Att vilja eller inte vilja....
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Att vilja eller inte vilja....

    Att vara eller inte vara...gravid.
    Ja nu sitter jag och velar mellan stark längtan efter min bebbe som bökar så fint i magen dagarna långa och att fortsätta vara gravid och "bara vara".
    Det e ju så bekvämt att gå runt med magen,inte orka så mt och faktiskt ha en anledning att "bara vara"...

    Men så skönt att orka gå långa promenader,ha ett jämn temperament och få plats och tex rota under sängen.Kunna böja sig hit och dit utan att stöna av smärta.Och kunna mysa med sin lilla bebis....mmm vad ljuvligt ändå...

    Ja nu har man inte så mkt val.Gravid kommer jag inte vara så värst länge till.Men det kommer kännas bra sorgset utan magen tror jag.Den e ju så fin
    Bara lite funderingar denna dag som e så grå och mulen och trist.BF på tisdag.Får se om den vill vara punktlig?
  2. 1
    Att vilja eller inte vilja.... Att vara eller inte vara...gravid.
    Ja nu sitter jag och velar mellan stark längtan efter min bebbe som bökar så fint i magen dagarna långa och att fortsätta vara gravid och "bara vara".
    Det e ju så bekvämt att gå runt med magen,inte orka så mt och faktiskt ha en anledning att "bara vara"...

    Men så skönt att orka gå långa promenader,ha ett jämn temperament och få plats och tex rota under sängen.Kunna böja sig hit och dit utan att stöna av smärta.Och kunna mysa med sin lilla bebis....mmm vad ljuvligt ändå...

    Ja nu har man inte så mkt val.Gravid kommer jag inte vara så värst länge till.Men det kommer kännas bra sorgset utan magen tror jag.Den e ju så fin
    Bara lite funderingar denna dag som e så grå och mulen och trist.BF på tisdag.Får se om den vill vara punktlig?
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Jag längtar mest efter att kunna lyfta upp min sexåring o ge honom den största hårdaste kramen genom tiderna!

    Lillan min går ju fortfarande att sätta ovanför magen (hon väger bara 15 kg) men stora killen o ja har inte haft många gosestunder de sista månaderna...

    Snart...
  4. 2
    Jag längtar mest efter att kunna lyfta upp min sexåring o ge honom den största hårdaste kramen genom tiderna!

    Lillan min går ju fortfarande att sätta ovanför magen (hon väger bara 15 kg) men stora killen o ja har inte haft många gosestunder de sista månaderna...

    Snart...
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Åh, jag vill ha bebisen nu
    Längtar efter att vara piggare, mer rörlig, längtar efter sex, kunna åka på semester... Och framförallt längtar jag efter bebis förstås Men magen är jag faktiskt ganska trött på just nu och trött på att känna sig som en kändis med alla som ringer, sms:ar och frågar och hälsar på och... hu, låt mig vara liksom
  6. 3
    Åh, jag vill ha bebisen nu
    Längtar efter att vara piggare, mer rörlig, längtar efter sex, kunna åka på semester... Och framförallt längtar jag efter bebis förstås Men magen är jag faktiskt ganska trött på just nu och trött på att känna sig som en kändis med alla som ringer, sms:ar och frågar och hälsar på och... hu, låt mig vara liksom
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Ja magen...

    ... är betydligt finare 5 dagar före förlossningen än 5 dagar efter... Men å vad mysigt det är nu när man har sin älskling i famnen istället för "mellan benen" som det kändes på slutet. Nu gick jag ju 2 v över tiden, så lilla Ebba var v_ä_l_d_i_g_t välkommen ut
  8. 4
    Ja magen... ... är betydligt finare 5 dagar före förlossningen än 5 dagar efter... Men å vad mysigt det är nu när man har sin älskling i famnen istället för "mellan benen" som det kändes på slutet. Nu gick jag ju 2 v över tiden, så lilla Ebba var v_ä_l_d_i_g_t välkommen ut
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Jag vill vara gravid lite längre! Är så skönt att bara få vara ledig och vila!
  10. 5
    Jag vill vara gravid lite längre! Är så skönt att bara få vara ledig och vila!
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Oh jaa!Min son uttryckte sin sorg för ett tag sen om att han inte fick plats i famnen tyckte han.Han väger 22,5 kg och vill gärna sitta ihop med sin mamma.Usch ja det ska bli skönt att mysa rejält utan magen!
  12. 6
    Oh jaa!Min son uttryckte sin sorg för ett tag sen om att han inte fick plats i famnen tyckte han.Han väger 22,5 kg och vill gärna sitta ihop med sin mamma.Usch ja det ska bli skönt att mysa rejält utan magen!
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Ja sexbiten e saknad här med...Men det kommer!
    Ja så fort jag ringer ngn så e deras första fråga" åhh vad orolig jag blir när du ringer..ska du föda nu?"
    Nej jag ville bara vara lite social...
  14. 7
    Ja sexbiten e saknad här med...Men det kommer!
    Ja så fort jag ringer ngn så e deras första fråga" åhh vad orolig jag blir när du ringer..ska du föda nu?"
    Nej jag ville bara vara lite social...
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Ja 2 veckor extra lixom..nä inget kul va???
    Nä magen e ju inte direkt skitsnygg sen.....men det e värt det!
  16. 8
    Ja 2 veckor extra lixom..nä inget kul va???
    Nä magen e ju inte direkt skitsnygg sen.....men det e värt det!
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Ja det e ju det som e så nice!Men ska bli skönt ändå att röra på sig normalt sen
  18. 9
    Ja det e ju det som e så nice!Men ska bli skönt ändå att röra på sig normalt sen
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Aldrig känner man sig mer lättare i kroppen efter man fött barn.

    Visst kan jag sakna graviditeten, men det är så skönt att det är över nu, att man kan röra sig normalt och vända sig i sängen, slippa springa upp på toa femhundrafemtiielva gånger per natt, slippa känna oro om man ska behöva åka in igen för att få reda på ytterligare en gång att det var falskt alarm.
    Men det bästa av allt är att nu är hon här och hon är helt underbar
  20. 10
    Aldrig känner man sig mer lättare i kroppen efter man fött barn.

    Visst kan jag sakna graviditeten, men det är så skönt att det är över nu, att man kan röra sig normalt och vända sig i sängen, slippa springa upp på toa femhundrafemtiielva gånger per natt, slippa känna oro om man ska behöva åka in igen för att få reda på ytterligare en gång att det var falskt alarm.
    Men det bästa av allt är att nu är hon här och hon är helt underbar
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Jag är heltklart kluven...Längtar såklart efter bebben men mysigt med magen oxå,även om det är tungt o bökigt o mycket man vill kunna göra..Minns förra gången hur mycket jag saknade bebismagen sen,det är ju trots allt supermysigt med en liten som rumlar där inne..Samtidigt som det inte är nåt vidare nu när det trycker neråt eller när man får sig en spark..
    Håller med om att det ska bli underbart att kunna lyfta upp sonen sen o krama honom ordentligt,det är oxå det jag saknar allra mest!
  22. 11
    Jag är heltklart kluven...Längtar såklart efter bebben men mysigt med magen oxå,även om det är tungt o bökigt o mycket man vill kunna göra..Minns förra gången hur mycket jag saknade bebismagen sen,det är ju trots allt supermysigt med en liten som rumlar där inne..Samtidigt som det inte är nåt vidare nu när det trycker neråt eller när man får sig en spark..
    Håller med om att det ska bli underbart att kunna lyfta upp sonen sen o krama honom ordentligt,det är oxå det jag saknar allra mest!

Liknande trådar

  1. Det blir Wilja eller Vilja!
    By Carina m Lova & Saga in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 19:39
  2. Ge eller vilja ha?
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 10:24
  3. Mitt B&B eller??? Skulle ni vilja bo här
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 18:32
  4. Ylvali eller Vilja?
    By vendelina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar