Gravid igen
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Gravid igen

    Hej. Jag har inte skrivit här så mkt eftersom jag har gjort ett avbrytande av fri vilja då mitt foster visade sig inte må bra. Men det var väldigt efterlängtat och det gör fortf så ont. Jag känner mig inte "hemma" på avbryt heller eftesom det oftast gäller abort av andra orsaker. Vad långt det blev. Ville bara berätta att jag är gravid igen och det var väl inte så planerat, utan rätt överasskande..om man kan säga så. Imorgon ska jag göra ett mkp och jag vette sjutton hur jag ska få mod att lägga mig där igen ? kanske lugnande ? Vi har bestämt att vi inte kommer att få lugn om vi inte gör det. Har försökt lovat mig själv att försöka glädjas och inte vara orolig om svaret är bra. Det är bara det, att gå till stället gör mig hellt kall. Måste försöka få mod. Vill så gärna ha det här barnet. Ville bara skriva av mig.
  2. 1
    Gravid igen Hej. Jag har inte skrivit här så mkt eftersom jag har gjort ett avbrytande av fri vilja då mitt foster visade sig inte må bra. Men det var väldigt efterlängtat och det gör fortf så ont. Jag känner mig inte "hemma" på avbryt heller eftesom det oftast gäller abort av andra orsaker. Vad långt det blev. Ville bara berätta att jag är gravid igen och det var väl inte så planerat, utan rätt överasskande..om man kan säga så. Imorgon ska jag göra ett mkp och jag vette sjutton hur jag ska få mod att lägga mig där igen ? kanske lugnande ? Vi har bestämt att vi inte kommer att få lugn om vi inte gör det. Har försökt lovat mig själv att försöka glädjas och inte vara orolig om svaret är bra. Det är bara det, att gå till stället gör mig hellt kall. Måste försöka få mod. Vill så gärna ha det här barnet. Ville bara skriva av mig.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Grattis...vad kul

    men självklart oroligt ju.Jag kommer ihåg dig från när du skulle avbryta(eller hade avbrytit?!) förra graviditeten ...hur mår du nu??

    Jag är ju själv gravid igen ,nu i v 21 snart.Har gjort ett ul i v 10 på spec MVC,ett fostervattenprov och sen det vanliga ultraljudet för några veckor sen.Allt ser bra ut,man hittade ju inget på min lilla Thea om varför hon dött i min mage så chanserna att detta ska gå vägen är ju bra.
    Förr var förr...Nu är nu!
  4. 2
    Grattis...vad kul men självklart oroligt ju.Jag kommer ihåg dig från när du skulle avbryta(eller hade avbrytit?!) förra graviditeten ...hur mår du nu??

    Jag är ju själv gravid igen ,nu i v 21 snart.Har gjort ett ul i v 10 på spec MVC,ett fostervattenprov och sen det vanliga ultraljudet för några veckor sen.Allt ser bra ut,man hittade ju inget på min lilla Thea om varför hon dött i min mage så chanserna att detta ska gå vägen är ju bra.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Stort grattis!

    Hoppas det gick bra när du gjorde provet, tar det lång tid att få svar?

    Styrkekramar
    /A-K
  6. 3
    Stort grattis!

    Hoppas det gick bra när du gjorde provet, tar det lång tid att få svar?

    Styrkekramar
    /A-K
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Hej och stort Grattis till dig också. Jag mår bra nu. Är så glad för att jag äntligen vågar hoppas och känna glädjen. Orkar inte längre vara rädd och tro det värsta. nej, nu ska vi bli 5 i vår familj och det ser vi alla fram emot. Lycka till med allt. Jag svarar ellatova också, det tar 3 veckor för att få det slitgitliga svaret, men känner mig så trygg nu när vätskespalten var på 1mm. Jämfört med mitt förra som var på 8mm. Jag har legat i sängen i två dagar, allt för att inte riskera ngt. Kram
  8. 4
    Hej och stort Grattis till dig också. Jag mår bra nu. Är så glad för att jag äntligen vågar hoppas och känna glädjen. Orkar inte längre vara rädd och tro det värsta. nej, nu ska vi bli 5 i vår familj och det ser vi alla fram emot. Lycka till med allt. Jag svarar ellatova också, det tar 3 veckor för att få det slitgitliga svaret, men känner mig så trygg nu när vätskespalten var på 1mm. Jämfört med mitt förra som var på 8mm. Jag har legat i sängen i två dagar, allt för att inte riskera ngt. Kram

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid igen??
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 08:50
  3. gravid igen?
    By enmama in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 16:16
  4. Gravid igen?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 21:33
  5. gravid igen...
    By l in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar