symfys-fundus mått!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    symfys-fundus mått!

    Vad har ni för mått? Jag mätte igår och fick det till 17, 18 cm.
    Alltså måtten mellan blygdbenet och livmoderns översta topp.
    Bild på livmoderns översta topp veckovis finns på min blogg nedan.
    Jag går in i vecka 25 imorgon.
  2. 1
    symfys-fundus mått! Vad har ni för mått? Jag mätte igår och fick det till 17, 18 cm.
    Alltså måtten mellan blygdbenet och livmoderns översta topp.
    Bild på livmoderns översta topp veckovis finns på min blogg nedan.
    Jag går in i vecka 25 imorgon.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Hej
    Jag ser med stor spänning fram emot 3:e besöket hos BM nästa vecka, då kommer hon att mäta SFmåttet tror jag. Jag är precis inne i vecka 23 (22+0) idag. Jag lovar att skriva SF måttet när jag får det. Mäter du själv?

    Kram från Mimmi73
  4. 2
    Hej
    Jag ser med stor spänning fram emot 3:e besöket hos BM nästa vecka, då kommer hon att mäta SFmåttet tror jag. Jag är precis inne i vecka 23 (22+0) idag. Jag lovar att skriva SF måttet när jag får det. Mäter du själv?

    Kram från Mimmi73
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Jag var hos bm i går och då mätte hon mig. Låg precis på kurvan. Vet inte vad måttet då är. Finns det en sån kurva någonstans att se här på nätet?
    Jag är i v 24.
    ~Livet är för kort för att lägga energi på sånt man inte kan förändra~
  6. 3
    Jag var hos bm i går och då mätte hon mig. Låg precis på kurvan. Vet inte vad måttet då är. Finns det en sån kurva någonstans att se här på nätet?
    Jag är i v 24.
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Jag har mätt själv, BM ska mäta nästa torsdag så blri det säkert mer riktigt.
    Kram
  8. 4
    Jag har mätt själv, BM ska mäta nästa torsdag så blri det säkert mer riktigt.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Mitt var 23 cm i vecka 25, exakt samma som med förra barnet i samma vecka och mitt på kurvan Jag ska kika på din blogg sen, jag brukar kolla in där då och då
  10. 5
    Mitt var 23 cm i vecka 25, exakt samma som med förra barnet i samma vecka och mitt på kurvan Jag ska kika på din blogg sen, jag brukar kolla in där då och då
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Jag hade sf-mått 27 cm i vecka 21. Jag har jättestor mage och börjar fundera på om jag är helt feldaterad.....
  12. 6
    Jag hade sf-mått 27 cm i vecka 21. Jag har jättestor mage och börjar fundera på om jag är helt feldaterad.....
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Mitt SF-mått var 20 cm i v 20+6. Livmoderkanten kändes just nedanför naveln. Var är din livmoderkant nu om du har så litet SF-mått?
  14. 7
    Mitt SF-mått var 20 cm i v 20+6. Livmoderkanten kändes just nedanför naveln. Var är din livmoderkant nu om du har så litet SF-mått?
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Den är 5 cm ovanför naveln
  16. 8
    Den är 5 cm ovanför naveln
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Men då verkar den ju vara precis så stor som den ska vara! Någon cm hit eller dit har inte så stor betydelse. En del ligger på mittenkurvan medans vissa ligger över den översta kurvan eller under den understa utan att det är något fel för det! Din BM kommer säkert att få ett alldeles perfekt mått när hon mäter din mage!

    Kram
  18. 9
    Men då verkar den ju vara precis så stor som den ska vara! Någon cm hit eller dit har inte så stor betydelse. En del ligger på mittenkurvan medans vissa ligger över den översta kurvan eller under den understa utan att det är något fel för det! Din BM kommer säkert att få ett alldeles perfekt mått när hon mäter din mage!

    Kram

Liknande trådar

  1. Symfys -fundus på 38(!) cm...
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 11:43
  2. Symfys Fundus mått...
    By Sussus in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 07:58
  3. Dagis, symfys och barnvakter
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 15:06
  4. Symfys-fundus mått v. 25
    By Cattis in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:48
  5. Mått
    By Leyse in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 14:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar