Kräks när man får tänder?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Kräks när man får tänder?

    Känner att jag har roligt med mig själv här inne idag... Men jag hoppas på svar när ni trillar in här efter helgen.

    Är det någon härinne som har barn som kräks när de får tänder Jag börjar tro att Hugo kräks pga tänder, det är ju så tråkigt för vi sätter oss själva i karantän i 48 timmar och ingen i familjen blir sjuk och han mår fin-fint på bara ett par timmar. Vi ser ju att det är nya tänder på gång så nu undrar jag om det finns ett samband.

    Det spelar väl i och för sig ingen roll - vi får lämna återbud till festen ikväll för man vill ju inte chansa - fy för att smitta ner halva vänskapskretsen dagen innan påskafton!

    Undrar om det är ngt bra på TV på långfredagen...
    Vi har inte ärvt jorden från våra föräldrar – vi lånar den av våra barn.
  2. 1
    Kräks när man får tänder? Känner att jag har roligt med mig själv här inne idag... Men jag hoppas på svar när ni trillar in här efter helgen.

    Är det någon härinne som har barn som kräks när de får tänder Jag börjar tro att Hugo kräks pga tänder, det är ju så tråkigt för vi sätter oss själva i karantän i 48 timmar och ingen i familjen blir sjuk och han mår fin-fint på bara ett par timmar. Vi ser ju att det är nya tänder på gång så nu undrar jag om det finns ett samband.

    Det spelar väl i och för sig ingen roll - vi får lämna återbud till festen ikväll för man vill ju inte chansa - fy för att smitta ner halva vänskapskretsen dagen innan påskafton!

    Undrar om det är ngt bra på TV på långfredagen...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Har aldrig hört...

    ...talas om det faktiskt och i mina öron låter det osannolikt att nya tänder skulle kunna orsaka kräkningar. Men vem vet? Har han kräkts tidigare i samband med tänder?
    Hoppas inte det är magsjuka iaf. Tyvärr går det ju en del sånt, men ni kan ju bara inte ha sån otur att ni prickar in både julen och påsken med kräkningar.
    Vi hade hela familjen för ett par veckor sedan. Först W och 5(!) dar senare jag själv. Ytterligare några dagar senare får förmodligen maken och O en släng, men de var knappt påverkade alls. Vi hade alla helt olika symtom, men tydligen samma smitta. Det där med 48 timmar får man nog hursomhelst ta med en nypa salt.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  4. 2
    Har aldrig hört... ...talas om det faktiskt och i mina öron låter det osannolikt att nya tänder skulle kunna orsaka kräkningar. Men vem vet? Har han kräkts tidigare i samband med tänder?
    Hoppas inte det är magsjuka iaf. Tyvärr går det ju en del sånt, men ni kan ju bara inte ha sån otur att ni prickar in både julen och påsken med kräkningar.
    Vi hade hela familjen för ett par veckor sedan. Först W och 5(!) dar senare jag själv. Ytterligare några dagar senare får förmodligen maken och O en släng, men de var knappt påverkade alls. Vi hade alla helt olika symtom, men tydligen samma smitta. Det där med 48 timmar får man nog hursomhelst ta med en nypa salt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Ja, visst låter det otroligt men han gjorde likadant för ca 6 veckor sedan och en kille i vår bvc-grupp var här och kräktes en enda gång förra månaden. Ingen blev smittad vid något av tillfällena och båda gångerna dök det upp tänder hos respektive barn.

    Men, det kan ju vara tillfälligheter...
  6. 3
    Ja, visst låter det otroligt men han gjorde likadant för ca 6 veckor sedan och en kille i vår bvc-grupp var här och kräktes en enda gång förra månaden. Ingen blev smittad vid något av tillfällena och båda gångerna dök det upp tänder hos respektive barn.

    Men, det kan ju vara tillfälligheter...
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Nu hoppas jag..

    ...att din teori stämmer faktiskt!
    I morse vaknade jag nämligen till ljudet av något som rann likt vatten som hälls ut på tyg.
    Tittade på Oskar som jätteförvånat pekar mot blöjan. Trodde han kissade jättemycket, men sen rann det en gång till och ytterligare en gång innan jag fattade.
    Det var bara att bära in ungen i duschen och avlägsna en totalt nerbajsad blöja + pyjamas. Så löst har han nog aldrig bajsat förut.
    Efter det har han kräkts lite en gång, men för övrigt varit relativt opåverkad. Matlusten är sisådär, men ammar gör han gärna (tur att man har den kvar sådana här tillfällen).
    Antingen är det så illa att han har fått en till släng av magsjuka.
    Men annars så skulle din teori mycket väl kunna stämma då två ytterligare kindtänder bryter fram precis nu.
    En annan teori är att hans mage reagerar mot att vi återinfört mjölkprodukter, vilka han varit helt utan i 4 veckor. Kanske har vi gått för snabbt fram?
    Nu blir det hursomhelst några dagars diet, så får vi se vad som händer.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  8. 4
    Nu hoppas jag.. ...att din teori stämmer faktiskt!
    I morse vaknade jag nämligen till ljudet av något som rann likt vatten som hälls ut på tyg.
    Tittade på Oskar som jätteförvånat pekar mot blöjan. Trodde han kissade jättemycket, men sen rann det en gång till och ytterligare en gång innan jag fattade.
    Det var bara att bära in ungen i duschen och avlägsna en totalt nerbajsad blöja + pyjamas. Så löst har han nog aldrig bajsat förut.
    Efter det har han kräkts lite en gång, men för övrigt varit relativt opåverkad. Matlusten är sisådär, men ammar gör han gärna (tur att man har den kvar sådana här tillfällen).
    Antingen är det så illa att han har fått en till släng av magsjuka.
    Men annars så skulle din teori mycket väl kunna stämma då två ytterligare kindtänder bryter fram precis nu.
    En annan teori är att hans mage reagerar mot att vi återinfört mjölkprodukter, vilka han varit helt utan i 4 veckor. Kanske har vi gått för snabbt fram?
    Nu blir det hursomhelst några dagars diet, så får vi se vad som händer.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Ja!

    Min äldsta son Oskar kräktes fontän när han fick tänder!! Det var jättehemskt första gången för han var bara knappt tre månader och vi trodde han var jättemagsjuk o skulle bli helt uttorkad. Sen lärde man sej

    Lotta med Max
    /Lotta med Oskar -01, Vilmer -03 & Max -06
  10. 5
    Ja! Min äldsta son Oskar kräktes fontän när han fick tänder!! Det var jättehemskt första gången för han var bara knappt tre månader och vi trodde han var jättemagsjuk o skulle bli helt uttorkad. Sen lärde man sej

    Lotta med Max
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Det kan man absolut!
    Enligt läkare finns det inget samband med tänder och feber eller kräkningar. Men, jag tycker att man hör det titt som tätt.
    Å andra sidan kan små barn kräkas en eller två gånger utan att det är något. Elsa kräktes när vi var i fjällen och ingen utöver henne gjorde det.
    Har ni andra klarat er från kräkningar? Hoppas det, ni har verkligen fått er beskärda del av vinterkräkan.
    Jag vill ha vår nu...
  12. 6
    Det kan man absolut!
    Enligt läkare finns det inget samband med tänder och feber eller kräkningar. Men, jag tycker att man hör det titt som tätt.
    Å andra sidan kan små barn kräkas en eller två gånger utan att det är något. Elsa kräktes när vi var i fjällen och ingen utöver henne gjorde det.
    Har ni andra klarat er från kräkningar? Hoppas det, ni har verkligen fått er beskärda del av vinterkräkan.
    Jag vill ha vår nu...
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    He he. Vill ni ha er beskärda del av vinterkräkan nu? Hi hi, var tvungen att läsa tre gånger innan jag förstod att det är _våren_ du längtar efter. Jag med!
  14. 7
    He he. Vill ni ha er beskärda del av vinterkräkan nu? Hi hi, var tvungen att läsa tre gånger innan jag förstod att det är _våren_ du längtar efter. Jag med!
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Tss, jag läste oxå flera ggr och funderade ett tag innan jag kom på att du längtar efter årstiden "vår".

    NI har väl haft er beskärda del av vinterkräkan!!
  16. 8
    Tss, jag läste oxå flera ggr och funderade ett tag innan jag kom på att du längtar efter årstiden "vår".

    NI har väl haft er beskärda del av vinterkräkan!!
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Haha, inser att mitt inlägg gav utrymme till tolkning
    Nu är ett av två barn nattade. Elsa är rejält förkyld, och vi hoppas på en lugnare natt än de tidigare här i veckan.
    Måste nog göra ett inlägg och fråga vilkas barn som sover hela nätterna? Eller vågar jag höra hur bra alla har det...
  18. 9
    Haha, inser att mitt inlägg gav utrymme till tolkning
    Nu är ett av två barn nattade. Elsa är rejält förkyld, och vi hoppas på en lugnare natt än de tidigare här i veckan.
    Måste nog göra ett inlägg och fråga vilkas barn som sover hela nätterna? Eller vågar jag höra hur bra alla har det...
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Lite sent svar, men JA

    Ida har kräkts i samband med att hon fått tänder. Jag har trott att hon blivit magsjuk, men så har hon bara kräkts kanske en gång och sedan verkat må fint. Och ingen annan har blivit sjuk...så då har jag kopplat det till nya tänder.
    Libra
  20. 10
    Lite sent svar, men JA Ida har kräkts i samband med att hon fått tänder. Jag har trott att hon blivit magsjuk, men så har hon bara kräkts kanske en gång och sedan verkat må fint. Och ingen annan har blivit sjuk...så då har jag kopplat det till nya tänder.

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. Leia kräks och kräks och kräks.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 03:30
  3. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  4. Juni bara kräks och kräks
    By bibbi_ in forum _0307 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:44
  5. Kräks av MER??
    By MissW&Lova in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar