Jag ska få vara med på förlossning!!!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Jag ska få vara med på förlossning!!!

    Wow!!
    Jag känner mig så tokigt hedrad så de finns inte!!
    I Oktober ska jag få vara med på min halvsysters förlossning!
    De blir hennes första bebis, och hon o pappan till barnet har glidit ifrån varandra..
    De var egentligen så att min lilla syster skulle vara med när hon föder, men syrran ska flytta i juli till Kristinestad (eller vad de nu hette) för att utbilda sig till special assistent till barn o ungdommar.
    Och eftersom att hon ska dra, och inte kommer vara hemma när de blir dax dör M att få sin bebis, så ville M mer än gärna att jag ska vara med när hon ska få!

    Sen är de ju bra om den som följer med har fått barn själv, villket min syster inte har.. så jag, personligen) tycker ju att de är bättre att jag följer med på den förlossningen, än om min syster hade gjort de.

    Åååååååå, tänk att JAG ska få vara med när M´s bebis tar sitt första andetag!!
    Känner mig gråtmild..
    Jag skulle kunna slänga mig ner i sängen här o bara tok böla!!
    Men men.. PMS som sagt... Haha!!

    KRAMAR!
  2. 1
    Jag ska få vara med på förlossning!!! Wow!!
    Jag känner mig så tokigt hedrad så de finns inte!!
    I Oktober ska jag få vara med på min halvsysters förlossning!
    De blir hennes första bebis, och hon o pappan till barnet har glidit ifrån varandra..
    De var egentligen så att min lilla syster skulle vara med när hon föder, men syrran ska flytta i juli till Kristinestad (eller vad de nu hette) för att utbilda sig till special assistent till barn o ungdommar.
    Och eftersom att hon ska dra, och inte kommer vara hemma när de blir dax dör M att få sin bebis, så ville M mer än gärna att jag ska vara med när hon ska få!

    Sen är de ju bra om den som följer med har fått barn själv, villket min syster inte har.. så jag, personligen) tycker ju att de är bättre att jag följer med på den förlossningen, än om min syster hade gjort de.

    Åååååååå, tänk att JAG ska få vara med när M´s bebis tar sitt första andetag!!
    Känner mig gråtmild..
    Jag skulle kunna slänga mig ner i sängen här o bara tok böla!!
    Men men.. PMS som sagt... Haha!!

    KRAMAR!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Vad roligt! Det är verkligen en stor upplevelse att få vara med när någon föder barn. En ganska annorlunda erfarenhet än när man själv föder, då är man ju så upptagen med sej själv...Det är säkert väldigt uppskattat av din syster att du kan vara med som stöd, det måste kännas tryggt att ha storasyster med i den stunden
  4. 2
    Vad roligt! Det är verkligen en stor upplevelse att få vara med när någon föder barn. En ganska annorlunda erfarenhet än när man själv föder, då är man ju så upptagen med sej själv...Det är säkert väldigt uppskattat av din syster att du kan vara med som stöd, det måste kännas tryggt att ha storasyster med i den stunden
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Ja!! Skit kul!

    De ska verkligen bli en upplevelse!
    Jag vet ju hur skönt de är att ha en storasyster med.. Min äldre syster Annica var ju med mig o Jon när Alva föddes, o de var helt underbart!

    Jag hoppas bara att jag kommer vara ett bra stöd o att jag klarar av att göra hennes förlossning till en possitiv upplevelse!!
    Jag frågar nog här inne, lite närmare förlossningen, om vad jag ska tänka på osv..
    Vill verkligen göra ett bra "pepp-jobb"..
    Fast, jag tror inte att de blir några problem, eftersom att jag födit barn själv..

    Kramen!
  6. 3
    Ja!! Skit kul! De ska verkligen bli en upplevelse!
    Jag vet ju hur skönt de är att ha en storasyster med.. Min äldre syster Annica var ju med mig o Jon när Alva föddes, o de var helt underbart!

    Jag hoppas bara att jag kommer vara ett bra stöd o att jag klarar av att göra hennes förlossning till en possitiv upplevelse!!
    Jag frågar nog här inne, lite närmare förlossningen, om vad jag ska tänka på osv..
    Vill verkligen göra ett bra "pepp-jobb"..
    Fast, jag tror inte att de blir några problem, eftersom att jag födit barn själv..

    Kramen!
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    Åh,vad spännande

    men vad roligt att bli "utvald" att dela förlossningen med din lillasyster.
    Att få vara med och stötta och hjälpa ditt syskonbarn till världen,wow vad häftigt!
    Lycka till....även om det är ett tag kvar
  8. 4
    Åh,vad spännande men vad roligt att bli "utvald" att dela förlossningen med din lillasyster.
    Att få vara med och stötta och hjälpa ditt syskonbarn till världen,wow vad häftigt!
    Lycka till....även om det är ett tag kvar
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Jaa!!

    Helt underbart!
    Känner mig enormt tacksam ör att jag ska få göra de!!
    Att jag blir den första som får se bebisen, förutom förlossningspersonalen o M så klart..
    Känner mig... Vet inte vad jag ska skriva..

    Är helt.. vet inte..
    Gråtmild.. Känner för at gråta hela tiden, o känner inte alls igen mig själv.. Men men..
    De går väl över..

    Kram o Tack!
  10. 5
    Jaa!! Helt underbart!
    Känner mig enormt tacksam ör att jag ska få göra de!!
    Att jag blir den första som får se bebisen, förutom förlossningspersonalen o M så klart..
    Känner mig... Vet inte vad jag ska skriva..

    Är helt.. vet inte..
    Gråtmild.. Känner för at gråta hela tiden, o känner inte alls igen mig själv.. Men men..
    De går väl över..

    Kram o Tack!
  11. Medlem sedan
    Mar 2007
    #6
    Vilken härlig upplevelse att få vara med!Jag säger bara grattis.
  12. 6
    Vilken härlig upplevelse att få vara med!Jag säger bara grattis.

Liknande trådar

  1. Vara med på annans förlossning
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 12:25
  2. Orkar inte vara vara mamma
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:27
  3. Att vara med vid förlossning
    By fru_bill in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 20:19
  4. Vara med på förlossning..
    By pbsthlm in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 12:30
  5. Libidots vara eller inte vara
    By Bara lite anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar