Sen abort!
Abort
  1. anonymt namn
    #1

    Sen abort!

    Hej!

    Jag vill göra abort men det blir i så fall en sen abort. Är nu i v13+4.
    Hoppas kunna få en tid på mån så snabbt som möjligt.
    FInns det någon här som gjort en sen abort och vet hur det går till?
    Jag vill verkligen inte föda ut fostret!! Hinner jag göra kirurgisk??
  2. 1
    Sen abort! Hej!

    Jag vill göra abort men det blir i så fall en sen abort. Är nu i v13+4.
    Hoppas kunna få en tid på mån så snabbt som möjligt.
    FInns det någon här som gjort en sen abort och vet hur det går till?
    Jag vill verkligen inte föda ut fostret!! Hinner jag göra kirurgisk??
  3. 2005
    #2
    Jag kan inte tidsgränserna, men jag gjorde en ännu senare abort, och då finns det bara alternativet att föda fram det.

    Varför vill du inte just föda fram det? Är du inte överrens om att göra abort så prata med en kurator ordentligt. Jag fick vänta 3 veckor innan jag fick min abort och höll på att få panik. Så jag hade inget val.
  4. 2
    Jag kan inte tidsgränserna, men jag gjorde en ännu senare abort, och då finns det bara alternativet att föda fram det.

    Varför vill du inte just föda fram det? Är du inte överrens om att göra abort så prata med en kurator ordentligt. Jag fick vänta 3 veckor innan jag fick min abort och höll på att få panik. Så jag hade inget val.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Jag fick höra att gränsen för kirurgisk abort går vid vecka 12+0. Har du gått längre så är det "föda fram" som gäller. Så är det i alla fall i Sundsvall. Önskar dig lycka till med hur det än blir.
  6. 3
    Jag fick höra att gränsen för kirurgisk abort går vid vecka 12+0. Har du gått längre så är det "föda fram" som gäller. Så är det i alla fall i Sundsvall. Önskar dig lycka till med hur det än blir.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Fram tom v.18 får du göra en abort utan socialstyrelsens tillåtelse.
    Tyvärr så måste du göra en sk 2-stegs abort. Du får tabletter 2dygn innan själva aborten, för att avstanna graviditeten, sen får du komma till sjukhuset, där får du slidpiller för att starta aborten. Tyvärr så måste du föda fram fostret. När det är gjort får man en lätt sövning och skrapning, för att få ut ev rester.
  8. 4
    Fram tom v.18 får du göra en abort utan socialstyrelsens tillåtelse.
    Tyvärr så måste du göra en sk 2-stegs abort. Du får tabletter 2dygn innan själva aborten, för att avstanna graviditeten, sen får du komma till sjukhuset, där får du slidpiller för att starta aborten. Tyvärr så måste du föda fram fostret. När det är gjort får man en lätt sövning och skrapning, för att få ut ev rester.
  9. -demi-
    #5
    11+6 är sista dag för kirurgisk abort. andra svar har du fått ovan. det är så en sen abort går till. tyvärr finns det inget annat alternativ för dig. skickar en styrkekram!
  10. 5
    11+6 är sista dag för kirurgisk abort. andra svar har du fått ovan. det är så en sen abort går till. tyvärr finns det inget annat alternativ för dig. skickar en styrkekram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Du hinner tyvärr inte göra en kirurgisk abort. Antingen så får du föda ut ditt barn eller så behåller du det. Du har tyvärr inget annat val. Jag var i v.14+1 när jag gjorde en sen abort. Man kan göra kirurgisk abort t.o.m v.12+6.
  12. 6
    Du hinner tyvärr inte göra en kirurgisk abort. Antingen så får du föda ut ditt barn eller så behåller du det. Du har tyvärr inget annat val. Jag var i v.14+1 när jag gjorde en sen abort. Man kan göra kirurgisk abort t.o.m v.12+6.
  13. anonymt namn
    #7

    Nej då :-(

    du hinner inte göra kirurgisk...Det vet jag för jag har just gått igenom ett sen abort. Kiruriskt gör man tom vecka12. Sedan är det två stegs(som blev 3 stegs för mig-för jag blev skrapad)
    Jag var ju också rädd för ett sådant abort, men jag upptäckte graviditet i veckan 11 och även om jag direkt fick tid (för att göra en kirurgiskt) så kunde jag inte gå igenom det, eftersom allt gick så snabbt. Alltså upptäckte graviditet i 10+5, skulle göra abort vecka 11+6. Gick hem gråtandes den dagen...
    Sedan försökte jag göra sen abort 4 ggr(men återvände hem varje gång). Till slut blev det gjort i vecka 16+2....jättesent, jag vet, men jag behövde den tiden för att förstå att jag är gravid, samt att försöka komma till ett bra beslut(för både abort och att behålla barnet kändes kontigt på ngt sätt/ville helst inte välja mellan de sakerna :-(
    NU har jag gjort det...om du vill prata/fråga om något så ställ frågor., både vad det gäller det "tekniska" men även känslomässiga...jag svarar gärna(det blir som terapi för mig)

    Lycka till , hur än du gör...Öehörd styrka behövs, det vet jag....
    KRAM
  14. 7
    Nej då :-( du hinner inte göra kirurgisk...Det vet jag för jag har just gått igenom ett sen abort. Kiruriskt gör man tom vecka12. Sedan är det två stegs(som blev 3 stegs för mig-för jag blev skrapad)
    Jag var ju också rädd för ett sådant abort, men jag upptäckte graviditet i veckan 11 och även om jag direkt fick tid (för att göra en kirurgiskt) så kunde jag inte gå igenom det, eftersom allt gick så snabbt. Alltså upptäckte graviditet i 10+5, skulle göra abort vecka 11+6. Gick hem gråtandes den dagen...
    Sedan försökte jag göra sen abort 4 ggr(men återvände hem varje gång). Till slut blev det gjort i vecka 16+2....jättesent, jag vet, men jag behövde den tiden för att förstå att jag är gravid, samt att försöka komma till ett bra beslut(för både abort och att behålla barnet kändes kontigt på ngt sätt/ville helst inte välja mellan de sakerna :-(
    NU har jag gjort det...om du vill prata/fråga om något så ställ frågor., både vad det gäller det "tekniska" men även känslomässiga...jag svarar gärna(det blir som terapi för mig)

    Lycka till , hur än du gör...Öehörd styrka behövs, det vet jag....
    KRAM

Liknande trådar

  1. Om abort...
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 22:24
  2. Ang abort så har jag en
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 21:46
  3. abort?
    By Khailiita in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 22:24
  4. Abort eller inte abort...
    By Velar-maja in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar