Förskoleklass...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Förskoleklass...

    läste jag om och några pratade om "vilket spår" barnet skulle hamna på. Vet nån vad det är? Vår äldsta börjar 6-års (eller vad det nu heter) till hösten.
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  2. 1
    Förskoleklass... läste jag om och några pratade om "vilket spår" barnet skulle hamna på. Vet nån vad det är? Vår äldsta börjar 6-års (eller vad det nu heter) till hösten.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2

    Här har vi

    A och B spår och det betyder att alla klasser i A-spåret resp B-spåret samarbetar. Är det friluftsdag så åker alla från ena spåret tillsammans. Lärarna jobbar mer ihop inom spåret, men det finns även visst samarbete mellan tex 2 A och 2B.
  4. 2
    Här har vi A och B spår och det betyder att alla klasser i A-spåret resp B-spåret samarbetar. Är det friluftsdag så åker alla från ena spåret tillsammans. Lärarna jobbar mer ihop inom spåret, men det finns även visst samarbete mellan tex 2 A och 2B.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Spår eller arbetslag

    Olika ord för samma sak är min erfarenhet. Det handlar om i vilka sammanhang man samarbetar helt enkelt. Och att lärarna i spåret täcker upp för varandra i första hand och barnen känner alla lärare i sitt spår.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  6. 3
    Spår eller arbetslag Olika ord för samma sak är min erfarenhet. Det handlar om i vilka sammanhang man samarbetar helt enkelt. Och att lärarna i spåret täcker upp för varandra i första hand och barnen känner alla lärare i sitt spår.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Tack..

    det borde vara som typ "klass" alltså.
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  8. 4
    Tack.. det borde vara som typ "klass" alltså.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Det är som Nika skriver, men "spårtänkandet" är särskilt starkt på skolor med åldersblandade klasser (tex där min dotter skall börja), eftersom de går tillsammans med barn i andra åldrar, men på samma spår. På vissa skolor finns det bara en klass/årskurs, och på vissa andra har man inga utpräglade "spår".

    Hoppas att du blev klokare, och ursäkta om vi gjorde dig osäker! :-)
  10. 5
    Det är som Nika skriver, men "spårtänkandet" är särskilt starkt på skolor med åldersblandade klasser (tex där min dotter skall börja), eftersom de går tillsammans med barn i andra åldrar, men på samma spår. På vissa skolor finns det bara en klass/årskurs, och på vissa andra har man inga utpräglade "spår".

    Hoppas att du blev klokare, och ursäkta om vi gjorde dig osäker! :-)
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Nej, det finns flera klasser på varje spår. Här är det tex f-2 F, 3-4F och 5-6F i ett spår. I ett annat är det f-2G, 3-4G och 5-6G.
  12. 6
    Nej, det finns flera klasser på varje spår. Här är det tex f-2 F, 3-4F och 5-6F i ett spår. I ett annat är det f-2G, 3-4G och 5-6G.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7

    Ok, tack. IMT

    f
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  14. 7
    Ok, tack. IMT f
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Tack alla! Lite klokare...

    blev jag nog
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  16. 8
    Tack alla! Lite klokare... blev jag nog

Liknande trådar

  1. Är förskoleklass
    By KAJOärbäst in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:45
  2. Förskoleklass....
    By tottis in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 05:43
  3. Förskoleklass.
    By Nalliwer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 16:31
  4. Ang Förskoleklass
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:38
  5. Mer förskoleklass!
    By Jica in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar