet såg jag fina bebis presenter.
    Kram ANna
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8
    Tack för alla fina tips, nu skriker sonen, så mammsen får allt sluta sitta vid datorn nu!
  16. 8
    Tack för alla fina tips, nu skriker sonen, så mammsen får allt sluta sitta vid datorn nu!

Liknande trådar

  1. dop-present
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:09
  2. 40 års present
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:45
  3. 50 ârs present
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 20:23
  4. 30- present
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:38
  5. Dop-present?
    By -Fluffyn- in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar