Livet efter separation?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Livet efter separation?

    Huuu, snart flyttar vi ifrån varandra. Beslutet har i stora delar varit mitt men oron finns i kroppen... kommer jag känna mig ensam eller känna mig fri, finns det någon därute som passar mig och inte är upptagen (verkar som om alla i min ålder bildat/bildar familj nu, jag är 36), finns några partykompisar... hur ska livet bli? kommer jag ångra mig...

    Finns det någon som kan berätta hur det gått för er i en separation?

    Och förresten, nu kommer jag ju "förlora" min ursprungliga orsak till att vara här, mitt bonusbarn... är det ok att jag hälsar på ibland ändå??
  2. 1
    Livet efter separation? Huuu, snart flyttar vi ifrån varandra. Beslutet har i stora delar varit mitt men oron finns i kroppen... kommer jag känna mig ensam eller känna mig fri, finns det någon därute som passar mig och inte är upptagen (verkar som om alla i min ålder bildat/bildar familj nu, jag är 36), finns några partykompisar... hur ska livet bli? kommer jag ångra mig...

    Finns det någon som kan berätta hur det gått för er i en separation?

    Och förresten, nu kommer jag ju "förlora" min ursprungliga orsak till att vara här, mitt bonusbarn... är det ok att jag hälsar på ibland ändå??
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    Du får göra som vissa andra

    utan barn o kika in på singelmingel och OÄF, livet kommer till en helt ny sida med saker du inte e van vid. Äta själv, sova själv o allt sånt känns trist i början men man vänjer sig det brukar ta ett år generellt sägs det.

    Du får inrikta ditt nya liv på dig själv och hitta nya saker o göra. Parta kanmna väl göra även om man har familj så det ska väl inte vara problem. Jag var 34 när jag skilde mig o det har gått bra.
  4. 2
    Du får göra som vissa andra utan barn o kika in på singelmingel och OÄF, livet kommer till en helt ny sida med saker du inte e van vid. Äta själv, sova själv o allt sånt känns trist i början men man vänjer sig det brukar ta ett år generellt sägs det.

    Du får inrikta ditt nya liv på dig själv och hitta nya saker o göra. Parta kanmna väl göra även om man har familj så det ska väl inte vara problem. Jag var 34 när jag skilde mig o det har gått bra.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    har ni gemensamma barn?

    jag tror det är en vädig skillnad på en separation med eller utan barn,iofs har jag bara det ena erfarenheten ....men med barn ihop måste du liksom ändå ha ett fungerande samarbete mad barnens andre förälder,livet ut.

    Det kändes ktiskt jobbigare än att leva tillsammans emellanåt i början.

    Nu är det 2 år sen vi separerade,jag lämnade honom,och det finns mycket ilsak och besvikelse kvar hos honom villket gör att det ibland drabbar barnen.

    Klart det kommer dyka upp nån som passar dej,så småningom....när man minst anar

    Nu lever jag i en ny relation,träffades via nätet,väntar barn ihop i juli...

    Jag har aldrig kännt mig ensam,jag ÄR en ensamvarg på många sätt,hur man nu kan va det med stor familj och många barn o ett socialt jobb,men jag trivs ensam.....

    Försök hitta dej själv o gör sånt som bara du vill göra.

    Apropå bonusbarnet tycker jag att det är ok att duhälsar på ,men det måste du ju höra med barnet och den andre föräldern.Vet att min syrra har kontakt med sitt 16 åriga styvbarn som "försvann" när hon separerade från sina barns pappa.....barnet är ju självt såpass stort att h*n har kontakt på eget initiativ och tar sig själv.Min syster är ju mamma till dennes 2 småsyskon ju
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    har ni gemensamma barn? jag tror det är en vädig skillnad på en separation med eller utan barn,iofs har jag bara det ena erfarenheten ....men med barn ihop måste du liksom ändå ha ett fungerande samarbete mad barnens andre förälder,livet ut.

    Det kändes ktiskt jobbigare än att leva tillsammans emellanåt i början.

    Nu är det 2 år sen vi separerade,jag lämnade honom,och det finns mycket ilsak och besvikelse kvar hos honom villket gör att det ibland drabbar barnen.

    Klart det kommer dyka upp nån som passar dej,så småningom....när man minst anar

    Nu lever jag i en ny relation,träffades via nätet,väntar barn ihop i juli...

    Jag har aldrig kännt mig ensam,jag ÄR en ensamvarg på många sätt,hur man nu kan va det med stor familj och många barn o ett socialt jobb,men jag trivs ensam.....

    Försök hitta dej själv o gör sånt som bara du vill göra.

    Apropå bonusbarnet tycker jag att det är ok att duhälsar på ,men det måste du ju höra med barnet och den andre föräldern.Vet att min syrra har kontakt med sitt 16 åriga styvbarn som "försvann" när hon separerade från sina barns pappa.....barnet är ju självt såpass stort att h*n har kontakt på eget initiativ och tar sig själv.Min syster är ju mamma till dennes 2 småsyskon ju
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Det viktigaste är att du tar det lungt och landar i dig själv först.
    Inte att hitta någon ny eller att gå ut och parta skallen i bitar varje helg.

    Självklart får du hänga här ändå, det finns ju massa folk som inte har barn här.
  8. 4
    Det viktigaste är att du tar det lungt och landar i dig själv först.
    Inte att hitta någon ny eller att gå ut och parta skallen i bitar varje helg.

    Självklart får du hänga här ändå, det finns ju massa folk som inte har barn här.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Nix, jag har inga barn alls...
  10. 5
    Nix, jag har inga barn alls...
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Åh, frågan om att hälsa på gäller ju här på AFF
  12. 6
    Åh, frågan om att hälsa på gäller ju här på AFF
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Separation är ALLTDI ett jobbit steg även om man varit den som tagit initiativet tom.
    En poces där man kastar sig ut i ngt som är okännt.
    Du kommer att kalra dig fint om du hjälper digsjälv att se det som en utmaning-möjlighet och frihet istället för ett hinder och stor ensamhet.

    Nog finns det ngn för dig därute....

    "Jaga inte kärleken, den kommer att fly dig...."
  14. 7
    Separation är ALLTDI ett jobbit steg även om man varit den som tagit initiativet tom.
    En poces där man kastar sig ut i ngt som är okännt.
    Du kommer att kalra dig fint om du hjälper digsjälv att se det som en utmaning-möjlighet och frihet istället för ett hinder och stor ensamhet.

    Nog finns det ngn för dig därute....

    "Jaga inte kärleken, den kommer att fly dig...."
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Mmm, skönt att det gått bra
  16. 8
    Mmm, skönt att det gått bra
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    ..ähhh ALTID skadeva...
  18. 9
    ..ähhh ALTID skadeva...
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    ..näääe..ALLTID-därmed basta!
  20. 10
    ..näääe..ALLTID-därmed basta!
  21. Medlem sedan
    Jun 2006
    #11
    hur går det?
  22. 11
    hur går det?
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Självklart ska jag inte ut och parta skallen utav mig eller hitta ny direkt men jag ser ändå att det kommer att finnas ett behov av att vara ute och röra på mig i större utsträckning än min vänner med familjer har... Tankarna rullar dock i huvudet...

    Skönt att ni inte kastar ut mig
  24. 12
    Självklart ska jag inte ut och parta skallen utav mig eller hitta ny direkt men jag ser ändå att det kommer att finnas ett behov av att vara ute och röra på mig i större utsträckning än min vänner med familjer har... Tankarna rullar dock i huvudet...

    Skönt att ni inte kastar ut mig
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Jaaa, ska försöka ha en positiv syn på detta... jag har ju inte mått så bra i relationen och tror att när jag kommer till mitt egna så kommer en stor sten falla... men det rör runt i huvudet just nu *phu*
  26. 13
    Jaaa, ska försöka ha en positiv syn på detta... jag har ju inte mått så bra i relationen och tror att när jag kommer till mitt egna så kommer en stor sten falla... men det rör runt i huvudet just nu *phu*
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14

    Enligt mina erfarenheter,

    kommer du att få det bättre än innan. Om ett tag, för det går inte på tre veckor. Men när det vänder så vänder det rejält. Du har dessutom inte några gemensamma barn med mannen och det är trots allt ett plus i sammanhanget. Du slipper trassel med hur ni ska göra med vårdnad, vart barnet ska bo osv osv.
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  28. 14
    Enligt mina erfarenheter, kommer du att få det bättre än innan. Om ett tag, för det går inte på tre veckor. Men när det vänder så vänder det rejält. Du har dessutom inte några gemensamma barn med mannen och det är trots allt ett plus i sammanhanget. Du slipper trassel med hur ni ska göra med vårdnad, vart barnet ska bo osv osv.
  29. Medlem sedan
    Dec 2000
    #15
    Jaaa, i nuläget är jag faktiskt glad att vi inte fått barn... Det förenklar en hel del...
  30. 15
    Jaaa, i nuläget är jag faktiskt glad att vi inte fått barn... Det förenklar en hel del...
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16

    Nu vet jag ju

    inte hur du är, men jag skickar dig ett gäng kramar ändå! Hoppas på att de värmer.
    Är man hjälte på natten får man vara hjälte på dagen- *Gammalt Djungelordspråk*

  32. 16
    Nu vet jag ju inte hur du är, men jag skickar dig ett gäng kramar ändå! Hoppas på att de värmer.
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17
    Tack! Det behövs just nu. Ska åka hem till mamma i Påsk för att få lite mer påfyllning på det planet.
  34. 17
    Tack! Det behövs just nu. Ska åka hem till mamma i Påsk för att få lite mer påfyllning på det planet.
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Varför är det det viktigaste?!

    Är d tinte så att man skall göra det man tycker om/det som passar bäst!?
    Alltså jag kan tänka mig att det finns människor som känner att dem vill vara själva och sitta hemma, ta det lugnt osv när något sådant inträffar, men vi är alla annorlunda.....Jag skulle, i den situationen, men även i vanliga livet, verkligen behöva vara ute så mycket som möjligt och träffa folk. Jag skule dö utan folk, och hemma, det fixar jag bara inte....
    Jelena med L,MoA
  36. 18
    Varför är det det viktigaste?! Är d tinte så att man skall göra det man tycker om/det som passar bäst!?
    Alltså jag kan tänka mig att det finns människor som känner att dem vill vara själva och sitta hemma, ta det lugnt osv när något sådant inträffar, men vi är alla annorlunda.....Jag skulle, i den situationen, men även i vanliga livet, verkligen behöva vara ute så mycket som möjligt och träffa folk. Jag skule dö utan folk, och hemma, det fixar jag bara inte....
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Det förklarar avataren....

    Livet som separerad när du inte har barn tillsammans med din nuvarande sambo är rimligtvis inget att oroa sig för - du har ju bara dig själv att tänka på?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Det förklarar avataren.... Livet som separerad när du inte har barn tillsammans med din nuvarande sambo är rimligtvis inget att oroa sig för - du har ju bara dig själv att tänka på?
  39. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20
    Menar du att bara för att jag inte har barn så är en separation inte svår för mig?

    I vissa fall kan det vara barnen som "håller en person uppe"...
  40. 20
    Menar du att bara för att jag inte har barn så är en separation inte svår för mig?

    I vissa fall kan det vara barnen som "håller en person uppe"...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Svacka efter separation
    By GrG in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 19:57
  2. Barns boende efter separation
    By Ben Dover in forum Separation
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 18:54
  3. Redo efter separation
    By kuinna in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:00
  4. Boende efter separation...
    By Caribic in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:09
  5. amning efter separation?
    By iggan in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 07:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar