Påskkärringar(även på helg o högtid)
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Påskkärringar(även på helg o högtid)

    I år blir det påsk i sverige, det är 9 år sedan jag var hemma på påsk och första gången barnen är hemma till påsk.

    När vi var små brukade vi göra påsk kort och sen klä ut oss till påskkärrningar och gå och ge ut korten, undrar nu om man fortfarande gör det på skärtorsdagen eller???

    Cilla m Olivia 11/11/02 (
  2. 1
    Påskkärringar(även på helg o högtid) I år blir det påsk i sverige, det är 9 år sedan jag var hemma på påsk och första gången barnen är hemma till påsk.

    När vi var små brukade vi göra påsk kort och sen klä ut oss till påskkärrningar och gå och ge ut korten, undrar nu om man fortfarande gör det på skärtorsdagen eller???

    Cilla m Olivia 11/11/02 (
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Ja det gör man... fast det varierar lite när man går har jag märkt. Jag har alltid trott att det är skärtorsdagen (innan häxorna flyger till blåkulla) men vissa kör på Påskafton...
  4. 2
    Ja det gör man... fast det varierar lite när man går har jag märkt. Jag har alltid trott att det är skärtorsdagen (innan häxorna flyger till blåkulla) men vissa kör på Påskafton...

Liknande trådar

  1. Aktiv helg även här :)
    By CarolinaK in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 21:05
  2. Snart ny högtid!!!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 21:16
  3. Helg & Högtid?
    By KarolinaA in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 14:11
  4. Ankät... högtid... ;)
    By jennie m ärtan in forum _0505 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 12:50
  5. Trevlig helg + info Linn även 0412
    By Maria m Linn in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar