Vår hund dog igår =(
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Vår hund dog igår =(

    I söndags var vi på en mysig skogspromenad hela familjen (man, fru, ett barn, två hundar) Vår äldsta hund , 16 år, bestämde sig plötsligt för att springa och min man som höll i kopplet halkade mycket olyckligt på en lerfläck och tappade kopplet. Hunden kunde inte stanna i nedförsbacken och i slutet på backen fanns ett stup på 3 meter ner mot vattnet. Vår hund fortsatte rakt ut i luften och slogs medvetslös mot vattenytan. Hon sjönk och min man hoppade från klippan och dök efter henne. (+5 gr i vattnet) Båda kom upp djupt nedkylda. Jag ringer vår granne som var i närheten. Hon dyker upp med filtar medan jag springer för att hämta vår bil....ca 2 km.... När bilen väl var framme åkte vi direkt till djursjukhuset. Röntgen var bra men hon hade vatten i lungorna. I går mitt på dagen fick vi samtalet vi inte ville ha....... hon håller på att kvävas, får vi ert tillstånd att avliva henne?

    Vi hann inte ens ta farväl av henne!

    Nu sörjer vi sedan ett dygn tillbaka och endast de som har haft hund kan nog ana vilken smärta detta är.
  2. 1
    Vår hund dog igår =( I söndags var vi på en mysig skogspromenad hela familjen (man, fru, ett barn, två hundar) Vår äldsta hund , 16 år, bestämde sig plötsligt för att springa och min man som höll i kopplet halkade mycket olyckligt på en lerfläck och tappade kopplet. Hunden kunde inte stanna i nedförsbacken och i slutet på backen fanns ett stup på 3 meter ner mot vattnet. Vår hund fortsatte rakt ut i luften och slogs medvetslös mot vattenytan. Hon sjönk och min man hoppade från klippan och dök efter henne. (+5 gr i vattnet) Båda kom upp djupt nedkylda. Jag ringer vår granne som var i närheten. Hon dyker upp med filtar medan jag springer för att hämta vår bil....ca 2 km.... När bilen väl var framme åkte vi direkt till djursjukhuset. Röntgen var bra men hon hade vatten i lungorna. I går mitt på dagen fick vi samtalet vi inte ville ha....... hon håller på att kvävas, får vi ert tillstånd att avliva henne?

    Vi hann inte ens ta farväl av henne!

    Nu sörjer vi sedan ett dygn tillbaka och endast de som har haft hund kan nog ana vilken smärta detta är.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Beklagar förlusten

    Förstår precis vad du menar, har själv haft hundar i mitt liv fram till jag flyttade hemifrån....

    Finns inga ord som kan trösta just nu...

    STOR KRAM Johanna
    ~Grynisen, mamma till Whilliam 010430, Felizia 021118 och Edwin 100302~

  4. 2
    Beklagar förlusten Förstår precis vad du menar, har själv haft hundar i mitt liv fram till jag flyttade hemifrån....

    Finns inga ord som kan trösta just nu...

    STOR KRAM Johanna
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Å fy så sorgligt!!! Läste om det på Husdjur också. Jag är ju ganska nybliven kattägare, och kan först nu sätta mig in i hur det skulle vara att förlora sitt husdjur.

    Och så traumatiskt det blev för er allihop. Vill skicka allt stöd jag kan. Kram!
  6. 3
    Å fy så sorgligt!!! Läste om det på Husdjur också. Jag är ju ganska nybliven kattägare, och kan först nu sätta mig in i hur det skulle vara att förlora sitt husdjur.

    Och så traumatiskt det blev för er allihop. Vill skicka allt stöd jag kan. Kram!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Beklagar sorgen
  8. 4
    Beklagar sorgen
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Å fyyyy..

    Gud så hemskt.. Och att det går så fort gör ju saken värre

    Förstår precis hur du känner dig, vår nya lilla söta kattunge drunknade ju i vår lilla pool förra sommaren, det var också superhemskt..

    Massa kramar...
  10. 5
    Å fyyyy..

    Gud så hemskt.. Och att det går så fort gör ju saken värre

    Förstår precis hur du känner dig, vår nya lilla söta kattunge drunknade ju i vår lilla pool förra sommaren, det var också superhemskt..

    Massa kramar...
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Usch vad hemskt... Har ej själv haft hund, men jag kan tänka mig att det måste vara fruktansvärt att förlora en familjemedlem på det viset...
  12. 6
    Usch vad hemskt... Har ej själv haft hund, men jag kan tänka mig att det måste vara fruktansvärt att förlora en familjemedlem på det viset...
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Beklagar sorgen. Har själv förlorat en katt som jag hade i 15 år så jag förstår precis hur ni känner.
  14. 7
    Beklagar sorgen. Har själv förlorat en katt som jag hade i 15 år så jag förstår precis hur ni känner.

Liknande trådar

  1. Hund som hund eller...?
    By Milla36 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:36
  2. Hjälp, vi fick en hund igår :)
    By lillan2 in forum Hem & fritid
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 18:47
  3. Igår köpte vi hund..
    By feather in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:59
  4. Hund eller inte hund
    By Mamsen_67 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 08:50
  5. Igår dog min hund!
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar