Snitt, sammadragningar och oro...
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Snitt, sammadragningar och oro...

    Hej!

    Jag kommer att göra 4 snitt på 5 år och 3 mån.
    Är i v. 24+6 idag, har haft mycket sammandragningar både igår och idag, hela tiden nästan, spelar ingen roll om jag vilar. Jag förlorade mitt första barn, Lovisa -03 och stressen och oron över detta är obeskrivbart nu.
    Jag jobbar inom barnomsorgen 90% just nu, tungt jobb förståss.
    Jag har också börjat få ont i mina fogar, allt känns sk*it just nu!

    Jag är hemma från jobbet idag och imorgon, men vad ska jag göra? ska jag ringa någon o rådfråga i och med täta snitt?

    Jag har nu jobbat 8 veckor längre än de andra grav, jag har varit sjukskr. för oron, fogar osv från mellan v. 15-17 de andra grav. Men nu verkar dte ju som om man inte kan bli sjuksk.....
    Känner mig verkligen uppgiven!


    Hjälp mig!

    Cissi
    ~ Själva livet är ett mirakel ~

    Min blogg: http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b88856.html

    Cissi med
    Lovisa F/d 030310 v. 42+0
    Lucas 040212 v. 38+1
    Alva 050930 v. 37+6
    Blixten Bf 080701

    Alla med Kejsarsnitt.
  2. 1
    Snitt, sammadragningar och oro... Hej!

    Jag kommer att göra 4 snitt på 5 år och 3 mån.
    Är i v. 24+6 idag, har haft mycket sammandragningar både igår och idag, hela tiden nästan, spelar ingen roll om jag vilar. Jag förlorade mitt första barn, Lovisa -03 och stressen och oron över detta är obeskrivbart nu.
    Jag jobbar inom barnomsorgen 90% just nu, tungt jobb förståss.
    Jag har också börjat få ont i mina fogar, allt känns sk*it just nu!

    Jag är hemma från jobbet idag och imorgon, men vad ska jag göra? ska jag ringa någon o rådfråga i och med täta snitt?

    Jag har nu jobbat 8 veckor längre än de andra grav, jag har varit sjukskr. för oron, fogar osv från mellan v. 15-17 de andra grav. Men nu verkar dte ju som om man inte kan bli sjuksk.....
    Känner mig verkligen uppgiven!


    Hjälp mig!

    Cissi
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Förstår att du känner dej uppgiven och tyvärr har jag inte så mycket bra svar. För tyvärr är det så godtyckligt det där med vem som får ss beviljad och inte. Det är förjävligt rent ut sagt! Jag hade sett till att få kolla upp sd så fort som möjligt iallafall! Kan du inte ringa specmvc?

    Jag har också haft mycket sd i båda mina graviditeter. Första gången hade jag inga problem med att få sjukskrivningen beviljad, men väntade tvillingar då och då tror jag de är "snällare". Senaste graviditeten var jag fortfarande mammaledig men fick gå på koller från vecka 20. Prata med din BM för hon måste väl ha nåt råd? Om det fortsätter med sd, kräv att få kollat så inte sd påverkat tappen.

    Usch usch usch! Jag minns precis hur det var. Skickar massa kramar!
  4. 2
    Förstår att du känner dej uppgiven och tyvärr har jag inte så mycket bra svar. För tyvärr är det så godtyckligt det där med vem som får ss beviljad och inte. Det är förjävligt rent ut sagt! Jag hade sett till att få kolla upp sd så fort som möjligt iallafall! Kan du inte ringa specmvc?

    Jag har också haft mycket sd i båda mina graviditeter. Första gången hade jag inga problem med att få sjukskrivningen beviljad, men väntade tvillingar då och då tror jag de är "snällare". Senaste graviditeten var jag fortfarande mammaledig men fick gå på koller från vecka 20. Prata med din BM för hon måste väl ha nåt råd? Om det fortsätter med sd, kräv att få kollat så inte sd påverkat tappen.

    Usch usch usch! Jag minns precis hur det var. Skickar massa kramar!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Hej!

    Låter jobbigt med så mycket sammandragningar redan nu.Jag har precis börjat få en del,ingen större fara än,är i v 21 nu.Har däremot hemska figlossning och ont i ryggen.Tillsammans med oron och måendet i övrigt är det ohållbart att jobba så sen några veckor är jag helst sjukskriven.Har en jättebra läkare,som förstår precis.

    Kan du inte prata med din bm eller nån på spec mvc om detta med täta snitt,sammandragningarna ,oron och fogarna?
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    Hej! Låter jobbigt med så mycket sammandragningar redan nu.Jag har precis börjat få en del,ingen större fara än,är i v 21 nu.Har däremot hemska figlossning och ont i ryggen.Tillsammans med oron och måendet i övrigt är det ohållbart att jobba så sen några veckor är jag helst sjukskriven.Har en jättebra läkare,som förstår precis.

    Kan du inte prata med din bm eller nån på spec mvc om detta med täta snitt,sammandragningarna ,oron och fogarna?

Liknande trådar

  1. är det vanliga sammadragningar?
    By allora in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 10:57
  2. Två snitt - alltid snitt?
    By MymlanI in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 12:04
  3. Trött i magen och sammadragningar
    By Tempo21 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 06:58
  4. sammadragningar i m assor...
    By akkis v38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 17:49
  5. Mina sammadragningar berodde på
    By majbarnen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar