Hej ny här..Mamma till 2 barn
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hej ny här..Mamma till 2 barn

    Har en tonårstjej på 13 år som har diagnosen adhd och en son på 8år.Skulle gärna komma i kontakt med andra föräldrar som har bokstavs barn.Även andra är välkommna.
  2. 1
    Hej ny här..Mamma till 2 barn Har en tonårstjej på 13 år som har diagnosen adhd och en son på 8år.Skulle gärna komma i kontakt med andra föräldrar som har bokstavs barn.Även andra är välkommna.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    ja då har du hittat rätt ställe . Här kryllar det av bokstäver.

    Jag har fyra barn varav tre har diagnos ADHD.
    En 14 årig dotter med ADHD, en 12 årig dotter med ADHD+Tourettes syndrom+ ångestsyndrom och så en son på 9 med ADHD+Asperger syndrom.....
    minstingen har än så länge ingen diagnos men det kommer nog det med så småningom.

    Välkommen hit!
  4. 2
    ja då har du hittat rätt ställe . Här kryllar det av bokstäver.

    Jag har fyra barn varav tre har diagnos ADHD.
    En 14 årig dotter med ADHD, en 12 årig dotter med ADHD+Tourettes syndrom+ ångestsyndrom och så en son på 9 med ADHD+Asperger syndrom.....
    minstingen har än så länge ingen diagnos men det kommer nog det med så småningom.

    Välkommen hit!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    ja då har du hittat rätt ställe . Här kryllar det av bokstäver.

    Jag har fyra barn varav tre har diagnos ADHD.
    En 14 årig dotter med ADHD, en 12 årig dotter med ADHD+Tourettes syndrom+ ångestsyndrom och så en son på 9 med ADHD+Asperger syndrom.....
    minstingen har än så länge ingen diagnos men det kommer nog det med så småningom.

    Välkommen hit!
    Hej och tack.Känns skönt att det finns fler.Min dotter har ADHD+ svåra trotssyndrom och beteendestörningar.
  6. 3
    ja då har du hittat rätt ställe . Här kryllar det av bokstäver.

    Jag har fyra barn varav tre har diagnos ADHD.
    En 14 årig dotter med ADHD, en 12 årig dotter med ADHD+Tourettes syndrom+ ångestsyndrom och så en son på 9 med ADHD+Asperger syndrom.....
    minstingen har än så länge ingen diagnos men det kommer nog det med så småningom.

    Välkommen hit!
    Hej och tack.Känns skönt att det finns fler.Min dotter har ADHD+ svåra trotssyndrom och beteendestörningar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Välkommen hit.
    Jag har 3 barn varav mellanbarnet har ADHD + lite annat och just nu utreds för autism.
  8. 4
    Välkommen hit.
    Jag har 3 barn varav mellanbarnet har ADHD + lite annat och just nu utreds för autism.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    ja,hur går det med utredningen????
    Min äldsta har fått tid på måndag nu för ytterligare utredning,får se vad det landar på......
  10. 5
    ja,hur går det med utredningen????
    Min äldsta har fått tid på måndag nu för ytterligare utredning,får se vad det landar på......
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Jo det känns jättebra. Vi har ju träffats först 1 gång i måndags, då var vi alla samlade ett litet tag, sedan gick dottern och psykologen iväg. Jag och maken satt kvar och samtalade med kuratorn, dennes student, specialpedagogen och läkaren.

    Och nu igår träffade dottern psykologen igen och vi föräldrar träffade kuratorn och hennes student.
    Vi ska ha en sån träff till, alltså samma upplägg som igår, och sen ska vi ha en träff där dottern först träffar psykologen och sen kommer till läkaren för en undersökning. Då ska jag och maken först träffa läkaren själva och besvara hennes frågor.
    Sen tror jag att specialpedagogen ska vara med lite i skolan och i mitten av april ska vi få svar.
    De personer vi träffar nu känns jätteduktiga och kompetenta

    Igår såg jag den läkaren som vi hade i den första utredning,,,han som ansåg att vi hade relationsstörningar och det gick en rysning genom hela mig. Åh så gärna jag hade velat gå fram och säga:
    "hej känner du igen oss? Ja nu är vi här igen för att gå BNP för att utreda om hon har autism som tillägg till sin ADHD och lite annat som du missade när du träffade oss"

    Men jag la band på mig själv Han är ju inte alls inblandad i denna utredning och är inte läkare på den enheten som utreder autism och det känns väldigt gott att veta.
  12. 6
    Jo det känns jättebra. Vi har ju träffats först 1 gång i måndags, då var vi alla samlade ett litet tag, sedan gick dottern och psykologen iväg. Jag och maken satt kvar och samtalade med kuratorn, dennes student, specialpedagogen och läkaren.

    Och nu igår träffade dottern psykologen igen och vi föräldrar träffade kuratorn och hennes student.
    Vi ska ha en sån träff till, alltså samma upplägg som igår, och sen ska vi ha en träff där dottern först träffar psykologen och sen kommer till läkaren för en undersökning. Då ska jag och maken först träffa läkaren själva och besvara hennes frågor.
    Sen tror jag att specialpedagogen ska vara med lite i skolan och i mitten av april ska vi få svar.
    De personer vi träffar nu känns jätteduktiga och kompetenta

    Igår såg jag den läkaren som vi hade i den första utredning,,,han som ansåg att vi hade relationsstörningar och det gick en rysning genom hela mig. Åh så gärna jag hade velat gå fram och säga:
    "hej känner du igen oss? Ja nu är vi här igen för att gå BNP för att utreda om hon har autism som tillägg till sin ADHD och lite annat som du missade när du träffade oss"

    Men jag la band på mig själv Han är ju inte alls inblandad i denna utredning och är inte läkare på den enheten som utreder autism och det känns väldigt gott att veta.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    hehe... ja men ibland räcker det gott att få gotta sig i tanken på att gå fram och säga så....

    Jag har själv ibland haft lust att maila bup i härnösand och säga att "gissa vad, tösen som jag försökte få hjälp med vad gällde sömnen i x-antal år, hon fick byta medicin till strattera eftersom concertan ökade hennes ångest och nu sover hon varje kväll från 21-21.30 och hela natten! Så lättlöst var det. Och sonen, han som ni inte kunde sätta AS-diagnos på för han var för liten.... guess what? Det första som hände här var att läkarna la till AS. Så kan det gå..."
    Nu tänker jag inte göra det men liiiiiiite kul i tanken är det .

    Skönt att ni har fått bra utredningsteam nu. Förtroendet är ju viktigt som 17.
  14. 7
    hehe... ja men ibland räcker det gott att få gotta sig i tanken på att gå fram och säga så....

    Jag har själv ibland haft lust att maila bup i härnösand och säga att "gissa vad, tösen som jag försökte få hjälp med vad gällde sömnen i x-antal år, hon fick byta medicin till strattera eftersom concertan ökade hennes ångest och nu sover hon varje kväll från 21-21.30 och hela natten! Så lättlöst var det. Och sonen, han som ni inte kunde sätta AS-diagnos på för han var för liten.... guess what? Det första som hände här var att läkarna la till AS. Så kan det gå..."
    Nu tänker jag inte göra det men liiiiiiite kul i tanken är det .

    Skönt att ni har fått bra utredningsteam nu. Förtroendet är ju viktigt som 17.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja det är faktiskt liiite kul att tänka tanken
  16. 8
    Ja det är faktiskt liiite kul att tänka tanken
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Jag skulle tycka det vore myyycket kul.. jag hade mailat läkaren om jag var du ,Valerina.. ni blev ju orättvist bemötta.
  18. 9
    Jag skulle tycka det vore myyycket kul.. jag hade mailat läkaren om jag var du ,Valerina.. ni blev ju orättvist bemötta.
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    japp. "va var det jag sa" är ju lite barnsligt men man har rätt att få va lite barnslig ibland, ialla fall i sin egen fantasi.
  20. 10
    japp. "va var det jag sa" är ju lite barnsligt men man har rätt att få va lite barnslig ibland, ialla fall i sin egen fantasi.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja jag var lite inne på att kontakta läkaren då direkt när vi fick diagnos. Men nä vi valde att släppa det och fokusera på familjen. Den där läkaren är super-Freudian så det hade nog inte hjälpt att jag talat om att hon hade fått diagnoser,,,,,han hade då bara sett det som nån typ av förnekelse och att den som hade satt diagnoser var okunnig. Det känns som att det inte går att nå in i hans huvud så vi struntade i det.
  22. 11
    Ja jag var lite inne på att kontakta läkaren då direkt när vi fick diagnos. Men nä vi valde att släppa det och fokusera på familjen. Den där läkaren är super-Freudian så det hade nog inte hjälpt att jag talat om att hon hade fått diagnoser,,,,,han hade då bara sett det som nån typ av förnekelse och att den som hade satt diagnoser var okunnig. Det känns som att det inte går att nå in i hans huvud så vi struntade i det.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja lite barnsligt men ack så välgörande ibland
  24. 12
    Ja lite barnsligt men ack så välgörande ibland
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    uj vad jag relaterar till att vilja dänga utredningsluntan i huvet på såna där som ska ha familjen och helst mamman som förklaring till allt. (Iofs tror jag jag har bokstavsgenerna ungarna har fått, men det är liksom inte de de gafflat om..)

    Skönt att känna sig väl omhändertagen!! Grattis!
  26. 13
    uj vad jag relaterar till att vilja dänga utredningsluntan i huvet på såna där som ska ha familjen och helst mamman som förklaring till allt. (Iofs tror jag jag har bokstavsgenerna ungarna har fått, men det är liksom inte de de gafflat om..)

    Skönt att känna sig väl omhändertagen!! Grattis!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Tack, ja det känns jätteskönt faktiskt
  28. 14
    Tack, ja det känns jätteskönt faktiskt
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15

    Vad kul med ett nytt "ansikte"

    Som Paxelle mkt riktigt skriver så kryllade det av boksäver här. Jag har 5 stycken varav 2 m bokstavdiagnoser. ADHD/Tourettes + ADHD/Trotssyndrom och ODD

    JätteVälkommen hit
    Bara måste...... allt....
  30. 15
    Vad kul med ett nytt "ansikte" Som Paxelle mkt riktigt skriver så kryllade det av boksäver här. Jag har 5 stycken varav 2 m bokstavdiagnoser. ADHD/Tourettes + ADHD/Trotssyndrom och ODD

    JätteVälkommen hit
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Välkommen! Jag har en 5 åring som förra veckan fick diagnosen adhd. SEdan har jga en 6½ åring med diagnosen hfa och sedan har jag en 3½ åring som är ntv.
  32. 16
    Välkommen! Jag har en 5 åring som förra veckan fick diagnosen adhd. SEdan har jga en 6½ åring med diagnosen hfa och sedan har jag en 3½ åring som är ntv.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    sen kommentar men... du vet väl att " den som vågar vara sig själv är riktigt vuxen" ?? Ett kinesiskt ordspråk , som jag brukar hänvisa till om jag varit barnslig någon gång..
  34. 17
    sen kommentar men... du vet väl att " den som vågar vara sig själv är riktigt vuxen" ?? Ett kinesiskt ordspråk , som jag brukar hänvisa till om jag varit barnslig någon gång..

Liknande trådar

  1. Nytt på tradera till barn och mamma
    By cajo70 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 19:30
  2. Dålig mamma till jobbiga barn...
    By tweetiepie in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 20:13
  3. Regnkappa till mamma och barn!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 22:38
  4. mamma till ett barn med lkg
    By flicka-lkg in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:27
  5. Till Mamma m 6 barn
    By 6-barnsmamma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 07:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar