vilka är vi och vilka har plussat?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    vilka är vi och vilka har plussat?

    vilka är vi som är här inne och vilka har plussat och vilka väntar på att plussa?
  2. 1
    vilka är vi och vilka har plussat? vilka är vi som är här inne och vilka har plussat och vilka väntar på att plussa?
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    svarar själv oxå.
    Jag är 32 år i år och väntar på att få plussa om ca 2 v. Har ett barn sen tidigare.
  4. 2
    svarar själv oxå.
    Jag är 32 år i år och väntar på att få plussa om ca 2 v. Har ett barn sen tidigare.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Jag har plussat

    jag fyllde 40 i höstas (vill helst inte tänka på att jag hinner med 41 innan bf...) Bf den 4/11 om allt går vägen. Har 3 barn och 4 mf sen tidigare.
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  6. 3
    Jag har plussat jag fyllde 40 i höstas (vill helst inte tänka på att jag hinner med 41 innan bf...) Bf den 4/11 om allt går vägen. Har 3 barn och 4 mf sen tidigare.
  7. BF 1/11
    #4
    29 åring med en dotter på 1 1/2. Plussade förra helgen. Är lite sporadiskt lätt illamående och känner mig inte särskilt gravid.
  8. 4
    29 åring med en dotter på 1 1/2. Plussade förra helgen. Är lite sporadiskt lätt illamående och känner mig inte särskilt gravid.
  9. syskon!
    #5
    Jag är anonym ett tag till. Kallar mig syskon! just nu. Jag heter Anna och är 30 år. BF 9/11, då kommer min son att vara nästan 2,5 år. Har inte fattat att jag är med barn tror jag. Har gjort 8 såna där billiga gravtest sen i onsdags. Strecken har varit så svaga men de blev lite starkare för var dag som gick. Jag fattade nog i onsdags att jag var gravid, hade lite tecken som jag minns från förra grav. Jag ska berätta vid annat tillfälle.
  10. 5
    Jag är anonym ett tag till. Kallar mig syskon! just nu. Jag heter Anna och är 30 år. BF 9/11, då kommer min son att vara nästan 2,5 år. Har inte fattat att jag är med barn tror jag. Har gjort 8 såna där billiga gravtest sen i onsdags. Strecken har varit så svaga men de blev lite starkare för var dag som gick. Jag fattade nog i onsdags att jag var gravid, hade lite tecken som jag minns från förra grav. Jag ska berätta vid annat tillfälle.
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Hej! Blir 34 i sommar och har en kille som snart fyller 3 år. BF 3/11 om allt går som det ska. Gravid på första försöket (så osannolikt!) Med första barnet tog det 9 månader att bli gravid. Inväntar nu det STORA illamåendet. Hoppas, hoppas att det blir bättre än förra gången.... Kram till er alla!
  12. 6
    Hej! Blir 34 i sommar och har en kille som snart fyller 3 år. BF 3/11 om allt går som det ska. Gravid på första försöket (så osannolikt!) Med första barnet tog det 9 månader att bli gravid. Inväntar nu det STORA illamåendet. Hoppas, hoppas att det blir bättre än förra gången.... Kram till er alla!
  13. I wish
    #7
    Har ingen aning om jag är gravid nu eller ej. Men Hoppas med stort H.
    De förra gångerna jag blivit gravid (ett missfall o en lyckad nu 3åring) på första försöken. Nu hoppas jag att jag skall ha samma tur. Men jag får inte svar förrän om någon vecka eller två.
    När är det man kan testa förresten? Har glömt. När syns pluset? samma dag somm mensen skall ha kommit eller måste man vänta längre??

    F.ö. är jag en 36-årig tjej som bor med man o son i en av stockholms norra förorter.
  14. 7
    Har ingen aning om jag är gravid nu eller ej. Men Hoppas med stort H.
    De förra gångerna jag blivit gravid (ett missfall o en lyckad nu 3åring) på första försöken. Nu hoppas jag att jag skall ha samma tur. Men jag får inte svar förrän om någon vecka eller två.
    När är det man kan testa förresten? Har glömt. När syns pluset? samma dag somm mensen skall ha kommit eller måste man vänta längre??

    F.ö. är jag en 36-årig tjej som bor med man o son i en av stockholms norra förorter.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Jag har plussat!

    Har bf 2/11 om allt går bra. Jag är trettiotvå år, har en dotter på sju år och en liten kille som precis fyllt ett. Dottern blev till på första försöket, sonen kämpade vi lääänge med att få, så vi skyddade oss aldrig efter han föddes, det fanns inte i vår världsbild att vi skulle kunna bli gravida.

    Men det blev vi, tre månader hann jag ha mens innan vi fick ett pluss på stickan. Känns fantastiskt roligt, och lite skrämmande. Jag är en sån där som inte riktigt kan njuta av graviditeten utan bara oroar mig, ska försöka leva mer i nuet och bara njuta....
  16. 8
    Jag har plussat!

    Har bf 2/11 om allt går bra. Jag är trettiotvå år, har en dotter på sju år och en liten kille som precis fyllt ett. Dottern blev till på första försöket, sonen kämpade vi lääänge med att få, så vi skyddade oss aldrig efter han föddes, det fanns inte i vår världsbild att vi skulle kunna bli gravida.

    Men det blev vi, tre månader hann jag ha mens innan vi fick ett pluss på stickan. Känns fantastiskt roligt, och lite skrämmande. Jag är en sån där som inte riktigt kan njuta av graviditeten utan bara oroar mig, ska försöka leva mer i nuet och bara njuta....
  17. Medlem sedan
    Jan 1998
    #9

    Oj och jag som

    trodde att jag var värst med 5 test sedan i tisdags :-) Härligt att man inte är ensam om att fatta!!!
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  18. 9
    Oj och jag som trodde att jag var värst med 5 test sedan i tisdags :-) Härligt att man inte är ensam om att fatta!!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Nybliven 35-åring som plusade dagen efter födelsedagen (nästan en vecka sedan). Bor norr om polcirkeln. Har dock 3 missfall bakom mig, så här tas inte ut ngn lycka i förskott.
    Varje tarmrörelse känns som början till missfall.

    Första miniinskrivningen på torsdag hos MVC. Skönt!
  20. 10
    Nybliven 35-åring som plusade dagen efter födelsedagen (nästan en vecka sedan). Bor norr om polcirkeln. Har dock 3 missfall bakom mig, så här tas inte ut ngn lycka i förskott.
    Varje tarmrörelse känns som början till missfall.

    Första miniinskrivningen på torsdag hos MVC. Skönt!
  21. syskon!
    #11
    På alla test jag haft står det att man ska vänta till den dag man förväntar sig sin mens, men att det på en del kan ge utslag redan 3-4 dagar innan beräknad mens. Om du har köpt såna där billiga som jag gjort, på nätet, så kan du ju testa ett par dar innan mens om du är ivrig. Det gjorde jag. Strecken var ju som jag tidigare skrivit svaga men blev starkare ju närmare in på den uteblivna mensen. Lycka till!
  22. 11
    På alla test jag haft står det att man ska vänta till den dag man förväntar sig sin mens, men att det på en del kan ge utslag redan 3-4 dagar innan beräknad mens. Om du har köpt såna där billiga som jag gjort, på nätet, så kan du ju testa ett par dar innan mens om du är ivrig. Det gjorde jag. Strecken var ju som jag tidigare skrivit svaga men blev starkare ju närmare in på den uteblivna mensen. Lycka till!
  23. I wish
    #12
    Åh, tack för det svaret. Kanske testar jag i helgen.... för om jag nu räknat rätt är det nästa tisdag som är min IM.
    Då borde jag kanske se redan på lördag?
  24. 12
    Åh, tack för det svaret. Kanske testar jag i helgen.... för om jag nu räknat rätt är det nästa tisdag som är min IM.
    Då borde jag kanske se redan på lördag?
  25. Medlem sedan
    Jan 1998
    #13

    Enligt cb (clearblue)

    ska man kunna testa med dem redan 3-4 dagar före im. Jag är normalt sett en låghormonare som inte testar plus förrän efter im, men med cb digital fick jag ett fint gravid på dagen före im.
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  26. 13
    Enligt cb (clearblue) ska man kunna testa med dem redan 3-4 dagar före im. Jag är normalt sett en låghormonare som inte testar plus förrän efter im, men med cb digital fick jag ett fint gravid på dagen före im.
  27. Medlem sedan
    Oct 2000
    #14
    Men hej tjejen! Har du äntligen plussat?!?!?! Åhh vad kul! =) Grattis.
  28. 14
    Men hej tjejen! Har du äntligen plussat?!?!?! Åhh vad kul! =) Grattis.
  29. Anonym
    #15
    jag är 31 år och har 2 döttrar, och väntar mitt tredje barn
  30. 15
    jag är 31 år och har 2 döttrar, och väntar mitt tredje barn
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16
    åh nej... jag har inte plussat jag väntar på att få plussa om några dagar..
  32. 16
    åh nej... jag har inte plussat jag väntar på att få plussa om några dagar..

Liknande trådar

  1. Vilka är vi?
    By StinaL in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 11:56
  2. Vilka var det nu...
    By AmandaExAnimo in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 13:48
  3. Vilka
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 21:53
  4. Vilka här
    By Stumpan3 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 17:32
  5. Vilka har ni
    By Ja me 4:a + 5:a på väg in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar