Illaluktande hårbotten
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Illaluktande hårbotten

    Kan skorv lukta illa? MIn son är nu snart 7 v. och luktar illa där han har líte skrov. Det luktar verkligen grönmögellost dvs riktigt illa. Badade honom igår och tvättade hans hår med mild oparfymerat schampoo och då försvann lukten. Idag på kvällen började lukten komma tillbaka igen. Kan det vara skroven eller?

    Någon annan som har känt detta? Bebisar ska lukta gott, inte mögelost

    även på jan.
  2. 1
    Illaluktande hårbotten Kan skorv lukta illa? MIn son är nu snart 7 v. och luktar illa där han har líte skrov. Det luktar verkligen grönmögellost dvs riktigt illa. Badade honom igår och tvättade hans hår med mild oparfymerat schampoo och då försvann lukten. Idag på kvällen började lukten komma tillbaka igen. Kan det vara skroven eller?

    Någon annan som har känt detta? Bebisar ska lukta gott, inte mögelost

    även på jan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Jepp, skorv kan lukta rätt illa om den börjar bli tjock och gul flagig sådär. sonen har haft mycket skorv och han luktade lite illa emellanåt. Vi har tagit bort skorven med barnolja som man gnider in i hårbotten och låter verka ett tag. Sen tar man en mjuk tandborste och gnuggar. Inte helt enkelt tyvärr... Finns också salva på apoteket som man har i före man gnuggar bort. Sen har jag blivit tipsad om nåt somheter Borago tror jag, man har i morgon och kväll och så försvinner det utan att gnugga, men då får man hålla på en vecka eller två har jag för mig och det luktar inte så gott... Han har lite kvar än, men mest för att vi inte orkat ta bort det när håret var långt, det blir så smetigt och jobbigt då och syns ändå inte så mycket...

    Fast sen vet jag att Viggo började lukta konstigt när vi bytte från bröstmjölk till ersättning också, vet inte om du ammar eller inte? Vi fick tom skicka avföringsprov för hans bajs luktade så illa tyckte de på neo... Hela han luktade lite konstigt sen, kanske för att man var van vid den mysiga vaniljiga mammamjölkdoften, vet inte...

    Min bvc-tant som jag hade när viggo var liten sa iaf att skorven inte är nåt farligt, men om den börjar lukta så kan man ta bort den så gott det går... Hoppas det går över, man vill ju gärna nosa på dem utan att tycka de luktar skunk...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  4. 2
    Jepp, skorv kan lukta rätt illa om den börjar bli tjock och gul flagig sådär. sonen har haft mycket skorv och han luktade lite illa emellanåt. Vi har tagit bort skorven med barnolja som man gnider in i hårbotten och låter verka ett tag. Sen tar man en mjuk tandborste och gnuggar. Inte helt enkelt tyvärr... Finns också salva på apoteket som man har i före man gnuggar bort. Sen har jag blivit tipsad om nåt somheter Borago tror jag, man har i morgon och kväll och så försvinner det utan att gnugga, men då får man hålla på en vecka eller två har jag för mig och det luktar inte så gott... Han har lite kvar än, men mest för att vi inte orkat ta bort det när håret var långt, det blir så smetigt och jobbigt då och syns ändå inte så mycket...

    Fast sen vet jag att Viggo började lukta konstigt när vi bytte från bröstmjölk till ersättning också, vet inte om du ammar eller inte? Vi fick tom skicka avföringsprov för hans bajs luktade så illa tyckte de på neo... Hela han luktade lite konstigt sen, kanske för att man var van vid den mysiga vaniljiga mammamjölkdoften, vet inte...

    Min bvc-tant som jag hade när viggo var liten sa iaf att skorven inte är nåt farligt, men om den börjar lukta så kan man ta bort den så gott det går... Hoppas det går över, man vill ju gärna nosa på dem utan att tycka de luktar skunk...
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Tackar. Ska besöka ett apotek i morgon och inhandla salva.
  6. 3
    Tackar. Ska besöka ett apotek i morgon och inhandla salva.

Liknande trådar

  1. Kli i hårbotten!
    By Jenn_a in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 13:38
  2. Illaluktande hårbotten
    By Nujävlar! in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 14:53
  3. Öm i hårbotten..
    By ca74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 19:41
  4. Klåda i hårbotten
    By Åsa med trean in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 22:44
  5. Sår i hårbotten.
    By Nattälvan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar