Skolväska
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Skolväska

    Sitter och funderar på vad Tilda ska få för väska sen nä hon börjar skolan. Det finns ju en uppsjö av olika och hur sjutton ska man veta att man träffat rätt?
    Storasyster har från lego, där har vi varit jättenöjda då de både är ergonomiska och sitter bra på ryggen. Dessutom är de vattentäta, rätt viktigt när man åker skolbuss och får stå ute och vänta ibland.
    Så, vad tipsar ni om som inte kostar skjortan? ag är sugen på att testa nåt nytt, har krav på att den är ergonomisk, sitter bra på, är vattentät, inte för tung och Tilda vill sen dessutom att den ska vara snygg
    Inga krav alls, eller hur
  2. 1
    Skolväska Sitter och funderar på vad Tilda ska få för väska sen nä hon börjar skolan. Det finns ju en uppsjö av olika och hur sjutton ska man veta att man träffat rätt?
    Storasyster har från lego, där har vi varit jättenöjda då de både är ergonomiska och sitter bra på ryggen. Dessutom är de vattentäta, rätt viktigt när man åker skolbuss och får stå ute och vänta ibland.
    Så, vad tipsar ni om som inte kostar skjortan? ag är sugen på att testa nåt nytt, har krav på att den är ergonomisk, sitter bra på, är vattentät, inte för tung och Tilda vill sen dessutom att den ska vara snygg
    Inga krav alls, eller hur
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    vi köpte

    vaude till de små nu. Deras dagis har utepedagogik så de går på utflykter mycket.
    Tror jag ska köpa en likadan till Isadora för de satt otroligt bra på ryggen och var snygga.
    Köpte våra från uteungar.

    De små har minnie och donald, Isadora får nog en puck.

    De ska vara gjorda för barn så de är rätt smala över ryggen.
    På Donald ryggsäcken var det ett regnskydd i som man kunde dra över ryggsäcken, enkelt så att hon som "snart fyller fyra" fixade det själv
  4. 2
    vi köpte vaude till de små nu. Deras dagis har utepedagogik så de går på utflykter mycket.
    Tror jag ska köpa en likadan till Isadora för de satt otroligt bra på ryggen och var snygga.
    Köpte våra från uteungar.

    De små har minnie och donald, Isadora får nog en puck.

    De ska vara gjorda för barn så de är rätt smala över ryggen.
    På Donald ryggsäcken var det ett regnskydd i som man kunde dra över ryggsäcken, enkelt så att hon som "snart fyller fyra" fixade det själv
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Får man i en A4 pärm i nån av de du har?

    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_w/3...kinderrucksack

    Dessa hittade jag vid en snabb sökning, är det nån av dom ni har?
  6. 3
    Får man i en A4 pärm i nån av de du har?

    http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss_w/3...kinderrucksack

    Dessa hittade jag vid en snabb sökning, är det nån av dom ni har?
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    i puck ska man

    få i en A4 mapp.
    VI har minnie och donald och de går inte i en A4 mapp.
  8. 4
    i puck ska man få i en A4 mapp.
    VI har minnie och donald och de går inte i en A4 mapp.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Jösses... ;)

    Sånt har jag inte ens börjat tänka på trots att Herman snart har avverkat ett helt år i förskoleklass... Han har en högst vanlig mellanstor ryggsäck som han fick från farmor en gång i tiden. Den funkar fint vid de utflykter som görs och till gympakläderna. Det är ju inga böcker o pärmar som ska fraktas fram och tillbaka än så länge men det blir väl lite skillnad nu till hösten när han börjar i första klass! Nog för att den rymmer sånt men frågan är om den är ergonomisk utformad för ett barn?
  10. 5
    Jösses... ;) Sånt har jag inte ens börjat tänka på trots att Herman snart har avverkat ett helt år i förskoleklass... Han har en högst vanlig mellanstor ryggsäck som han fick från farmor en gång i tiden. Den funkar fint vid de utflykter som görs och till gympakläderna. Det är ju inga böcker o pärmar som ska fraktas fram och tillbaka än så länge men det blir väl lite skillnad nu till hösten när han börjar i första klass! Nog för att den rymmer sånt men frågan är om den är ergonomisk utformad för ett barn?
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Hos oss får barnen en liten pärm i A4 storlek där man får veckobrev mm i. För att barnens konstverk mm inte ska knölas ihop fullständigt under transporten förmodar jag
    Så här behövs A4 storlek från början. IAf var det så med storasyster
    Och jag kanske är petig, men ergonomisk vill jag nog ändå att den ska vara, hyfsat iaf.
  12. 6
    Hos oss får barnen en liten pärm i A4 storlek där man får veckobrev mm i. För att barnens konstverk mm inte ska knölas ihop fullständigt under transporten förmodar jag
    Så här behövs A4 storlek från början. IAf var det så med storasyster
    Och jag kanske är petig, men ergonomisk vill jag nog ändå att den ska vara, hyfsat iaf.

Liknande trådar

  1. Skolväska?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 11:04
  2. Skolväska
    By PepsiMaxi in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 09:52
  3. OT skolväska
    By mammamedmera in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:22
  4. skolväska
    By nemo71 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:28
  5. Skolväska
    By Mika in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar