Hoppas allt är väl med er
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Hoppas allt är väl med er

    här är det upp å ner sonnen har just blivit av med sin resurs på bara 2 dgr efter en språklig utrdening så fann skolan att han klarar sig bra ändå. Jag har inte fått ta del av den utredningen det har inte heller barnhabiliterimgens logoped som är lika förvånad som jag . Sedan att han är 11 år och inte kan läsa ,skriva eller räkna ännu är tydligen en annan femma . Ibland undrar jag om det hade varit bättre om han varit utåtagerande istället för så tyst och snäll i klassen. När det är jobbigt så stannar han hemma istället ..... Nu vet jag inte vart jag ska börja ,1 måste nog ringa rektorn och fråga hur de har tänkt eller vad säger ni ? Nu har den värsta ilskan lagt sig så att jag inte öser ur mig en massa oövertänkt. Har talat med barnhab och de tyckte inte att detta överestämde med hans åtgärdprogramm dvs han klarar bara vanliga skolan OM han har resurs i klassen. Nu är altså den möjligheten bortagen . Dessutom med 2 dgr varsel sonen har haft denna resurs sedan han gick i förskoleeklass . Han blev fruktansvärt ledsen och det blev helt fel. Här försöker vi alltid att förbereda och vara ute i god tid för atts trukturera och planera och nu plötsligt rycks personal bort på 2 dgr .
  2. 1
    Hoppas allt är väl med er här är det upp å ner sonnen har just blivit av med sin resurs på bara 2 dgr efter en språklig utrdening så fann skolan att han klarar sig bra ändå. Jag har inte fått ta del av den utredningen det har inte heller barnhabiliterimgens logoped som är lika förvånad som jag . Sedan att han är 11 år och inte kan läsa ,skriva eller räkna ännu är tydligen en annan femma . Ibland undrar jag om det hade varit bättre om han varit utåtagerande istället för så tyst och snäll i klassen. När det är jobbigt så stannar han hemma istället ..... Nu vet jag inte vart jag ska börja ,1 måste nog ringa rektorn och fråga hur de har tänkt eller vad säger ni ? Nu har den värsta ilskan lagt sig så att jag inte öser ur mig en massa oövertänkt. Har talat med barnhab och de tyckte inte att detta överestämde med hans åtgärdprogramm dvs han klarar bara vanliga skolan OM han har resurs i klassen. Nu är altså den möjligheten bortagen . Dessutom med 2 dgr varsel sonen har haft denna resurs sedan han gick i förskoleeklass . Han blev fruktansvärt ledsen och det blev helt fel. Här försöker vi alltid att förbereda och vara ute i god tid för atts trukturera och planera och nu plötsligt rycks personal bort på 2 dgr .
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Kokar, blir ledsen och arg när jag hör hur barn (och deras föräldrar) kan bli behandlade. Kan du med stöd av hab få till et möte med skolan? Skickar peppande kramar och hoppas på ändring!
  4. 2
    Kokar, blir ledsen och arg när jag hör hur barn (och deras föräldrar) kan bli behandlade. Kan du med stöd av hab få till et möte med skolan? Skickar peppande kramar och hoppas på ändring!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Men vad är det frågan om? Hur tänker de?

    Jag har all respekt för att skolor har ont om pengar. Men att ge två dagars varsel till ett barn med stort behov av förutsägbarhet och tydlighet... Det är så fel att jag inte får publicera de ord jag tänker tyst.

    Det är klart att ni ska strida för att behålla resursen. Ta hjälp av HAB och alla andra som kan tänkas hjälpa er. (Någon empatisk lärare som kan föra er talan, kanske?)

    Att det är svårare att få gehör för behoven hos barn som inte gör så mycket väsen av sig är tyvärr helt sant. Och där måste ni vuxna se till att föra så poass mycket väsen att de förstår behovet.

    Idioti...
  6. 3
    Men vad är det frågan om? Hur tänker de?

    Jag har all respekt för att skolor har ont om pengar. Men att ge två dagars varsel till ett barn med stort behov av förutsägbarhet och tydlighet... Det är så fel att jag inte får publicera de ord jag tänker tyst.

    Det är klart att ni ska strida för att behålla resursen. Ta hjälp av HAB och alla andra som kan tänkas hjälpa er. (Någon empatisk lärare som kan föra er talan, kanske?)

    Att det är svårare att få gehör för behoven hos barn som inte gör så mycket väsen av sig är tyvärr helt sant. Och där måste ni vuxna se till att föra så poass mycket väsen att de förstår behovet.

    Idioti...

Liknande trådar

  1. Hoppas allt går bra
    By liten1 in forum _1105 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 19:33
  2. Hoppas allt e bra med er!!
    By mallis in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 18:49
  3. Hoppas allt är bra
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 17:17
  4. Hoppas allt är bra!
    By Åsa med tjejtriss in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 16:42
  5. JFR, hoppas att allt
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar