Det här med syn och synfel
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Det här med syn och synfel

    Jag är ju närsynt och sakta men säkert blir min syn bättre eftersom ögat och musklerna slappnar av med åldern och närsyntheten minskar. Min mamma är närsynt och har knappt glasögon idag. Innebär det att jag slipper grobianarmar alt. läsglasögon då? *hoppas*
  2. 1
    Det här med syn och synfel Jag är ju närsynt och sakta men säkert blir min syn bättre eftersom ögat och musklerna slappnar av med åldern och närsyntheten minskar. Min mamma är närsynt och har knappt glasögon idag. Innebär det att jag slipper grobianarmar alt. läsglasögon då? *hoppas*
  3. bambuu
    #2

    Ingen aning

    har 2 närsynta i familjen en vuxen och en ungdom, den vuxne har samma synfel idag som vid 17 år, den unga växer fortfarande och ska göra enligt optikern till dryga 20 (1½ år kvar)

    Min pappa är närsynt men har ännu sina glasögon och han fyller 60 nästa år
  4. 2
    Ingen aning har 2 närsynta i familjen en vuxen och en ungdom, den vuxne har samma synfel idag som vid 17 år, den unga växer fortfarande och ska göra enligt optikern till dryga 20 (1½ år kvar)

    Min pappa är närsynt men har ännu sina glasögon och han fyller 60 nästa år
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Då kanske min teori sprack då? Attans :-)
  6. 3
    Då kanske min teori sprack då? Attans :-)
  7. bambuu
    #4

    Arvegods kanske

    ni kanske har bra gener ?
  8. 4
    Arvegods kanske ni kanske har bra gener ?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Eller så har jag starkare synfel än min mamma? Det kanske fortare går tillbaka om man inte har så stark närsynthet? *vidhåller liiiite av min teori*
  10. 5
    Eller så har jag starkare synfel än min mamma? Det kanske fortare går tillbaka om man inte har så stark närsynthet? *vidhåller liiiite av min teori*
  11. bambuu
    #6

    Maken har minus

    7 och ungdomen -7.75
  12. 6
    Maken har minus 7 och ungdomen -7.75
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    På linserna har jag -4,5 och -5,0. Jag tror mamma har nåt med -3 (eller hade förr iaf).
  14. 7
    På linserna har jag -4,5 och -5,0. Jag tror mamma har nåt med -3 (eller hade förr iaf).
  15. bambuu
    #8

    Ja då är det skillnad

    för ungdomen har 8.2 på glasögonen och 7.75 på linserna, maken 7 på glasögonen
  16. 8
    Ja då är det skillnad för ungdomen har 8.2 på glasögonen och 7.75 på linserna, maken 7 på glasögonen
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Jamen det har optikern sagt

    till mig i alla fall. Jag har som värst haft -8,5 på ena ögat och -8,0 på andra men är nu nere på -7,75 och -7,25. Jag fyller 40 i sommar. Sakta men säkert har min syn färbättrats och kommer fortsätta göra det. Perfekt kommer jag aldrig att se men lite bättre i alla fall.
    Graviditet kan också göra så att synen blir bättre,både tillfälligt och bestående.
    Fattig är inte den som äger lite,utan den som vill ha mycket.
  18. 9
    Jamen det har optikern sagt till mig i alla fall. Jag har som värst haft -8,5 på ena ögat och -8,0 på andra men är nu nere på -7,75 och -7,25. Jag fyller 40 i sommar. Sakta men säkert har min syn färbättrats och kommer fortsätta göra det. Perfekt kommer jag aldrig att se men lite bättre i alla fall.
    Graviditet kan också göra så att synen blir bättre,både tillfälligt och bestående.

Liknande trådar

  1. NY HÄR - synfel, hur gör man??
    By A & M´s mamma in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 20:36
  2. Ettåring med synfel.....
    By tomtefru in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 14:26
  3. Synfel
    By Stella* in forum Barnsjukdomar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 21:10
  4. Synfel
    By Nenneb in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 07:27
  5. Skillnad på synfel
    By imported_Alexandra in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar