Liten enkät - öka aktiviteten här inne
Decemberbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Liten enkät - öka aktiviteten här inne

    1. Hur mår du?

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
  2. 1
    Liten enkät - öka aktiviteten här inne 1. Hur mår du?

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    1. Hur mår du?
    Mår betydligt illa än vad jag kommer ihåg sen tidigare. Men har löst det med att äta mellis på eftermiddagen. Då har det faktiskt blivit lite bättre. Magen är så svullen. Eftersom det är mitt 5:e barn så vet den liksom hur den ska se ut så det kommer att bli svårt att dölja länge. Förra gången var jag tvungen att gå ut med min graviditet före fulla 10 veckor - såg då ut som om jag var i månad 4.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Ja, bm på MVC när jag ringde och bokade tid. Två arbetskamrater. Ska berätta för min chef inom kort då detta påverkar mitt jobb. Blir nog rätt häftiga reaktioner att vänta med tanke på nummer på graviditeten. Men det ska bara bli roligt.

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Ja, 4 st.

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Jag ska försöka njuta så mycket jag bara kan. Det blir med största sannolikhet den sista. (Haha det sa jag vid förra graviditeten och trodde att det skulle bli så).

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    3:e trimestern. Måtte jag få må bra och kunna fungera som "vanligt" fram tills mitten av november. Har blivit sjukskriven med de 3 första för sammandragningar och den sista för extrem foglossning med strålningar ner i benen och fötterna.
  4. 2
    1. Hur mår du?
    Mår betydligt illa än vad jag kommer ihåg sen tidigare. Men har löst det med att äta mellis på eftermiddagen. Då har det faktiskt blivit lite bättre. Magen är så svullen. Eftersom det är mitt 5:e barn så vet den liksom hur den ska se ut så det kommer att bli svårt att dölja länge. Förra gången var jag tvungen att gå ut med min graviditet före fulla 10 veckor - såg då ut som om jag var i månad 4.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Ja, bm på MVC när jag ringde och bokade tid. Två arbetskamrater. Ska berätta för min chef inom kort då detta påverkar mitt jobb. Blir nog rätt häftiga reaktioner att vänta med tanke på nummer på graviditeten. Men det ska bara bli roligt.

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Ja, 4 st.

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Jag ska försöka njuta så mycket jag bara kan. Det blir med största sannolikhet den sista. (Haha det sa jag vid förra graviditeten och trodde att det skulle bli så).

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    3:e trimestern. Måtte jag få må bra och kunna fungera som "vanligt" fram tills mitten av november. Har blivit sjukskriven med de 3 första för sammandragningar och den sista för extrem foglossning med strålningar ner i benen och fötterna.
  5. Medlem sedan
    Apr 2015
    #3
    Hur mår du?
    Jag får väldigt ont i magen till och från. Och jag är väldigt uppsvullen. Man kan tro att jag har gått mycket längre än v.6. Annars mår jag bättre just nu än den veckan jag plussade.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Ja, närmaste familjen på min mammas sida och närmaste familjen på min sambos pappas sida. Och så bm såklart 😉

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Nej.

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Allt. Eftersom allt är nytt för mig.
    4
    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Eftersom det är min första graviditet så har jag inget och jämföra med så än så länge har jag inget jag inte ser fram i mot.
  6. 3
    Hur mår du?
    Jag får väldigt ont i magen till och från. Och jag är väldigt uppsvullen. Man kan tro att jag har gått mycket längre än v.6. Annars mår jag bättre just nu än den veckan jag plussade.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Ja, närmaste familjen på min mammas sida och närmaste familjen på min sambos pappas sida. Och så bm såklart 😉

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Nej.

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Allt. Eftersom allt är nytt för mig.
    4
    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Eftersom det är min första graviditet så har jag inget och jämföra med så än så länge har jag inget jag inte ser fram i mot.
  7. Medlem sedan
    Apr 2015
    #4
    1. Hur mår du? Jag känner mig kräkmätt och har väldigt ömma bröst.
    2. Ja för vår familj och närmsta vänner.
    3. Nej det här blir mitt/vårt första barn
    4. Att få se magen växa, första ultraljudet och första rörelserna.
    5. Ont i rygg och leder
  8. 4
    1. Hur mår du? Jag känner mig kräkmätt och har väldigt ömma bröst.
    2. Ja för vår familj och närmsta vänner.
    3. Nej det här blir mitt/vårt första barn
    4. Att få se magen växa, första ultraljudet och första rörelserna.
    5. Ont i rygg och leder
  9. Medlem sedan
    May 2015
    #5
    1. Jag är otroligt trött och orkeslös. Har mycket värk i magen både dag och natt men inte värre än en lätt mensvärk!

    2. Min pappa, bästa vännen och några på våra varsina jobb!

    3. Inga barn.

    4. All! Att se magen växa och allt som hör till. Det ska bli en spännande tid!

    5. Jag har en dålig rygg sedan innan så jag är rädd att den kommer spöka. Har annars inget att jämföra med!
  10. 5
    1. Jag är otroligt trött och orkeslös. Har mycket värk i magen både dag och natt men inte värre än en lätt mensvärk!

    2. Min pappa, bästa vännen och några på våra varsina jobb!

    3. Inga barn.

    4. All! Att se magen växa och allt som hör till. Det ska bli en spännande tid!

    5. Jag har en dålig rygg sedan innan så jag är rädd att den kommer spöka. Har annars inget att jämföra med!
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    1. Hur mår du? Mår bra. Mest orolig för att något ska vara fel. HAde blödningar och smärta söndag/måndag men ska på ett VUL på fredag genom att jag reser bort nu tis-tors. Så hoppas på att allt är okej brara.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    BM, och en kollega och en vän. Vill vänta tills det känns mer tryggt.
    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Nej.
    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Att se magen växa. Känns lite overkligt fortfarande.
    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
  12. 6
    1. Hur mår du? Mår bra. Mest orolig för att något ska vara fel. HAde blödningar och smärta söndag/måndag men ska på ett VUL på fredag genom att jag reser bort nu tis-tors. Så hoppas på att allt är okej brara.

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    BM, och en kollega och en vän. Vill vänta tills det känns mer tryggt.
    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    Nej.
    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Att se magen växa. Känns lite overkligt fortfarande.
    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
  13. Medlem sedan
    May 2015
    #7
    1. Hur mår du?
    Trött, illamående (var det verkligen såhär hemskt?), ömma bröst, ingen sexlust

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Bm men ingen annan

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    3 flickor

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Sparkarna, magmyset

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Hoppas slippa foglossningarna. Har hittills inte känt av några så jag har hopp!
  14. 7
    1. Hur mår du?
    Trött, illamående (var det verkligen såhär hemskt?), ömma bröst, ingen sexlust

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Bm men ingen annan

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    3 flickor

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Sparkarna, magmyset

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Hoppas slippa foglossningarna. Har hittills inte känt av några så jag har hopp!
  15. Medlem sedan
    Jul 2013
    #8
    1. Hur mår du?
    Det pendlar lite upp och ner, migrän flera gånger i veckan och illamående till och från. Men ingen foglossning än så länge så alltid nått
    Förutom fysiska symtom så mår jag jätte bra, äntligen kommer det ett barn till, som vi har kämpat!

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Vi har berättat för den närmsta familjen: föräldrar och syskon, och de närmaste vännerna. Men fler kommer det bli inom kort Man vill ju liksom bara skrika ut sin glädje

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    En pojke, 1,5 år gammal (född 24/12 -13)

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Att H ska få ett syskon <3

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Att foglossningen ska komma som ett brev på posten inom några veckor...
  16. 8
    1. Hur mår du?
    Det pendlar lite upp och ner, migrän flera gånger i veckan och illamående till och från. Men ingen foglossning än så länge så alltid nått
    Förutom fysiska symtom så mår jag jätte bra, äntligen kommer det ett barn till, som vi har kämpat!

    2. Har du/ni berättat för någon om er graviditet?
    Vi har berättat för den närmsta familjen: föräldrar och syskon, och de närmaste vännerna. Men fler kommer det bli inom kort Man vill ju liksom bara skrika ut sin glädje

    3. Har du barn sedan tidigare och hur många?
    En pojke, 1,5 år gammal (född 24/12 -13)

    4. Vad ser du fram emot under den här graviditeten?
    Att H ska få ett syskon <3

    5. Vad ser du inte fram emot under den här graviditeten?
    Att foglossningen ska komma som ett brev på posten inom några veckor...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar