Hjälp, presenter till min 6-åring
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hjälp, presenter till min 6-åring

    Ojoj, vilket I-landsproblem jag har. Jag tycker egentligen inte att dottern behöver något särskilt när hon fyller år. Hon har Barbie och Polly-dockor så det räcker, pärlor och pyssel och målarböcker. Hon ska få lite nya kläder och ett par böcker, men för övrigt har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Än mindre vad jag ska ge för tips till släktingar som undrar vad hon önskar sig.

    Vad önskar sig era snart 6-åringar?
    Myggis med Alice-020327 o Gustav-050930

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~

    Varje ålder, varje tid i livet, har sin charm!
  2. 1
    Hjälp, presenter till min 6-åring Ojoj, vilket I-landsproblem jag har. Jag tycker egentligen inte att dottern behöver något särskilt när hon fyller år. Hon har Barbie och Polly-dockor så det räcker, pärlor och pyssel och målarböcker. Hon ska få lite nya kläder och ett par böcker, men för övrigt har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Än mindre vad jag ska ge för tips till släktingar som undrar vad hon önskar sig.

    Vad önskar sig era snart 6-åringar?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    min dotter

    fick en armbandsklocka av oss, denb lev hon jätteglad för.
    Hade också köpt en bok om rut och knut börja skolan som hon läsr en hel del i, det är spännande.

    sen fick hon en cykel, kuddar att ha uppepå sängen och en bok om lassemajas dektektivbyrå av mina föräldrar det var bingo på rubbet.

    en byrå av farmor och farfar (ska hon få)...

    Böcker tycker jag är en bra grej. Skivor, filmer, dataspel. Musikspelare? mp3 skulle min kompis sexåring få.

    Nu skolväska?
    pennfodral....

    Tja lite tips
  4. 2
    min dotter fick en armbandsklocka av oss, denb lev hon jätteglad för.
    Hade också köpt en bok om rut och knut börja skolan som hon läsr en hel del i, det är spännande.

    sen fick hon en cykel, kuddar att ha uppepå sängen och en bok om lassemajas dektektivbyrå av mina föräldrar det var bingo på rubbet.

    en byrå av farmor och farfar (ska hon få)...

    Böcker tycker jag är en bra grej. Skivor, filmer, dataspel. Musikspelare? mp3 skulle min kompis sexåring få.

    Nu skolväska?
    pennfodral....

    Tja lite tips
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    oh kom på

    nya sängkläder brukar vara poppis.
  6. 3
    oh kom på nya sängkläder brukar vara poppis.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Ha ha, känner igen det där. JAg tycker också att Freja har precis allt! ;-)

    Jag och maken är lite oense. Jag vill gärna ge henne en stor studsmatta (hon fyller inte förrren i maj). Men han totalvägrar. Anser att det är för farligt bla bla bla. ;-)

    Mitt argument är att hon hoppar ju ändå hos kompisar som har en utan skyddsnär och allt, då är det ju bättre hon hoppar hemma under uppsikt och med hela säkerhetsbaletten (som vi i så fall köper till).

    Ja ja. Jag impulsköpte faktiskt en första födelsedagspres igår till Freja. På Jysk. De hade en stooor rosa jättemjuk enhörning för 129 kr. FAnns även motsvarande "vanlig" brun häst. Enhörningen var bara sååå fin! JAg bara kände att den blir perfekt till Freja, Hon är liksom ingen "stor/tuff" blivande sexårning utan hon gillar gosedjur och så ännu. ;-)

    De tipsen jag kommer på nu. Ha det bra! :-)
  8. 4
    Ha ha, känner igen det där. JAg tycker också att Freja har precis allt! ;-)

    Jag och maken är lite oense. Jag vill gärna ge henne en stor studsmatta (hon fyller inte förrren i maj). Men han totalvägrar. Anser att det är för farligt bla bla bla. ;-)

    Mitt argument är att hon hoppar ju ändå hos kompisar som har en utan skyddsnär och allt, då är det ju bättre hon hoppar hemma under uppsikt och med hela säkerhetsbaletten (som vi i så fall köper till).

    Ja ja. Jag impulsköpte faktiskt en första födelsedagspres igår till Freja. På Jysk. De hade en stooor rosa jättemjuk enhörning för 129 kr. FAnns även motsvarande "vanlig" brun häst. Enhörningen var bara sååå fin! JAg bara kände att den blir perfekt till Freja, Hon är liksom ingen "stor/tuff" blivande sexårning utan hon gillar gosedjur och så ännu. ;-)

    De tipsen jag kommer på nu. Ha det bra! :-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Tack för tips! Det är lite typiskt för vissa grejer fick hon ju nyss i julklapp t ex sängkläder, kuddar på sängen. Film och sånt har hon så det räcker också. Men jag håller med dig om att böcker är jättebra. Lasse Maja gillar även Alice. Så en sån bok har jag redan köpt :-) Men det ska nog bli någon fler bok i alla fall.
  10. 5
    Tack för tips! Det är lite typiskt för vissa grejer fick hon ju nyss i julklapp t ex sängkläder, kuddar på sängen. Film och sånt har hon så det räcker också. Men jag håller med dig om att böcker är jättebra. Lasse Maja gillar även Alice. Så en sån bok har jag redan köpt :-) Men det ska nog bli någon fler bok i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    hehe

    då var jag inte fel ute då

    en mössa med texten svea på är hett också. Åtminstone i min dotters värld.
    Pysselsaker, dagbok, vanliga spel.... Melodifestivalen CD?
    Igårköpte vi i present til en sexåring en grej som mankunde göra vänskapsband med, den verkade riktigt rolig.
  12. 6
    hehe då var jag inte fel ute då

    en mössa med texten svea på är hett också. Åtminstone i min dotters värld.
    Pysselsaker, dagbok, vanliga spel.... Melodifestivalen CD?
    Igårköpte vi i present til en sexåring en grej som mankunde göra vänskapsband med, den verkade riktigt rolig.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    E ska få en hurts flylld med pysselsaker, kläder och mitt gamla dockskåp (uppfräschat) av oss. Saker som jag skrivit upp till släkten är ambandsur, skolryggsäck, Amy Diamond skiva,
    Bigpack-såpbubblor, Bell-utklädnandsklänning.

    E pratar mest om att hon vill ha fler Barbiedockor, dockskåpet och klänningen.
  14. 7
    E ska få en hurts flylld med pysselsaker, kläder och mitt gamla dockskåp (uppfräschat) av oss. Saker som jag skrivit upp till släkten är ambandsur, skolryggsäck, Amy Diamond skiva,
    Bigpack-såpbubblor, Bell-utklädnandsklänning.

    E pratar mest om att hon vill ha fler Barbiedockor, dockskåpet och klänningen.

Liknande trådar

  1. presenter till 9-åring??
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 09:52
  2. Julklapp till 5-åring? Hjälp!!
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 08:38
  3. Presenter till 12-åring och 5-
    By Martina1 in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:24
  4. Presenter till 3 åring (kille )
    By Marcusmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 12:55
  5. Hjälp ang schema till 1,5 + 4,5 åring
    By evwa in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 23:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar