Jahaa, vi slapp inte undan...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Jahaa, vi slapp inte undan...

    Leo fick meginfluensa ikväll. Sambon hade en släng av det för en vecka sedan och nu ikväll fick Leo det alltså. Sa att han hade ont i magen när vi cykla hem från mormor & morfar, men sen inget mera. När vi kom hem så la han sig i soffan och kolla på tv och när vi skulle äta kvällsmat så var han inte hungrig, sa han. Men jag tyckte han kunde äta lite yoghurt i alla fall och det gjorde han + 1 rån. Sen la han sig i soffan och kolla på bolimbompa. Kom sen och sa att han var konstig i magen och då sa jag att han kunde gå på toan ifall han behövde bajsa. Han satte sig, men det kom inget. Sen hämta jag pyjamas åt barnen och tog på dem. Hämta även en handuk och la i soffan, bara i fall att. Sen precis när jag lagt dit den så sa han "jag mår illa" och så kräktes han. Som tur var så hade jag ställt en hink bredvid, bara i fall att. Tyv'rr så kom inte allt i hinken, men det är tur man har skinnsoffa! Fick sen ställa sig i duschen för att skölja bort lukt och ev kräks. Fick lägga sig i soffan och ligger där än, då jag har bättre koll på honom där än att han skulle ligga i sitt rum på övervåningen. Kom lite till sen , men nu verkar det vara tomt i magen så nu hoppas jag att han får sova hela natten.
    Det som är lite jobbigt är att vi ju var hos mina föräldrar idag på em och åt våfflor och imorgon natt/kväll åker de iväg utomlands!
    Hoppas såååå att de inte har/blir smittade nu och ligger i maginfluensa när de ska iväg! Håller mina tummar och tår så hårt jag bara kan att de slipper bli sjuka!
    Håller även tummar för att vi andra i familjen slipper åka på det.

    Imorgon bitta ska jag klippa och göra blonda slingor hos min brors sambo som är frisör.
    Det ska bli skönt att rå om sig själv lite. Hade funderingar på att klippa av en bit av håret, men så kommer det inte bli, då jag vet att jag kommer ångra mig!
    Hoppas ni andra har det bra i vårsolen!!!
  2. 1
    Jahaa, vi slapp inte undan... Leo fick meginfluensa ikväll. Sambon hade en släng av det för en vecka sedan och nu ikväll fick Leo det alltså. Sa att han hade ont i magen när vi cykla hem från mormor & morfar, men sen inget mera. När vi kom hem så la han sig i soffan och kolla på tv och när vi skulle äta kvällsmat så var han inte hungrig, sa han. Men jag tyckte han kunde äta lite yoghurt i alla fall och det gjorde han + 1 rån. Sen la han sig i soffan och kolla på bolimbompa. Kom sen och sa att han var konstig i magen och då sa jag att han kunde gå på toan ifall han behövde bajsa. Han satte sig, men det kom inget. Sen hämta jag pyjamas åt barnen och tog på dem. Hämta även en handuk och la i soffan, bara i fall att. Sen precis när jag lagt dit den så sa han "jag mår illa" och så kräktes han. Som tur var så hade jag ställt en hink bredvid, bara i fall att. Tyv'rr så kom inte allt i hinken, men det är tur man har skinnsoffa! Fick sen ställa sig i duschen för att skölja bort lukt och ev kräks. Fick lägga sig i soffan och ligger där än, då jag har bättre koll på honom där än att han skulle ligga i sitt rum på övervåningen. Kom lite till sen , men nu verkar det vara tomt i magen så nu hoppas jag att han får sova hela natten.
    Det som är lite jobbigt är att vi ju var hos mina föräldrar idag på em och åt våfflor och imorgon natt/kväll åker de iväg utomlands!
    Hoppas såååå att de inte har/blir smittade nu och ligger i maginfluensa när de ska iväg! Håller mina tummar och tår så hårt jag bara kan att de slipper bli sjuka!
    Håller även tummar för att vi andra i familjen slipper åka på det.

    Imorgon bitta ska jag klippa och göra blonda slingor hos min brors sambo som är frisör.
    Det ska bli skönt att rå om sig själv lite. Hade funderingar på att klippa av en bit av håret, men så kommer det inte bli, då jag vet att jag kommer ångra mig!
    Hoppas ni andra har det bra i vårsolen!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Men fyy vad det är jobbigt med magsjuka.hoppas det går över snart och att inte någon annan blev smittad.

    Men vad roligt att fixa håret!Det borde jag också göra.
  4. 2
    Men fyy vad det är jobbigt med magsjuka.hoppas det går över snart och att inte någon annan blev smittad.

    Men vad roligt att fixa håret!Det borde jag också göra.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vi har också haft en släng av magsjuka - jag drabbades värst och därefter Eric och F klarade sig *peppar peppar*. Nu känner jag mig mycket bättre men det tar hårt på krafterna!

    Håller tummarna för att sonen snart kryar på sig och att ni andra slipper drabbas!
  6. 3
    Vi har också haft en släng av magsjuka - jag drabbades värst och därefter Eric och F klarade sig *peppar peppar*. Nu känner jag mig mycket bättre men det tar hårt på krafterna!

    Håller tummarna för att sonen snart kryar på sig och att ni andra slipper drabbas!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Idag är sonen bättre och har fått i sig glass, cola och lite annat. Nu i em har han varit som vanligt igen! Nu hoppas vi självklart att vi andra slipper få det!

    Tänk att lite slinger och toppning av håret kan göra så mycket! Blev jättebra och jag är glad att jag inte klippte av håret som jag funderat på. Vet ju att jag kommer ångra mig om jag gör det. Istället vill jag ju att det ska bli ännu längre, men det verkar stanna på en viss längd. Kan bli så när man ha fått barn. Håret bli omtåligt/dåligt och växer lite. Men nu såg det ut att ha kommit igång igen! Så väx på!!!!
  8. 4
    Idag är sonen bättre och har fått i sig glass, cola och lite annat. Nu i em har han varit som vanligt igen! Nu hoppas vi självklart att vi andra slipper få det!

    Tänk att lite slinger och toppning av håret kan göra så mycket! Blev jättebra och jag är glad att jag inte klippte av håret som jag funderat på. Vet ju att jag kommer ångra mig om jag gör det. Istället vill jag ju att det ska bli ännu längre, men det verkar stanna på en viss längd. Kan bli så när man ha fått barn. Håret bli omtåligt/dåligt och växer lite. Men nu såg det ut att ha kommit igång igen! Så väx på!!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Usch, det är verkligen inget roligt med magsjuka och visst tar det hårt på krafterna!
    Som tur är så blev det inte så långvarigt hos Leo, då han har mått ganska bra idag. Ätir och druckit och nu på em kvällen var han sitt vanliga jag! SKÖNT!
    Nu hoppas vi andra att vi slipper få det *peppar peppar ta i trä*
  10. 5
    Usch, det är verkligen inget roligt med magsjuka och visst tar det hårt på krafterna!
    Som tur är så blev det inte så långvarigt hos Leo, då han har mått ganska bra idag. Ätir och druckit och nu på em kvällen var han sitt vanliga jag! SKÖNT!
    Nu hoppas vi andra att vi slipper få det *peppar peppar ta i trä*
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag skulle aldrig sagt något - igårkväll somnade Eric vid 19-tiden och vid 20-tiden vaknade han igen och kräkte ner hela sig, sängen inkl täcke/spjälskydd osv, blä! Men han kräkte rejält en gång och sedan dess har han varit bra så håll tummarna för att han snart är frisk min lille skrutt!

    Jag är som tur är mycket piggare idag så nu har det vänt och jag känner att jag börjar återfå krafterna! Håller på att tvätta för fullt för att bli av med allt som luktar/innehåller kräk...!
  12. 6
    Jag skulle aldrig sagt något - igårkväll somnade Eric vid 19-tiden och vid 20-tiden vaknade han igen och kräkte ner hela sig, sängen inkl täcke/spjälskydd osv, blä! Men han kräkte rejält en gång och sedan dess har han varit bra så håll tummarna för att han snart är frisk min lille skrutt!

    Jag är som tur är mycket piggare idag så nu har det vänt och jag känner att jag börjar återfå krafterna! Håller på att tvätta för fullt för att bli av med allt som luktar/innehåller kräk...!

Liknande trådar

  1. Slapp inte undan
    By SaJoMa in forum _1207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 21:27
  2. jag slapp magsjuka men inte mensen :-(
    By annapanna82 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 19:12
  3. Nej, Hedda slapp inte...
    By ~Frida~ in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 22:05
  4. Han slapp inte idrottsdagen
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 11:06
  5. Inte slapp jag BM-besöket
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar