Stooor studsmatta?
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Stooor studsmatta?

    Freja fyller sex år i maj. Jag vill köpa henne en stor studsmatta (med skyddsnät och allt).

    Men sambon totalvägrar. Tyvärr får jag inte med mig varken svärföräldrarna eller mina föräldrar heller. Alla tycker att det är så farligt mm! (Vi har även en liten 2,5 årig tjej och de anser att det är så farligt för henne också mm.)

    Jag kan känna det att det är ju bättre hon hoppar hemma och med skyddnär mm än hos kompisar som har en utan skyddsnät! + Att hon hela förra sommaren, bara vi gick förbi grannarna, skulle in där och hoppa! Blev nästan "jobbigt" för mig för man fick säga nej hela tiden. Hon lekte inte annars med denna tjej så det blev nästan lite pisamt! ;-)

    Vår lilla 2,5 åring ÄLSKAR att hoppa hon också. Vi var på ett slags lekland i somras och där hoppade hon som bara den och då var hon inte två år fyllda! ;-)

    Och så säger då många att det är ett sånt pass hela tiden, speciellt eftersom vi har vår lilla tjej.

    Vad har ni för erfarenheter ang detta med studsmattor?

    Tacksam för svar! :-)
    __________________
    Christina, mamma till Freja maj-02 och Tuva okt-05
  2. 1
    Stooor studsmatta? Freja fyller sex år i maj. Jag vill köpa henne en stor studsmatta (med skyddsnät och allt).

    Men sambon totalvägrar. Tyvärr får jag inte med mig varken svärföräldrarna eller mina föräldrar heller. Alla tycker att det är så farligt mm! (Vi har även en liten 2,5 årig tjej och de anser att det är så farligt för henne också mm.)

    Jag kan känna det att det är ju bättre hon hoppar hemma och med skyddnär mm än hos kompisar som har en utan skyddsnät! + Att hon hela förra sommaren, bara vi gick förbi grannarna, skulle in där och hoppa! Blev nästan "jobbigt" för mig för man fick säga nej hela tiden. Hon lekte inte annars med denna tjej så det blev nästan lite pisamt! ;-)

    Vår lilla 2,5 åring ÄLSKAR att hoppa hon också. Vi var på ett slags lekland i somras och där hoppade hon som bara den och då var hon inte två år fyllda! ;-)

    Och så säger då många att det är ett sånt pass hela tiden, speciellt eftersom vi har vår lilla tjej.

    Vad har ni för erfarenheter ang detta med studsmattor?

    Tacksam för svar! :-)
    __________________
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Gillar studsmattor!

    Våra tjejer nu 4, snart 6 och 13 år älskar studsmattan vi fick som mellantjejens 2-årspresent.. De hoppar, springer, ligger, vilar, leker, solar på studsmattan. Kan inte hitta någon nackdel, bara fördelar med den. Skulle vara att den är stor, tar plats o inte är så estetisk då. Men jag tycker det är en jättebra aktivitet och bra med fysisk aktivitet, koordination, balans, rörelse, o våra barn har kunnat använda den från ettårsåldern. Go for it! Men jag är inte så hönsmammig heller får jag tillägga- mina barn får också klättra i träd etc. Men med skyddsnät, hallå, det är väl inget speciellt farligt då? Vi kör äggklocka om flera vill samtidigt för att få dem att vänta på sin tur. Är det bara två mindre barn får de leka samtidigt men inte med tyngre barn.
  4. 2
    Gillar studsmattor! Våra tjejer nu 4, snart 6 och 13 år älskar studsmattan vi fick som mellantjejens 2-årspresent.. De hoppar, springer, ligger, vilar, leker, solar på studsmattan. Kan inte hitta någon nackdel, bara fördelar med den. Skulle vara att den är stor, tar plats o inte är så estetisk då. Men jag tycker det är en jättebra aktivitet och bra med fysisk aktivitet, koordination, balans, rörelse, o våra barn har kunnat använda den från ettårsåldern. Go for it! Men jag är inte så hönsmammig heller får jag tillägga- mina barn får också klättra i träd etc. Men med skyddsnät, hallå, det är väl inget speciellt farligt då? Vi kör äggklocka om flera vill samtidigt för att få dem att vänta på sin tur. Är det bara två mindre barn får de leka samtidigt men inte med tyngre barn.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Funderar också på att ge

    Amanda en studsmatta nu i 6-års present. Vi vill dock inte ha den största modellen utan en lite mindre. Har du några bra tips på försäljningsställen där de inte är alltför dyra? Vi har inte lust att betala flera tusen för studsmattan. Jag såg på jula.se att de hade en för 995 kr inkl skyddsnät. Däremot så stod det inte något om storleken.....

    Vår granne har en stor studsmatta och tjejerna älskar att hoppa på den och har gjort det sedan 2 år tillbaka.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  6. 3
    Funderar också på att ge Amanda en studsmatta nu i 6-års present. Vi vill dock inte ha den största modellen utan en lite mindre. Har du några bra tips på försäljningsställen där de inte är alltför dyra? Vi har inte lust att betala flera tusen för studsmattan. Jag såg på jula.se att de hade en för 995 kr inkl skyddsnät. Däremot så stod det inte något om storleken.....

    Vår granne har en stor studsmatta och tjejerna älskar att hoppa på den och har gjort det sedan 2 år tillbaka.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Jag hittade en till hyfsat pris på Harald Nyborg. Matta + nät blev typ 2000 kr. (ÖoB hade också en.)

    Min efrarenhet när man pratar med andra föräldrar är att det är lika bra att köpa en hyfsat stor matta, för med en sån där mellanstor blir det liksom varken hackat eller malet eller vad man ska säga. Då vill de ändå bort och hoppa på typ grannens för deras är störra och roligare typ. ;-)

    Hej hopp! :-)
  8. 4
    Jag hittade en till hyfsat pris på Harald Nyborg. Matta + nät blev typ 2000 kr. (ÖoB hade också en.)

    Min efrarenhet när man pratar med andra föräldrar är att det är lika bra att köpa en hyfsat stor matta, för med en sån där mellanstor blir det liksom varken hackat eller malet eller vad man ska säga. Då vill de ändå bort och hoppa på typ grannens för deras är störra och roligare typ. ;-)

    Hej hopp! :-)
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Gillar studsmattor *ler*... Vi köpte en förra året med skyddsnät och barnen älskar den. Vi har precis satt upp den igen och nu är det inga problem att få ut barnen... nyttigt med frisk luft o motion!!! Kan också säga att det inte bara är barnen som gillar den... hmm...

    Förstår inte varför det skulle vara farligt? Hos oss får man inte slå volter och vara max 3 st åt gången, ramlar någon får man inte hoppa vidare...

    När lillebror 2½ år är med är det alltid en vuxen med och då får inte syskon hoppa jättehögt så han ramlar.

    Klart ni ska ha en studsmatta
  10. 5
    Gillar studsmattor *ler*... Vi köpte en förra året med skyddsnät och barnen älskar den. Vi har precis satt upp den igen och nu är det inga problem att få ut barnen... nyttigt med frisk luft o motion!!! Kan också säga att det inte bara är barnen som gillar den... hmm...

    Förstår inte varför det skulle vara farligt? Hos oss får man inte slå volter och vara max 3 st åt gången, ramlar någon får man inte hoppa vidare...

    När lillebror 2½ år är med är det alltid en vuxen med och då får inte syskon hoppa jättehögt så han ramlar.

    Klart ni ska ha en studsmatta
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Min man tvärvägrar (och jag oxå om jag täker efter men jag slipper eftersom han är så säker). Han påstår att han ser allt för många små flickor med underlivsskador på akuten så det känns inte som det är värt det. Man kan inte ha allt!
  12. 6
    Min man tvärvägrar (och jag oxå om jag täker efter men jag slipper eftersom han är så säker). Han påstår att han ser allt för många små flickor med underlivsskador på akuten så det känns inte som det är värt det. Man kan inte ha allt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Underlivsskador

    orsakade av studsmattor då eller? Är det brott på bäckenet då eller hur orsakas dessa???

    Undrar då jag precis köpt en studsmatta till stora tjejen som blir 6 nu i april.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  14. 7
    Underlivsskador orsakade av studsmattor då eller? Är det brott på bäckenet då eller hur orsakas dessa???

    Undrar då jag precis köpt en studsmatta till stora tjejen som blir 6 nu i april.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Dom kanske kommer om man tex inte har nät och hamnar på kanten ??
  16. 8
    Dom kanske kommer om man tex inte har nät och hamnar på kanten ??
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Precis, om man hamnar emellan själva studsmattan och spiralerna.
    Se till att använd alla skydd som finns och låt barnen hoppa en i taget så att de inte hamnar utanför.
  18. 9
    Precis, om man hamnar emellan själva studsmattan och spiralerna.
    Se till att använd alla skydd som finns och låt barnen hoppa en i taget så att de inte hamnar utanför.

Liknande trådar

  1. Stooor bebis...
    By Sanna m. M & L in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 11:57
  2. En STOOOR dag :-)
    By kickik in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 20:03
  3. HAN ÄR STOOOR!!!
    By missminna in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 14:16
  4. STOOOR!
    By Jensan med Love in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 18:00
  5. STOOOR skrytvarning :oD
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 13:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar