Tack för alla svar om dagsömnen
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Tack för alla svar om dagsömnen

    Kan nu meddela att det inte funkade. Dag ett gick lysande, dag två somnade hon i vagnen på vägen hem från dagis och var nästan omöjlig att väcka. Dag tre vaknade hon en timme tidigare än vanligt på morgonen?! Hela sömncykeln rubbades på nåt sätt. Nä, hon får nog sova på dagen (men antagligen inte särskilt länge till).
    Mia, mamma till Lova -93, Didrik -01 och Molly -06 (april)
  2. 1
    Tack för alla svar om dagsömnen Kan nu meddela att det inte funkade. Dag ett gick lysande, dag två somnade hon i vagnen på vägen hem från dagis och var nästan omöjlig att väcka. Dag tre vaknade hon en timme tidigare än vanligt på morgonen?! Hela sömncykeln rubbades på nåt sätt. Nä, hon får nog sova på dagen (men antagligen inte särskilt länge till).
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Ojdå, ja sådär blir det för oss också ibland. Det är svårt att hänga med i svängarna tycker jag... ibland är man för långsam att reagera och ibland för snabb och hittills har det varit en övergångsperiod som varit ganska jobbig mitt i förändringen (i alla fall för oss). Är fortfarande helt chockad över att det gick så smidigt som det gjorde att minska ner sovandet mitt på dagen till en timme (för typ en månad sedan)... det är nog första gången vi gjort något med sömnen som gått så bra.

    Lite nyfiken - hur länge sover Molly på dagen just nu? Vet inte hur man gör när man trappar ner sovandet på dagen. Minskar man succesivt tiden eller?

    Lycka till...

    /Jessica
  4. 2
    Ojdå, ja sådär blir det för oss också ibland. Det är svårt att hänga med i svängarna tycker jag... ibland är man för långsam att reagera och ibland för snabb och hittills har det varit en övergångsperiod som varit ganska jobbig mitt i förändringen (i alla fall för oss). Är fortfarande helt chockad över att det gick så smidigt som det gjorde att minska ner sovandet mitt på dagen till en timme (för typ en månad sedan)... det är nog första gången vi gjort något med sömnen som gått så bra.

    Lite nyfiken - hur länge sover Molly på dagen just nu? Vet inte hur man gör när man trappar ner sovandet på dagen. Minskar man succesivt tiden eller?

    Lycka till...

    /Jessica
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Hej! Ja det är knepigt det där. Minns det från när mina andra två var småttingar också. Övergångsfasen mellan sova / inte sova kan vara lång och inkluderar barn som somnar i vagnen, barn som inte somnar på kvällen, övertrötta barn som inte somnar alls.... Fast det är ju olika från barn till barn förstås, en del har inga större problem.

    Just nu sover Molly max en timme på dagis, fast jag tror att de tar upp henne redan efter 45 när jag tänker efter. Dessutom vaknar hon ofta själv efter typ 45.

    Hemma på helgen vill hon gärna sova mer av nån anledning. Men vi försöker hålla entimmesgränsen här med (fast ruckar lite på det om hon verkar för trött). Och så får hon inte sova för sent, absolut inte efter 14.30.
  6. 3
    Hej! Ja det är knepigt det där. Minns det från när mina andra två var småttingar också. Övergångsfasen mellan sova / inte sova kan vara lång och inkluderar barn som somnar i vagnen, barn som inte somnar på kvällen, övertrötta barn som inte somnar alls.... Fast det är ju olika från barn till barn förstås, en del har inga större problem.

    Just nu sover Molly max en timme på dagis, fast jag tror att de tar upp henne redan efter 45 när jag tänker efter. Dessutom vaknar hon ofta själv efter typ 45.

    Hemma på helgen vill hon gärna sova mer av nån anledning. Men vi försöker hålla entimmesgränsen här med (fast ruckar lite på det om hon verkar för trött). Och så får hon inte sova för sent, absolut inte efter 14.30.

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Tack för alla svar
    By Vanda in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:07
  3. Tack för alla svar
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 13:09
  4. Tack för alla svar
    By kaza in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 20:05
  5. Tack för alla svar......
    By rut123 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar