Hoppas på hjälp.
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Vill jobba mycket
    #1

    Hoppas på hjälp.

    Jag har en tjänst på 70% och vill gärna jobba mer i sommar och jobba för de som ska ha semester.
    Har jag rätt att få en högre tjänst, upp till 100%, tillfälligt, istället för att vår chef ska ta in sommarvikarier?
  2. 1
    Hoppas på hjälp. Jag har en tjänst på 70% och vill gärna jobba mer i sommar och jobba för de som ska ha semester.
    Har jag rätt att få en högre tjänst, upp till 100%, tillfälligt, istället för att vår chef ska ta in sommarvikarier?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Om du har rätt att få det vet jag inte men däremot borde det väl inte vara orimligt att du får det.. prata med chefen =)
  4. 2
    Om du har rätt att få det vet jag inte men däremot borde det väl inte vara orimligt att du får det.. prata med chefen =)
  5. Vill jobba mycket
    #3

    Jo, dessvärre

    är det orimligt och jag behöver en lag att luta mig till. Jag har pratat med chefen, men behöver veta mina rättigheter.
  6. 3
    Jo, dessvärre är det orimligt och jag behöver en lag att luta mig till. Jag har pratat med chefen, men behöver veta mina rättigheter.
  7. Jiiie
    #4
    Aha.. jag frågade min sambo som arbetar med detta o han sa att på hans arbetsplats så är det så att de som jobbar 70 som vill jobba 100 i första hand har rätt till det. Men det är reglerat enligt kollektivavtalet. Så det kanske inte är nåt allmängiltigt men det kan ju vara värt att kolla upp det.
  8. 4
    Aha.. jag frågade min sambo som arbetar med detta o han sa att på hans arbetsplats så är det så att de som jobbar 70 som vill jobba 100 i första hand har rätt till det. Men det är reglerat enligt kollektivavtalet. Så det kanske inte är nåt allmängiltigt men det kan ju vara värt att kolla upp det.

Liknande trådar

  1. Hoppas på hjälp..
    By Anonym in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 20:22
  2. Hoppas på hjälp
    By Mirk in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 10:28
  3. Nu hoppas jag på hjälp!!
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 12:18
  4. Hoppas på hjälp
    By Anonymisis in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 20:14
  5. Hoppas på hjälp
    By anonym och uppgiven in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 08:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar