Skolfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Skolfråga

    Är det vanligt och inget att bry sig om att man får veta av en annan förälder att ens barn går till speciallärare (okänd omfattning och anledning).
    Jag kan tycka att läraren skulle sagt nått...?
    Det gäller åk 1.
    På sidan http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=2297 samlar vi in bidrag till cancerforskningen i alla våra nätvänners namn!
  2. 1
    Skolfråga Är det vanligt och inget att bry sig om att man får veta av en annan förälder att ens barn går till speciallärare (okänd omfattning och anledning).
    Jag kan tycka att läraren skulle sagt nått...?
    Det gäller åk 1.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Menar du att föräldern till barnet inte fått veta något?
    Det låter konstigt och jag hade nog tagit ett rejält snack med skolan.
  4. 2
    Menar du att föräldern till barnet inte fått veta något?
    Det låter konstigt och jag hade nog tagit ett rejält snack med skolan.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Är det ditt barn ska du som förälder definitivt få reda på vad som sker i skolan kring ditt barn, oavsett årskurs!
  6. 3
    Är det ditt barn ska du som förälder definitivt få reda på vad som sker i skolan kring ditt barn, oavsett årskurs!
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    gaaah, jag skulle blivit rejält sur, klart att läraren skulle tala om det.
    fast positivt att det finns resurser på er skola, förstås!
  8. 4
    gaaah, jag skulle blivit rejält sur, klart att läraren skulle tala om det.
    fast positivt att det finns resurser på er skola, förstås!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Ja...det är mitt barn, jag fick höra det idag och jag ska tala med dem vid hämtningen i em. Den andra föräldern hade inte heller fått veta nått förens nu (hennes barn gick med till specialläraren).
  10. 5
    Ja...det är mitt barn, jag fick höra det idag och jag ska tala med dem vid hämtningen i em. Den andra föräldern hade inte heller fått veta nått förens nu (hennes barn gick med till specialläraren).
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Nån sa att man inte kan förvänta sig det pga av resurser...att det är nått man är bortskämd med från förskolan .
  12. 6
    Nån sa att man inte kan förvänta sig det pga av resurser...att det är nått man är bortskämd med från förskolan .
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Ditt eget barn?
  14. 7
    Ditt eget barn?
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Ja...man vill ju veta så man kan jobba lite xtra hemma med.
  16. 8
    Ja...man vill ju veta så man kan jobba lite xtra hemma med.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Jupp!
  18. 9
    Jupp!
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Ja i kontaktboken åtminstone kunde det ju ha stått något om det.
  20. 10
    Ja i kontaktboken åtminstone kunde det ju ha stått något om det.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Bra...då vet jag att jag inte är konstig som vill ha sådan info.
  22. 11
    Bra...då vet jag att jag inte är konstig som vill ha sådan info.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Ja...en sådan fick vi...den är oanvänd.
  24. 12
    Ja...en sådan fick vi...den är oanvänd.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Bedrövligt! Självklart måste man få veta om ens barn behöver speciellt stöd i något ämne.
  26. 13
    Bedrövligt! Självklart måste man få veta om ens barn behöver speciellt stöd i något ämne.
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    skolan är skyldig att informera dig i allt som rör ditt barn och dess skolgång.
    Så läraren borde ha sagt till, ja.
  28. 14
    skolan är skyldig att informera dig i allt som rör ditt barn och dess skolgång.
    Så läraren borde ha sagt till, ja.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Vi ska ha utvecklingsamtal om några veckor...de kanske tycker det räcker att informera då...i efterhand lixom.
  30. 15
    Vi ska ha utvecklingsamtal om några veckor...de kanske tycker det räcker att informera då...i efterhand lixom.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Jag fattar inte riktigt heller vad han gör där...hemma jobbar han på bra.
  32. 16
    Jag fattar inte riktigt heller vad han gör där...hemma jobbar han på bra.
  33. Medlem sedan
    Oct 1999
    #17

    Jag hade blivit smått tokig!

    Skolan är skyldig att informera mig om en sådan sak och jag hade tagit ett rejält snack med alla inblandade parter.
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  34. 17
    Jag hade blivit smått tokig! Skolan är skyldig att informera mig om en sådan sak och jag hade tagit ett rejält snack med alla inblandade parter.
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Ok...jag kanske ska reagera MER än jag kände först då... Få se vad jag får för förklaring i em.
  36. 18
    Ok...jag kanske ska reagera MER än jag kände först då... Få se vad jag får för förklaring i em.
  37. Medlem sedan
    Aug 2000
    #19
    Jag ställde samma fråga igår när jag fick reda på av sonen att han "ibland går och läser bokstäver hos xx"... nu vet jag att han inte knäckt läskoden ännu ordentligt och jag är tacksam över att han får hjälp... MEN jag vill ju veta!

    Min son går också i 1:an
  38. 19
    Jag ställde samma fråga igår när jag fick reda på av sonen att han "ibland går och läser bokstäver hos xx"... nu vet jag att han inte knäckt läskoden ännu ordentligt och jag är tacksam över att han får hjälp... MEN jag vill ju veta!

    Min son går också i 1:an
  39. Medlem sedan
    Jan 2006
    #20
    Men herregud...

    Ett mejl eller en kontaktbok som följer med barnet hela tiden kanske? Jag skulle bli rosenrasande om jag inte fick information om vad som händer mitt barn.

    Tyvärr har vi varit med om bristande information kring makens äldsta dotter för drygt ett år sen - hon hade inte lämnat in en endaste matteläxa på en hel termin! Dagens lärare verkar inte kapabla att lyfta telefonluren och ringa hem till föräldrarna längre. Nästan som att de är rädda för att kontakta föräldrarna... Tragiskt!
  40. 20
    Men herregud...

    Ett mejl eller en kontaktbok som följer med barnet hela tiden kanske? Jag skulle bli rosenrasande om jag inte fick information om vad som händer mitt barn.

    Tyvärr har vi varit med om bristande information kring makens äldsta dotter för drygt ett år sen - hon hade inte lämnat in en endaste matteläxa på en hel termin! Dagens lärare verkar inte kapabla att lyfta telefonluren och ringa hem till föräldrarna längre. Nästan som att de är rädda för att kontakta föräldrarna... Tragiskt!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skolfråga
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 10:37
  2. Skolfråga!
    By Lejonet-57 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 16:52
  3. Skolfråga!
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 07:32
  4. Skolfråga
    By ting- in forum Autismspektrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 13:11
  5. En skolfråga
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar