Allergi?
Augustibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Feb 2015
    #1

    Allergi?

    Jag har pollenallergi av ganska jobbiga mått och har tidigare år tagit allergimediciner, dock bara receptfria (vilka egentligen inte hjälpt fullt ut). Så här i början av våren brukar det räcka med receptfria och när jag var hos BM fick jag en lista över mediciner som är okej att äta. Dock är den listan från 2010 och vart jag än läser på bipacksedlar eller på nätet så ges olika bud... Någon som vet?
  2. 1
    Allergi? Jag har pollenallergi av ganska jobbiga mått och har tidigare år tagit allergimediciner, dock bara receptfria (vilka egentligen inte hjälpt fullt ut). Så här i början av våren brukar det räcka med receptfria och när jag var hos BM fick jag en lista över mediciner som är okej att äta. Dock är den listan från 2010 och vart jag än läser på bipacksedlar eller på nätet så ges olika bud... Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Känner inte till just den listan men själv käkar jag tabletter nästan året runt (kompletterar med nässpray och ögondroppar vid behov), inte under vinterhalvåret dock om jag inte ska hälsa på någon med pälsdjur ;-) jag har aerius och det är en av de man får ta då man är gravid (som tur är då det har fungerat bäst för mig).
    Skulle råda dig att boka tid hos läkarn och få allergitabletter på recept, bättre och billigare i längden...
  4. 2
    Känner inte till just den listan men själv käkar jag tabletter nästan året runt (kompletterar med nässpray och ögondroppar vid behov), inte under vinterhalvåret dock om jag inte ska hälsa på någon med pälsdjur ;-) jag har aerius och det är en av de man får ta då man är gravid (som tur är då det har fungerat bäst för mig).
    Skulle råda dig att boka tid hos läkarn och få allergitabletter på recept, bättre och billigare i längden...
  5. Medlem sedan
    Feb 2015
    #3
    Tack! Jag har pratat med en läkare och hon sa att det är helt okej att äta t ex Loratadin och Cetirizin - de är så pass beprövade. Frågade henne om vad de kan skriva ut på recept, men hon menade på att de inte var så mycket bättre än de receptfria. Är du av annan åsikt?
  6. 3
    Tack! Jag har pratat med en läkare och hon sa att det är helt okej att äta t ex Loratadin och Cetirizin - de är så pass beprövade. Frågade henne om vad de kan skriva ut på recept, men hon menade på att de inte var så mycket bättre än de receptfria. Är du av annan åsikt?
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Skillnaden för mig är att jag blir mer trött av de receptfria. Även av vissa receptbelagda också. Men de funkar. Däremot kan man få större förpackningar på recept, billigare i längden...
  8. 4
    Skillnaden för mig är att jag blir mer trött av de receptfria. Även av vissa receptbelagda också. Men de funkar. Däremot kan man få större förpackningar på recept, billigare i längden...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar