Bilstol.. hur gör ni?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Bilstol.. hur gör ni?

    Finns kanske andra forum för det här... men är lite nyfiken på hur ni andra gör med era aprilisar och bilstolar. Klättrar de in själva eller lyfter ni in dem? Cornelia börjar bli ganska tung och det är svårt att lyfta in henne tycker jag. Konstig vinkel är det också i vår lilla bil. Svårt dock för henne att klätta in själv tycker jag. Stolen är så högt upp - eller så är det bara vi som har konstig stol och konstig bil (Acta Cosmic XTP i en VW Bora).

    /Jessica
  2. 1
    Bilstol.. hur gör ni? Finns kanske andra forum för det här... men är lite nyfiken på hur ni andra gör med era aprilisar och bilstolar. Klättrar de in själva eller lyfter ni in dem? Cornelia börjar bli ganska tung och det är svårt att lyfta in henne tycker jag. Konstig vinkel är det också i vår lilla bil. Svårt dock för henne att klätta in själv tycker jag. Stolen är så högt upp - eller så är det bara vi som har konstig stol och konstig bil (Acta Cosmic XTP i en VW Bora).

    /Jessica
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2

    Lyfter Melanie i stolen...

    gör vi (hon väger runt 12 kg nu) Vi har oxå en Cosmic, lite klumpigt kan det va när hon ska ut tycker jag hmmmmmm Men plats finns där allt kvar, gott om...
  4. 2
    Lyfter Melanie i stolen... gör vi (hon väger runt 12 kg nu) Vi har oxå en Cosmic, lite klumpigt kan det va när hon ska ut tycker jag hmmmmmm Men plats finns där allt kvar, gott om...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Tycker också det är svårt, Molly är ju tung med (vägde 15 vid 18månkollen). Särskilt svårt är det när hon inte vill... Har också funderat på att försöka få henne att klättra in själv men hon är ju så kort så det blir svårt. Ska bli spännande att se om du får några bra tips här!
  6. 3
    Tycker också det är svårt, Molly är ju tung med (vägde 15 vid 18månkollen). Särskilt svårt är det när hon inte vill... Har också funderat på att försöka få henne att klättra in själv men hon är ju så kort så det blir svårt. Ska bli spännande att se om du får några bra tips här!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Har en spinkis som väger ca 10 kg så henne lyfter vi i och ur faktiskt. Och det är nog för trångt för henne att komma i den rätt själv.
  8. 4
    Har en spinkis som väger ca 10 kg så henne lyfter vi i och ur faktiskt. Och det är nog för trångt för henne att komma i den rätt själv.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Lyfter

    och ja det är inte alls smidigt för en person i v 38+0

    Jennie lyfte jag i ändå tills hon bytte till frammåtvänt för någon månad sen. Var trångt och bökigt att komma i för henne. Dock var hon lättare få i för hon förstod hur hon skulle svinga benen för att göra det så lätt för oss båda som möjligt.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Lyfter och ja det är inte alls smidigt för en person i v 38+0

    Jennie lyfte jag i ändå tills hon bytte till frammåtvänt för någon månad sen. Var trångt och bökigt att komma i för henne. Dock var hon lättare få i för hon förstod hur hon skulle svinga benen för att göra det så lätt för oss båda som möjligt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Lukas klättrar själv, och det har han helt och hållet valt själv! Han får lite hjälp ibland, men blir superarg om man lyfter in honom. Elsa lyckades dock inte lära sig klättra in i bilbarnstolen (hon hade hans stol tidigare) förrän hon var åtminstone 2,5 år, trots att jag försökte lära henne! Det är inte så kul att lyfta barn när man har foglossning, så jag är rätt nöjd med att han klättrar in själv.
  12. 6
    Lukas klättrar själv, och det har han helt och hållet valt själv! Han får lite hjälp ibland, men blir superarg om man lyfter in honom. Elsa lyckades dock inte lära sig klättra in i bilbarnstolen (hon hade hans stol tidigare) förrän hon var åtminstone 2,5 år, trots att jag försökte lära henne! Det är inte så kul att lyfta barn när man har foglossning, så jag är rätt nöjd med att han klättrar in själv.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    Vi lyfter in, men kan skulle nog eg kunna börja klättra in faktiskt. Tanken har helt enkelt inte slagit mig. Får nog börja pusha för att han ska klättra,för det är lite trixigt att få in honom.
  14. 7
    Vi lyfter in, men kan skulle nog eg kunna börja klättra in faktiskt. Tanken har helt enkelt inte slagit mig. Får nog börja pusha för att han ska klättra,för det är lite trixigt att få in honom.

Liknande trådar

  1. Bilstol i USA?
    By Rebecca- in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 22:22
  2. Ny bilstol
    By Lina_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 17:37
  3. Bilstol...
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:15
  4. Ny bilstol
    By -Line- in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 08:17
  5. Bilstol
    By Lollipop m Ludvig in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar