ont i snoppen :(
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    ont i snoppen :(

    När jag hämtade Liam igår sa fröknarna att snoppen var svullen och röd, de visste inte om han kllämt sig (jag tyckte det lät osannolikt) eller om det var något annat. Några gånger hade han blivit förtivlat ledsen, antagligen när han skulle kissa då. Jag tittade efter och den var dubblet så stor som vanligt och rödlila, AJ!
    Så det blev direkt till akuten där vi totalt tillbringade 3 timmar. Han hade förhudsinflammation och ev. urinvägsinfektion, fick penicillin och tejpa fast en plastpåse som han skulle kissa i. Idag ska vi tillbaka med urinprovet. Han har så jäkla ont när han kissar, det verkligen skär i hjärtat att se honom så. Och mitt i allt ska vi tvinga i honom medicin som han totalvägrar *suck*.
  2. 1
    ont i snoppen :( När jag hämtade Liam igår sa fröknarna att snoppen var svullen och röd, de visste inte om han kllämt sig (jag tyckte det lät osannolikt) eller om det var något annat. Några gånger hade han blivit förtivlat ledsen, antagligen när han skulle kissa då. Jag tittade efter och den var dubblet så stor som vanligt och rödlila, AJ!
    Så det blev direkt till akuten där vi totalt tillbringade 3 timmar. Han hade förhudsinflammation och ev. urinvägsinfektion, fick penicillin och tejpa fast en plastpåse som han skulle kissa i. Idag ska vi tillbaka med urinprovet. Han har så jäkla ont när han kissar, det verkligen skär i hjärtat att se honom så. Och mitt i allt ska vi tvinga i honom medicin som han totalvägrar *suck*.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Stackars liten Minns att min äldste råkade ut för en förhudsinflammation. Aj aj Inte kul Du kanske kan ge panodil i det akuta skedet så han slipper ha ont? Hade jag gjort, tills medicinen ni fått börjar verka.
  4. 2
    Stackars liten Minns att min äldste råkade ut för en förhudsinflammation. Aj aj Inte kul Du kanske kan ge panodil i det akuta skedet så han slipper ha ont? Hade jag gjort, tills medicinen ni fått börjar verka.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    stackars Liam

    att de inte ringde efter dig?

    Ska medicinen hjälpa eller det blir en operation?

    Kram till lilla Liam.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    stackars Liam att de inte ringde efter dig?

    Ska medicinen hjälpa eller det blir en operation?

    Kram till lilla Liam.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Kände också att de kunde ha ringt efter mig när han hade så ont. Medicinen ska hjälpa och så ska vi spruta in koksaltlösning under förhuden hur nu det ska gå till. Tydligen är det sällan de opererar förhudsproblem numera, om du fortfarande har problem i 6-7 års åldern får man först testa med en salva..
  8. 4
    Kände också att de kunde ha ringt efter mig när han hade så ont. Medicinen ska hjälpa och så ska vi spruta in koksaltlösning under förhuden hur nu det ska gå till. Tydligen är det sällan de opererar förhudsproblem numera, om du fortfarande har problem i 6-7 års åldern får man först testa med en salva..
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Stackars, stackars Liam. Fy så jobbigt. Krama om honom så mycket och hoppas, hoppas han blir bättre snart.

    *Kram* Stella
  10. 5
    Stackars, stackars Liam. Fy så jobbigt. Krama om honom så mycket och hoppas, hoppas han blir bättre snart.

    *Kram* Stella
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Ja det hade

    jag tagit upp med dem..tänk om det gått riktigt illa dvs akut operation...

    stackare...hoppas det blir bra snart.Ge alvedon så han slipper ha ont...
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Ja det hade jag tagit upp med dem..tänk om det gått riktigt illa dvs akut operation...

    stackare...hoppas det blir bra snart.Ge alvedon så han slipper ha ont...
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    nej fy va jobbigt lider med honom! hoppas hoppas det går över fort!
  14. 7
    nej fy va jobbigt lider med honom! hoppas hoppas det går över fort!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Nej men hu så hemskt det låter!!! Tackar min lyckliga stjärna för att mina killar sluppit alla sådana besvär. Hoppas verkligen att Liam mår bättre snart!!!

    Stora kramar!
  16. 8
    Nej men hu så hemskt det låter!!! Tackar min lyckliga stjärna för att mina killar sluppit alla sådana besvär. Hoppas verkligen att Liam mår bättre snart!!!

    Stora kramar!
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Kan tänka mig att det gör ont! å vad jag synd om honom! Krama från mig och Eddie o Lukas (som är sjuk nu.. är det inte den ena så är det den andra..)
  18. 9
    Kan tänka mig att det gör ont! å vad jag synd om honom! Krama från mig och Eddie o Lukas (som är sjuk nu.. är det inte den ena så är det den andra..)
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10
    det hade David också för någon månad sedan Men han hade inte ont utom när byxorna skvade. Det var mjukisbyxor som gällde tills det blev bra igen. Men snoppen blev jättestor och alldeles röd... Kanske blir det värre om barnet har blöja? Och tusen gånger lättare att ta urinprov när de kan kissa på beställlning...

    Vi slapp PC men fick skölja med koksaltlösning 2-3 ggr/dag. Det gick jättebra. Ida blev avis och ville ha "spruta i snippan", men det fick hon inte...
  20. 10
    det hade David också för någon månad sedan Men han hade inte ont utom när byxorna skvade. Det var mjukisbyxor som gällde tills det blev bra igen. Men snoppen blev jättestor och alldeles röd... Kanske blir det värre om barnet har blöja? Och tusen gånger lättare att ta urinprov när de kan kissa på beställlning...

    Vi slapp PC men fick skölja med koksaltlösning 2-3 ggr/dag. Det gick jättebra. Ida blev avis och ville ha "spruta i snippan", men det fick hon inte...
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Usch, låter hemskt jobbigt. Hoppas han kryar på sig snabbt!
  22. 11
    Usch, låter hemskt jobbigt. Hoppas han kryar på sig snabbt!
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12
    Aj aj, stackars liten, vad jobbigt han måste ha det! Hoppas han lyckas få sig medicinen och att han blir bättre snart! Kram
  24. 12
    Aj aj, stackars liten, vad jobbigt han måste ha det! Hoppas han lyckas få sig medicinen och att han blir bättre snart! Kram

Liknande trådar

  1. Såg ni snoppen?
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 23:18
  2. Snoppen...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 23:27
  3. Ont i snoppen
    By woody in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 13:47
  4. Låt bli snoppen!
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 20:57
  5. Ont i snoppen!
    By Åsa m Lucas och Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar