har fått sd med molande mensvärk..
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    har fått sd med molande mensvärk..

    började i går och hållt på ganska tätt i dag, så jag ringde och frågade och dom sa vila vila, oj oj tänkte jag , de blir svårt när man jobbar och har 2 barn hemma.

    så kanske är dags att sjukskriva sej vad tror ni??
    nån fler som fått sd redan, de känns som redan eftersom med dom andra barnen fick jag 1 vecka innan.
  2. 1
    har fått sd med molande mensvärk.. började i går och hållt på ganska tätt i dag, så jag ringde och frågade och dom sa vila vila, oj oj tänkte jag , de blir svårt när man jobbar och har 2 barn hemma.

    så kanske är dags att sjukskriva sej vad tror ni??
    nån fler som fått sd redan, de känns som redan eftersom med dom andra barnen fick jag 1 vecka innan.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag är i v. 28 o har också sammandragningar då o så. Den där molande känslan har jag haft sedan v. 6 tror jag. Det är livmodern svarar min bm.
    Tycker det är väldigt svårt att bli sjukskriven för graviditet, iafl här jag bor. Fick tjata mig till sjukskrivning 1 vecka när jag spytt dagligen i 3 månader o medicinerades för mitt illamående.
  4. 2
    Jag är i v. 28 o har också sammandragningar då o så. Den där molande känslan har jag haft sedan v. 6 tror jag. Det är livmodern svarar min bm.
    Tycker det är väldigt svårt att bli sjukskriven för graviditet, iafl här jag bor. Fick tjata mig till sjukskrivning 1 vecka när jag spytt dagligen i 3 månader o medicinerades för mitt illamående.
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jag går in i vecka 29 i morgon och har haft molande värk -som mensvärk och sammandragningar från och till men mest till i ungefär två veckor.

    Jag har ju oturen OCH turen att vara student så jag kan ju vila mycket om dagarna hemma med boken, men dottern ger mig ju motion så det räcker o blir över. Sista veckan har jag verkligen blivit riktigt gravid, jättemage, krämpor, u name it! Ska till BM (en ny) om en vecka, hoppas att hon ska vara bättre o inge lite förtroende.

    Vet inte alls hur det ser ut med sjukskrivning, för min del blir det inte aktuellt utan jag trixar runt och löser det på annat vis.

    Hoppas du mår bättre snart.
  6. 3
    Jag går in i vecka 29 i morgon och har haft molande värk -som mensvärk och sammandragningar från och till men mest till i ungefär två veckor.

    Jag har ju oturen OCH turen att vara student så jag kan ju vila mycket om dagarna hemma med boken, men dottern ger mig ju motion så det räcker o blir över. Sista veckan har jag verkligen blivit riktigt gravid, jättemage, krämpor, u name it! Ska till BM (en ny) om en vecka, hoppas att hon ska vara bättre o inge lite förtroende.

    Vet inte alls hur det ser ut med sjukskrivning, för min del blir det inte aktuellt utan jag trixar runt och löser det på annat vis.

    Hoppas du mår bättre snart.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag skrev i helgen här när jag fick så hemskt onda sammandragningar (står väl på andra sidan nu). Har haft lite sammandragningar sen dess, men inte lika ont som i lördags.
    Min BM sa det kunde va normalt och hade inte så mycket råd att ge. Tycker inte hon tog min oro på allvar. Läst om att det ju kan va risk få för tidigt om man har mycket sd och livmodertappen mjukas upp.

    Säkert väldigt olika om man blir sjukskriven eller ej, beror väl på vad man har för jobb och hurdana sd är m.m.
    Hoppas det blir bättre för dig!
  8. 4
    Jag skrev i helgen här när jag fick så hemskt onda sammandragningar (står väl på andra sidan nu). Har haft lite sammandragningar sen dess, men inte lika ont som i lördags.
    Min BM sa det kunde va normalt och hade inte så mycket råd att ge. Tycker inte hon tog min oro på allvar. Läst om att det ju kan va risk få för tidigt om man har mycket sd och livmodertappen mjukas upp.

    Säkert väldigt olika om man blir sjukskriven eller ej, beror väl på vad man har för jobb och hurdana sd är m.m.
    Hoppas det blir bättre för dig!

Liknande trådar

  1. Molande mensvärk - På G?
    By Big_belly in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:19
  2. Molande mensvärk... ner
    By Elin/FruC in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 18:39
  3. Molande mensvärk
    By Jenny med T-03, v. 34+5 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 19:50
  4. Molande "mensvärk"...
    By LiMa_3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 12:58
  5. Molande mensvärk
    By LillaL:s mamma in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 20:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar