Lite nervös för hur syskonen ska ta det
Julibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Lite nervös för hur syskonen ska ta det

    Oroar mig lite på det här med stora syskon.
    Inte helt säker på att de kommer att reagera så positivt på att få ett 5e syskon (7e med bonussyskonen). Väntar väl till efter kub. Fler som har många barn? Hur har de reagerat?
  2. 1
    Lite nervös för hur syskonen ska ta det Oroar mig lite på det här med stora syskon.
    Inte helt säker på att de kommer att reagera så positivt på att få ett 5e syskon (7e med bonussyskonen). Väntar väl till efter kub. Fler som har många barn? Hur har de reagerat?
  3. Nr6
    #2
    Var också nervös förut. Berättade för äldsta (14), och hon blev glad. Förvånad men glad
    Veckan efter berättade jag för näst äldsta, som är 11. Hon blev jätteglad, skrek "JAAAAA!!". Totalt oväntat!
    Har ännu inte berättat för 8-åringen, men ska göra det nu endera dagen.
    De minsta är så små än... avvaktar nog lite till
    Jag väntar alltså nummer 6!
  4. 2
    Var också nervös förut. Berättade för äldsta (14), och hon blev glad. Förvånad men glad
    Veckan efter berättade jag för näst äldsta, som är 11. Hon blev jätteglad, skrek "JAAAAA!!". Totalt oväntat!
    Har ännu inte berättat för 8-åringen, men ska göra det nu endera dagen.
    De minsta är så små än... avvaktar nog lite till
    Jag väntar alltså nummer 6!
  5. Nr6
    #3
    ...och nu vet även 8-åringen, och även hon blev jätteglad! Jag är så lättad
  6. 3
    ...och nu vet även 8-åringen, och även hon blev jätteglad! Jag är så lättad
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Skönt! Väntar till efter jul och kub. Tror att 18 åringen och 15 åringen tycker nog mest att vi inte är kloka 18 åringen har informerat vid ett par tillfällen att hon aldrig ska ha barn, men det lär väl ändras.
    Den som kan känna sig lite undanskuffad är nog 11 åringen. 3 åringen förstår nog inte riktigt. Min mans vuxna barn tycker nog mest det är kul.
  8. 4
    Skönt! Väntar till efter jul och kub. Tror att 18 åringen och 15 åringen tycker nog mest att vi inte är kloka 18 åringen har informerat vid ett par tillfällen att hon aldrig ska ha barn, men det lär väl ändras.
    Den som kan känna sig lite undanskuffad är nog 11 åringen. 3 åringen förstår nog inte riktigt. Min mans vuxna barn tycker nog mest det är kul.
  9. Tm2
    #5
    Skönt att barnen verkar ha tagit det så bra! Vi har bara två sen innan, 11 och 8, och de har tjatat efter syskon i 2-3 år så de är överlyckliga. Hoppas väldigt mycket för deras skull att allt går bra...
  10. 5
    Skönt att barnen verkar ha tagit det så bra! Vi har bara två sen innan, 11 och 8, och de har tjatat efter syskon i 2-3 år så de är överlyckliga. Hoppas väldigt mycket för deras skull att allt går bra...
  11. Tm2
    #6
    Oj, förlåt, virrigt - det var visst inte du som berättat.. Lycka till då när det är dags!
  12. 6
    Oj, förlåt, virrigt - det var visst inte du som berättat.. Lycka till då när det är dags!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar