Först ut?
_0708 Augustibarn
  1. Hemlis
    #1

    Först ut?

    I oktober får min augustibebis syskon om allt går som det ska. Var inte planerat alls och för er som inte vet det behövs det bara en gång för att det ska bli barn. Känner mig lite upp och nervänd för tillfället. Trodde att jag hade åkt på magsjuka eller det virus som de andra i familjen haft. Blir väldigt tätt mellan barnen. Borde antagligen ringa mvc men det känns så pinsamt alltihop, kommer inte ihåg när jag hade min första och enda mens och inte heller då vi hade sex. Vet att familj och vänner inte kommer vara snälla med kommentarerna. Vi är jätteglada över barnet även om det var oplanerat och det är jättekrisigt i mitt huvud nu, mycket att få ihop som vi inte hade planerat alls. Är jätterädd att min kropp inte ska orka med två graviditeter så tätt inpå varandra heller, har redan ont i fogar och rygg.

    Måste nog landa lite i detta innan vi orkar berätta för omgivning så väljer att vara anonym ett bra tag framöver.
  2. 1
    Först ut? I oktober får min augustibebis syskon om allt går som det ska. Var inte planerat alls och för er som inte vet det behövs det bara en gång för att det ska bli barn. Känner mig lite upp och nervänd för tillfället. Trodde att jag hade åkt på magsjuka eller det virus som de andra i familjen haft. Blir väldigt tätt mellan barnen. Borde antagligen ringa mvc men det känns så pinsamt alltihop, kommer inte ihåg när jag hade min första och enda mens och inte heller då vi hade sex. Vet att familj och vänner inte kommer vara snälla med kommentarerna. Vi är jätteglada över barnet även om det var oplanerat och det är jättekrisigt i mitt huvud nu, mycket att få ihop som vi inte hade planerat alls. Är jätterädd att min kropp inte ska orka med två graviditeter så tätt inpå varandra heller, har redan ont i fogar och rygg.

    Måste nog landa lite i detta innan vi orkar berätta för omgivning så väljer att vara anonym ett bra tag framöver.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Åååå, stort GRATTIS
  4. 2
    Åååå, stort GRATTIS
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Oj oj oj! Grattis till fröet i magen!!! Är så nyfiken på vem du är! Jag och Pink har diskutterat och haft vilda gissningar om vem som kommer att få det första plusset i den här gruppen..Återstår väl att se om vi gissat rätt!!

    Kramar!
  6. 3
    Oj oj oj! Grattis till fröet i magen!!! Är så nyfiken på vem du är! Jag och Pink har diskutterat och haft vilda gissningar om vem som kommer att få det första plusset i den här gruppen..Återstår väl att se om vi gissat rätt!!

    Kramar!
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Grattis Blir jätte nyfiken på vem du är, men förstå att du vill vara anonym ett tag..
  8. 4
    Grattis Blir jätte nyfiken på vem du är, men förstå att du vill vara anonym ett tag..
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Grattis! Kommer säkert gå bra ska du se. Finns en tjej i juligruppen som också får barn tätt.
  10. 5
    Grattis! Kommer säkert gå bra ska du se. Finns en tjej i juligruppen som också får barn tätt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Jag dånar!!! Herregud, grattis!!! Vilken livsöverraskning! Vad underbart. Fast jag personligen inte är ett dugg intresserad av att få barn igen så snabbt och är helt nöjd om det bara blir Alma så blir jag ändå lite avundsjuk (på ett positivt sätt!). Det är nåt magiskt och fantastiskt med att vänta på ett nytt liv som ska komma till en. Ja, det är bara att gratulera. Det kommer gå fint! Men jag förstår att det var en överraskning
  12. 6
    Jag dånar!!! Herregud, grattis!!! Vilken livsöverraskning! Vad underbart. Fast jag personligen inte är ett dugg intresserad av att få barn igen så snabbt och är helt nöjd om det bara blir Alma så blir jag ändå lite avundsjuk (på ett positivt sätt!). Det är nåt magiskt och fantastiskt med att vänta på ett nytt liv som ska komma till en. Ja, det är bara att gratulera. Det kommer gå fint! Men jag förstår att det var en överraskning
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Men va kul!!! Du ska se att det går kanoners Lustigt gubben å jag pratade igår kväll om att sätta igång verksta´n igen...

    Jag måste erkänna att jag e sjukt nyfiken på vem du e

    Kram
  14. 7
    Men va kul!!! Du ska se att det går kanoners Lustigt gubben å jag pratade igår kväll om att sätta igång verksta´n igen...

    Jag måste erkänna att jag e sjukt nyfiken på vem du e

    Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8
    Vad skoj! Jag hade 18 månader mellan ettan och tvåan och bara 16½ mellan fyran och femman. Det gick bra, bara man kommer ihåg att sköta om sej och se till att få vila och samla krafter! Lycka till!

    Och andras kommentarer ska man se till att man har dräpande svar på.
  16. 8
    Vad skoj! Jag hade 18 månader mellan ettan och tvåan och bara 16½ mellan fyran och femman. Det gick bra, bara man kommer ihåg att sköta om sej och se till att få vila och samla krafter! Lycka till!

    Och andras kommentarer ska man se till att man har dräpande svar på.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Grattis!Förstå "chocken", men det går säkert bra! Lycka till!Och du, skit i elaka kommentarena-vi fick massor m konstiga kommentarer när jag väntade Ines- varför skulle vi ha en tredje när de andra började bli stora?!3 barn?! Osv,osv.....tråkigt men så var det!
    Jätte kram!Kämpa på!:-)
  18. 9
    Grattis!Förstå "chocken", men det går säkert bra! Lycka till!Och du, skit i elaka kommentarena-vi fick massor m konstiga kommentarer när jag väntade Ines- varför skulle vi ha en tredje när de andra började bli stora?!3 barn?! Osv,osv.....tråkigt men så var det!
    Jätte kram!Kämpa på!:-)
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Men grattis, vad roligt och spännande!!! Förstår om det känns chockartat samtidigt och att du oroar dig, men du ska se att det blir bra i slutänden!

    Jag har ingen aning om vem du är men är jättenyfiken (Men med full förståelse för att du vill ligga lågt ett tag!)
    ~~ Folly med flicka -02, pojke -04 och Hugo 070824 ~~
  20. 10
    Men grattis, vad roligt och spännande!!! Förstår om det känns chockartat samtidigt och att du oroar dig, men du ska se att det blir bra i slutänden!

    Jag har ingen aning om vem du är men är jättenyfiken (Men med full förståelse för att du vill ligga lågt ett tag!)
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Grattis!! Vad roligt Mellan min kusiner är det 14 månader. Förstår att det känns väldigt omtumlande nu.

    Är som de andra också väldigt nyfiken, men förstår att du vill va hemlig ett tag.

    Kram och grattis än en gång!
  22. 11
    Grattis!! Vad roligt Mellan min kusiner är det 14 månader. Förstår att det känns väldigt omtumlande nu.

    Är som de andra också väldigt nyfiken, men förstår att du vill va hemlig ett tag.

    Kram och grattis än en gång!
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Stort Grattis Det skilljer 14 mån på mig o min syster o vi har haft jätte nytta av varandra hela våran uppväxt o nu. Man kan låna kläder, ha samma kompisar o sånt.
    Strunta i vad alla andra säger, det är eran familj ingen annans. Kramar
  24. 12
    Stort Grattis Det skilljer 14 mån på mig o min syster o vi har haft jätte nytta av varandra hela våran uppväxt o nu. Man kan låna kläder, ha samma kompisar o sånt.
    Strunta i vad alla andra säger, det är eran familj ingen annans. Kramar
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    WIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Grattis!

    Det är inte utan att man blir liiiite avis och förstås RUSKIGT nyfiken. Jättelycka-till i alla fall, det kommer gå jättebra med så täta barn. Undrar om det där suget någonsin går över.....
    Älskar mina troll ♥ Emil ♥ Oskar ♥ Viktor ♥ Vilma ♥ Nova ♥
  26. 13
    WIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Grattis! Det är inte utan att man blir liiiite avis och förstås RUSKIGT nyfiken. Jättelycka-till i alla fall, det kommer gå jättebra med så täta barn. Undrar om det där suget någonsin går över.....
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    Så spännande!!!!!
    All lycka till er....hoppas allt kommer gå jättebra
  28. 14
    Så spännande!!!!!
    All lycka till er....hoppas allt kommer gå jättebra
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    ni satte inga pengar på mig hoppas jag
    Känner att jag har tre för många emellanåt
  30. 15
    ni satte inga pengar på mig hoppas jag
    Känner att jag har tre för många emellanåt
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    WOW, men super GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det blir ju kul för lillan/en att få ett syskon till så nära. Här är det dock permanent stopp i bebisfabriken.

    Lycka till nu!!! (men överge oss inte för nya ankomstgruppen nu bara)
  32. 16
    WOW, men super GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det blir ju kul för lillan/en att få ett syskon till så nära. Här är det dock permanent stopp i bebisfabriken.

    Lycka till nu!!! (men överge oss inte för nya ankomstgruppen nu bara)
  33. Medlem sedan
    Jul 2007
    #17
    Grattis!!! Det låter helt underbart!

    Jag förstår att det kan dyka upp lite tankar för er om ni inte hade planerat ett barn just nu, men det kommer att gå så bra. Skulle tro att de flesta får lite funderingar kring hur det ska fungera när man blir oplanerat gravid, det hör väl till kanske, men åh så härligt. Om familj och vänner har negativa invändningar så är de på helt fel område! Skit i dem!!!

    GRATTIS igen och lycka till. Kram.
  34. 17
    Grattis!!! Det låter helt underbart!

    Jag förstår att det kan dyka upp lite tankar för er om ni inte hade planerat ett barn just nu, men det kommer att gå så bra. Skulle tro att de flesta får lite funderingar kring hur det ska fungera när man blir oplanerat gravid, det hör väl till kanske, men åh så härligt. Om familj och vänner har negativa invändningar så är de på helt fel område! Skit i dem!!!

    GRATTIS igen och lycka till. Kram.
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18

    grattis

    men jag förstår din oro angående ork och kroppsliga besvär. Vi trodde oxå att vi va med barn när mensen var två veckor försenad och tänkte då mest på min onda rygg...jag orkar knappt hålla lillen.Var lite lättad över att det var falskat alarm då vi redan har tre barn...
    Men det är klart du fixar det! Och tänk vilken glädje de har av varann, det är ett år och två mån mellan mig och min bror och vi är väldigt tajta. Grattis igen!
  36. 18
    grattis men jag förstår din oro angående ork och kroppsliga besvär. Vi trodde oxå att vi va med barn när mensen var två veckor försenad och tänkte då mest på min onda rygg...jag orkar knappt hålla lillen.Var lite lättad över att det var falskat alarm då vi redan har tre barn...
    Men det är klart du fixar det! Och tänk vilken glädje de har av varann, det är ett år och två mån mellan mig och min bror och vi är väldigt tajta. Grattis igen!
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Ååhhh! *flashback*

    Stort grattis till er lilla Hoppsan! Så spännande!

    Jag blev först ut i min förra ankomstgrupp! När Elly, mitt andra barn, bara var 6 månader flyttade Sixten in helt oväntat! Vi blev fantastiskt glada när vi upptäckte det (i v 10) men visst blandades glädjen med panik den allra första tiden.... Det är 15 månader mellan barnen och det är sååååå mysigt! Skit i omgivningens kommentarer (för de lär ju komma.... En del t o m beklagade att vi skulle få barn igen, så tätt.... *arg*)! Huvudsaken är ju att ni är glada!

    Grattis än en gång och lycka till! Skulle ljuga om jag sa nåt annat än att det var jobbigt att vara gravid samtidigt som man har en liten att ta hand om men det blev genast lättare när den stora magen var borta! Nu, trots sömnlösa nätter och hus att renovera, tycker jag att det går hur bra som helst och det är hur kul som helst!

    *kram*

    Är naturligtvis otroligt nyfiken på vem du är!
  38. 19
    Ååhhh! *flashback* Stort grattis till er lilla Hoppsan! Så spännande!

    Jag blev först ut i min förra ankomstgrupp! När Elly, mitt andra barn, bara var 6 månader flyttade Sixten in helt oväntat! Vi blev fantastiskt glada när vi upptäckte det (i v 10) men visst blandades glädjen med panik den allra första tiden.... Det är 15 månader mellan barnen och det är sååååå mysigt! Skit i omgivningens kommentarer (för de lär ju komma.... En del t o m beklagade att vi skulle få barn igen, så tätt.... *arg*)! Huvudsaken är ju att ni är glada!

    Grattis än en gång och lycka till! Skulle ljuga om jag sa nåt annat än att det var jobbigt att vara gravid samtidigt som man har en liten att ta hand om men det blev genast lättare när den stora magen var borta! Nu, trots sömnlösa nätter och hus att renovera, tycker jag att det går hur bra som helst och det är hur kul som helst!

    *kram*

    Är naturligtvis otroligt nyfiken på vem du är!
  39. Medlem sedan
    Nov 2002
    #20
    KUL!! GRATTIS!! Det kommer att gå _jättefint_! Jag har 17 månader mellan mina två äldsta och det funkade jättebra. Nu får ni tätare än så, men det kommer att gå bra. Inte behöver ni börja berätta för omgivningen ännu. De märker nog så småningom! Även om det känns upp och ner nu, så har ni flera månader på er att ställa in er på att bli en till i familjen. KRAAAAAM!
  40. 20
    KUL!! GRATTIS!! Det kommer att gå _jättefint_! Jag har 17 månader mellan mina två äldsta och det funkade jättebra. Nu får ni tätare än så, men det kommer att gå bra. Inte behöver ni börja berätta för omgivningen ännu. De märker nog så småningom! Även om det känns upp och ner nu, så har ni flera månader på er att ställa in er på att bli en till i familjen. KRAAAAAM!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. först ut i dag
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 09:06
  2. Är jag först ut?
    By Ninnan in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 21:04
  3. Nu är vi först i kön...
    By Camilla m.Emrik+BF 25/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 13:04
  4. först in först ut
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 15:01
  5. Först här? Min dag:
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar