Rese-enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Rese-enkät

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?

    *längtar bort från snö och tristess*
    Comeback! Nu lite drygare och lite bättre. ;-)
  2. 1
    Rese-enkät 1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?

    *längtar bort från snö och tristess*
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    Det beror på vad man är ute efter, solsemester eller skidresa?
    Min personliga favorit är nog Thailand, billigt att leva i, paradis-stränder, god mat osv.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    Oj, jag har inte varit någonstans där jag inte trivts, men skulle nog inte vilja bo på Ishotellet i Jukkasjärvi, det känns som slöseri med pengar.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    Någon gång om året kanske, om man tänker semester.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    En gång om året, ca.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Jag vill känna lugnet, och samtidigt känna att man KAN göra saker, om man vill.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    "Nästa gång" är ju i morgonkväll för oss, vi åker till Phuket i två veckor. Efter det blir det förhoppningsvis husvagnssemester med ett par kompisar i sommar.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    Sist var vi på en charter till Magaluf, i början på september förra året. Sol, bad, fest och roliga människor. Perfekt sista minuten.
  4. 2
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    Det beror på vad man är ute efter, solsemester eller skidresa?
    Min personliga favorit är nog Thailand, billigt att leva i, paradis-stränder, god mat osv.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    Oj, jag har inte varit någonstans där jag inte trivts, men skulle nog inte vilja bo på Ishotellet i Jukkasjärvi, det känns som slöseri med pengar.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    Någon gång om året kanske, om man tänker semester.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    En gång om året, ca.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Jag vill känna lugnet, och samtidigt känna att man KAN göra saker, om man vill.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    "Nästa gång" är ju i morgonkväll för oss, vi åker till Phuket i två veckor. Efter det blir det förhoppningsvis husvagnssemester med ett par kompisar i sommar.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    Sist var vi på en charter till Magaluf, i början på september förra året. Sol, bad, fest och roliga människor. Perfekt sista minuten.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    - Fortfarande Thailand. Billigt, god mat, varmt och bad.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    - Nu var det att tag sedan, men Ryssland var rätt knepigt. Det bär emot att behöva muta sig fram, sitta bredvid beväpnade taxichaufförer...

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    - Åtminstone 1 gång/ år
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    1-3 ggr/ år

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    God mat, gärna någon nattklubb och lokal kultur

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    - Vet ej vart. Av miljöskäl har vi funderat på att dra in på allt som har med flyg att göra. Men gärna transibiriska järnvägen, men jag tror att det blir hurtigrutten inom en snar framtid.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det
    - Venezula! Det var mycket mycket bra, men det regnade en del.
  6. 3
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    - Fortfarande Thailand. Billigt, god mat, varmt och bad.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    - Nu var det att tag sedan, men Ryssland var rätt knepigt. Det bär emot att behöva muta sig fram, sitta bredvid beväpnade taxichaufförer...

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    - Åtminstone 1 gång/ år
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    1-3 ggr/ år

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    God mat, gärna någon nattklubb och lokal kultur

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    - Vet ej vart. Av miljöskäl har vi funderat på att dra in på allt som har med flyg att göra. Men gärna transibiriska järnvägen, men jag tror att det blir hurtigrutten inom en snar framtid.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det
    - Venezula! Det var mycket mycket bra, men det regnade en del.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    sprengja svarar...

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    ~Grekland eller Spaninen. Lagom långt bort, lagom varmt, lagom dyrt och god mat.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    ~Typ Egypten. Det är det sämsta resmålet jag varit på. Enda behållningen var Luxor, resten var ....öken!

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    ~På semester? Sällan om man menar till ett "resmål", ofta om man inkluderar resor/semester hos släktingar. Semestrade dock mycket inom Sverige som barn och älskade det.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    ~Har varit typ vartannatår. Fast nu var det 4 år sen sist...

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    ~Sol och bad är nummer 1. Avkoppling, god mat.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    ~Jag både vill och ska åka till Kreta om drygt 5 veckor! Jag + bebis, syrran + bebis och vår mamma. Lääääängtar!!

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    ~Sist var vi på vårt standardresmål = svärisarnas lgh i Spanien. Tokskönt. Ska nog dit hela familjen igen nästa år tror jag...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  8. 4
    sprengja svarar... 1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    ~Grekland eller Spaninen. Lagom långt bort, lagom varmt, lagom dyrt och god mat.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    ~Typ Egypten. Det är det sämsta resmålet jag varit på. Enda behållningen var Luxor, resten var ....öken!

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    ~På semester? Sällan om man menar till ett "resmål", ofta om man inkluderar resor/semester hos släktingar. Semestrade dock mycket inom Sverige som barn och älskade det.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    ~Har varit typ vartannatår. Fast nu var det 4 år sen sist...

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    ~Sol och bad är nummer 1. Avkoppling, god mat.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    ~Jag både vill och ska åka till Kreta om drygt 5 veckor! Jag + bebis, syrran + bebis och vår mamma. Lääääängtar!!

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    ~Sist var vi på vårt standardresmål = svärisarnas lgh i Spanien. Tokskönt. Ska nog dit hela familjen igen nästa år tror jag...
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Egna svar...

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    - Kan inte peka ut något som är bäst men gillar Paris (massor att se och göra), Oslo (min andra hemstad) och Gotland. Det är något magiskt med Visby.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    - Har rätt svårt för Kanarieöarna. Gillar inte överexploiaterat och jätteturistigt, men skulle visserligen inte tacka nej om någon erbjöd en gratisresa dit.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    - Olika, men tippar på att det blir ca. 2-3 ggr/år

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    - Det är inte länge sen vi började ha råd med utlandssemestrar så det har inte blivit så mycket men förra året blev det 2 gånger. Paris och Oslo. I år blir det säkert 2-3 ggr. London, Malta och ev. Spanien någonstans.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    - Sol, bad, shopping, vackra kyrkor/byggnader, god mat.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    - Ska till London om två veckor, men om vi ska någonstans efter det så har jag hakat upp mig på Malta eller Ystad. Vet inte riktigt varför men har fått för mig att jag skulle trivas där.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    - Förra sommaren var jag i Oslo, hos min moster och i Paris. Paris var fantastiskt och vi ska tillbaka om några år igen. När minsta livit tillräckligt gammal för att gilla och sen minnas Disneyland.
  10. 5
    Egna svar...

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    - Kan inte peka ut något som är bäst men gillar Paris (massor att se och göra), Oslo (min andra hemstad) och Gotland. Det är något magiskt med Visby.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    - Har rätt svårt för Kanarieöarna. Gillar inte överexploiaterat och jätteturistigt, men skulle visserligen inte tacka nej om någon erbjöd en gratisresa dit.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    - Olika, men tippar på att det blir ca. 2-3 ggr/år

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    - Det är inte länge sen vi började ha råd med utlandssemestrar så det har inte blivit så mycket men förra året blev det 2 gånger. Paris och Oslo. I år blir det säkert 2-3 ggr. London, Malta och ev. Spanien någonstans.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    - Sol, bad, shopping, vackra kyrkor/byggnader, god mat.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    - Ska till London om två veckor, men om vi ska någonstans efter det så har jag hakat upp mig på Malta eller Ystad. Vet inte riktigt varför men har fått för mig att jag skulle trivas där.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    - Förra sommaren var jag i Oslo, hos min moster och i Paris. Paris var fantastiskt och vi ska tillbaka om några år igen. När minsta livit tillräckligt gammal för att gilla och sen minnas Disneyland.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Jelena svarar

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför? Vår Andalusien resa var nog det bästa vi gjort...VAr för?! För vi hade hyrt en bil, hade pengar och tid , var ensama och lunde göra vad vi ville. Vi älskar Spanien, just den delen med vackra Sevilla bl annat, massor av tapas, underbart sptember väder, närheten till havet...Allt sämde
    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför? Ingen, faktiskt. Vi tycker o att resa, och på avrje resmål hittar vi något vi tycker om....Allt har sin charm...Jag kan säga att allt jag älskade så älskad ejag Amsterdam minst...men kan tyvärr inte sätta fingret på vad det var....
    3. Hur ofta reser du inom Sverige? Min mamma bor i Umeå, så till henne åker vi ca3ggr om året(vi bor i Solna) En gång om året tlill Sälen. Och ibland(inte varje år) åker vi till MAlmö/Göteborg
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    4-5ggr/året
    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Oooooooooooo....mycket. Jag vill se hur männishor lever, går, äter....Hur de ser ut...Jag vill känna loch andas luft i olika länder...jag vill äta på oolika rstoranger och äta DERAS mat, jag vill se hur husen ser ut, se kyrkor och moskeer och synagoger, ser teatrar, besöka musser....fika på huvudgatan och betalla kaffe och vatten MYCKET. Jag vill sola och bada, jag vill vila, jag vill lära mig, jag vill komma hem rikare på kunskap....
    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    Vi skall till London, maken och jag om en månad...VArför?! För det blir(överraskning) hans födelsedagpresent...Varför just London?! Han har ALDRIG varit där, men vill så gärna!
    I juli skall vi till VAlencia, Murcia ochbenidorm
    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?Sista gången var vi i Wien och Bratislava för en månad sedan. Varför?! Eh, behöver man fråga varför man åker till Wien och Bratislava ;-)

    *längtar bort från snö och tristess*[/QUOTE]
    Jelena med L,MoA
  12. 6
    Jelena svarar 1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför? Vår Andalusien resa var nog det bästa vi gjort...VAr för?! För vi hade hyrt en bil, hade pengar och tid , var ensama och lunde göra vad vi ville. Vi älskar Spanien, just den delen med vackra Sevilla bl annat, massor av tapas, underbart sptember väder, närheten till havet...Allt sämde
    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför? Ingen, faktiskt. Vi tycker o att resa, och på avrje resmål hittar vi något vi tycker om....Allt har sin charm...Jag kan säga att allt jag älskade så älskad ejag Amsterdam minst...men kan tyvärr inte sätta fingret på vad det var....
    3. Hur ofta reser du inom Sverige? Min mamma bor i Umeå, så till henne åker vi ca3ggr om året(vi bor i Solna) En gång om året tlill Sälen. Och ibland(inte varje år) åker vi till MAlmö/Göteborg
    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    4-5ggr/året
    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Oooooooooooo....mycket. Jag vill se hur männishor lever, går, äter....Hur de ser ut...Jag vill känna loch andas luft i olika länder...jag vill äta på oolika rstoranger och äta DERAS mat, jag vill se hur husen ser ut, se kyrkor och moskeer och synagoger, ser teatrar, besöka musser....fika på huvudgatan och betalla kaffe och vatten MYCKET. Jag vill sola och bada, jag vill vila, jag vill lära mig, jag vill komma hem rikare på kunskap....
    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    Vi skall till London, maken och jag om en månad...VArför?! För det blir(överraskning) hans födelsedagpresent...Varför just London?! Han har ALDRIG varit där, men vill så gärna!
    I juli skall vi till VAlencia, Murcia ochbenidorm
    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?Sista gången var vi i Wien och Bratislava för en månad sedan. Varför?! Eh, behöver man fråga varför man åker till Wien och Bratislava ;-)

    *längtar bort från snö och tristess*[/QUOTE]
  13. Medlem sedan
    Mar 1998
    #7
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    --- Ett dit hela familjen kan åka och alla hittar nåt de gillar.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    --- Ett där någon/några i familjen inte har kul.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    --- Aldrig.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    --- Generellt kan jag inte säga, men de senaste två åren har det varit en gång varje år.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    --- Känna att jag är ledig, ha kul, se nya platser...

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    --- Vart spelar inte så stor roll, men nånstans där hela familjen har kul. För att det blir såååå jobbigt om vi inte ser till allas intressen.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    --- Legoland, det var bra.
  14. 7
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    --- Ett dit hela familjen kan åka och alla hittar nåt de gillar.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    --- Ett där någon/några i familjen inte har kul.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    --- Aldrig.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    --- Generellt kan jag inte säga, men de senaste två åren har det varit en gång varje år.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    --- Känna att jag är ledig, ha kul, se nya platser...

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    --- Vart spelar inte så stor roll, men nånstans där hela familjen har kul. För att det blir såååå jobbigt om vi inte ser till allas intressen.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    --- Legoland, det var bra.
  15. Gretah
    #8
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    **Vart som helst, bara vi är tillsammans hela familjen.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    **Det sämsta resemålet jag gjort, var till Corfu på bröllopsresa - utan barnen.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    **En till två gånger per år ungefär.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    **Inte ofta alls. Charter var flera år sen, men så var vi till Åland förra sommaren och Danmark året före det. Det räknas väl?

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    **Det är olika, men jag vill faktiskt inte ha några förväntningar alls, utan ta allt som det kommer. Det onda med det goda så att säga. De resorna som är helt förutsättningslösa blir alltid de bästa.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    **Trots flygrädsla så vill jag väldigt gärna åka till Australien och ön bredvid som namnet helt å hållet ramlade ur skallen nu... =/

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    **Sist jag var nånstans som man kan kalla resa, var väl förra sommaren när vi var på Ålandskryssning. Vi ahde jättekul! Dottern vann den resans karaoketävling. =)
  16. 8
    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    **Vart som helst, bara vi är tillsammans hela familjen.

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    **Det sämsta resemålet jag gjort, var till Corfu på bröllopsresa - utan barnen.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    **En till två gånger per år ungefär.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    **Inte ofta alls. Charter var flera år sen, men så var vi till Åland förra sommaren och Danmark året före det. Det räknas väl?

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    **Det är olika, men jag vill faktiskt inte ha några förväntningar alls, utan ta allt som det kommer. Det onda med det goda så att säga. De resorna som är helt förutsättningslösa blir alltid de bästa.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    **Trots flygrädsla så vill jag väldigt gärna åka till Australien och ön bredvid som namnet helt å hållet ramlade ur skallen nu... =/

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    **Sist jag var nånstans som man kan kalla resa, var väl förra sommaren när vi var på Ålandskryssning. Vi ahde jättekul! Dottern vann den resans karaoketävling. =)
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Åh, Valencia är just precis det resmål jag funderar på just nu. Har du varit där förr? Funderar också på Alicante... (Japp, jag gillar Ryan Air *s*). Har du varit där? Tips? Vilket är bäst?
  18. 9
    Åh, Valencia är just precis det resmål jag funderar på just nu. Har du varit där förr? Funderar också på Alicante... (Japp, jag gillar Ryan Air *s*). Har du varit där? Tips? Vilket är bäst?
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    Jaaa, Paris!

    Hur kunde jag glömma Paris? Ajj löööv Paris! Dit ska jag ta med maken så småningom!
    ~ sprengja of fucking everything ~
  20. 10
    Jaaa, Paris! Hur kunde jag glömma Paris? Ajj löööv Paris! Dit ska jag ta med maken så småningom!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Resegalen Pillan svarar

    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    Kan inte välja ett. Beror på årstid och syfte!

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    Har inte varit på något kasst ställe.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    Fjällen en vecka om året, två badhelger med familjer, och på sommaren är vi borta kanske 4 veckor totalt.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    Tre gånger förrra året, två gånger blir det (minst) detta år. Räknas Danmark, så blir det tre. För vi var 4 nätteri danmark förra veckan, badade!

    Minst en gång om året iaf.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Beror på syftet som sagt. Till varmare länder, bada och ha det gött med familjen. I vintras var maken och jag i Dublin en helg. Då ville vi se nå´t nytt och göra vuxen grejjer.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    Ska till Italien i Juni och Thailand en månad i höst. Det är jag jätte nöjd med. Hade gärna åkt till Euro dinsey med barnen vid skolavslutningen också.. men det blir inte så.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    Danmark som sagt förra veckan. Fjällen vecka 5. Vecka 4, hade maken och jag en ego helg i Göteborg med min syster + man. Jätte skoj!

    /Pillan
  22. 11
    Resegalen Pillan svarar 1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    Kan inte välja ett. Beror på årstid och syfte!

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    Har inte varit på något kasst ställe.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    Fjällen en vecka om året, två badhelger med familjer, och på sommaren är vi borta kanske 4 veckor totalt.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    Tre gånger förrra året, två gånger blir det (minst) detta år. Räknas Danmark, så blir det tre. För vi var 4 nätteri danmark förra veckan, badade!

    Minst en gång om året iaf.

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    Beror på syftet som sagt. Till varmare länder, bada och ha det gött med familjen. I vintras var maken och jag i Dublin en helg. Då ville vi se nå´t nytt och göra vuxen grejjer.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    Ska till Italien i Juni och Thailand en månad i höst. Det är jag jätte nöjd med. Hade gärna åkt till Euro dinsey med barnen vid skolavslutningen också.. men det blir inte så.

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    Danmark som sagt förra veckan. Fjällen vecka 5. Vecka 4, hade maken och jag en ego helg i Göteborg med min syster + man. Jätte skoj!

    /Pillan
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Då är vi i samma club :-)

    Vi älskar Ryan Air och uttnytjar den maximalt ;-)
    Nej, aldrig varit där men i juli reser vi dit, skall hya bil, stanna 2 dagar i valencia, åka sedan vidare till benidorm. Från Benidorm kommer vi att besöka Murcia och likante samt kanske några mindre byar på kusten. Jag tror att det blir rätt bra :-)
    Jag har inga riktiga tips med tanke på att det är nytt för mig...men billigt blir det att kombinera Ryan med hotell och bil som man bokar själv.
    När tänker ni åka?!
    Jelena med L,MoA
  24. 12
    Då är vi i samma club :-) Vi älskar Ryan Air och uttnytjar den maximalt ;-)
    Nej, aldrig varit där men i juli reser vi dit, skall hya bil, stanna 2 dagar i valencia, åka sedan vidare till benidorm. Från Benidorm kommer vi att besöka Murcia och likante samt kanske några mindre byar på kusten. Jag tror att det blir rätt bra :-)
    Jag har inga riktiga tips med tanke på att det är nytt för mig...men billigt blir det att kombinera Ryan med hotell och bil som man bokar själv.
    När tänker ni åka?!
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Tasmanien.
  26. 13
    Tasmanien.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Ja just det..

    Sämsta resemålet, det skulle kunna vara Teneriffa för mig. Absolut inte värt pengarna för att åka dit en vecka enligt mig. En Gratis vecka vore OK. Men jag kommer aldrig betala för att åka tilblaka till någon kananrieö.

    (missade det på mitt svar under..)

    /Pillan
  28. 14
    Ja just det.. Sämsta resemålet, det skulle kunna vara Teneriffa för mig. Absolut inte värt pengarna för att åka dit en vecka enligt mig. En Gratis vecka vore OK. Men jag kommer aldrig betala för att åka tilblaka till någon kananrieö.

    (missade det på mitt svar under..)

    /Pillan
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15

    Förresten, Kolmården

    2 dagar med övernattning på Vildmarkshotellet är vår senaste resa. Där var vi förra året, tokbra för hela familjen.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  30. 15
    Förresten, Kolmården 2 dagar med övernattning på Vildmarkshotellet är vår senaste resa. Där var vi förra året, tokbra för hela familjen.
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16

    Var i Danmark

    var ni på badresa?
    ~ sprengja of fucking everything ~
  32. 16
    Var i Danmark var ni på badresa?
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Okej! Du får berätta hur det var om inte vi åker dit i år, för resmålet kommer definitivt att sparas på listan över tänkbara resmål.

    Vi funderar på att åka direkt efter midsommar, men får se. Jag har bara tre veckors semester så det får bli någon gång då. Vecka 26, 27 och 28. Resten av veckorna har jag sparat till hösten.
  34. 17
    Okej! Du får berätta hur det var om inte vi åker dit i år, för resmålet kommer definitivt att sparas på listan över tänkbara resmål.

    Vi funderar på att åka direkt efter midsommar, men får se. Jag har bara tre veckors semester så det får bli någon gång då. Vecka 26, 27 och 28. Resten av veckorna har jag sparat till hösten.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    Nyss hemkommen..

    ..och fortfarande jetlagpåverkade svar :


    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    *Beror helt på vad man vill ha men vi har helt snöat in på Thailand dit vi åkt de senaste 8 åren. Mina favoriter är där lipe, bulon, koh maak

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    *Alla resemål har ju sin charm men jag reser nog inte personligen tillbaka till vare sig Egypten eller marocko.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    *Sällan. reser jag inom Sverige så är det uteslutande endagsshoppingresor eller när man ska besöka någon.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    *En gång per år. Då stannar vi borta ca en månad ocg flyger lite längre bort. Förr (för ca 10-15 år sedan) var resorna frekventare men då var vi borta 1-2 veckor beroende på resemål. Sällan långflygningar då..

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    *beror helt på resemål men sol och bad, lugn och ro står högst upp på listan. även några dagars shopping är kul. Undviker oftast de riktiga turiststråken.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    *Har inte funderat på det men har aldrig varit på maldiverna och dit vill jag gärna åka. tror dock det blir thailand nästa vinter ändå. ett säkert kort för oss

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    *Kom precis hem efter en dryg månad i thailand. Har haft det underbart *längtar tillbaka*
  36. 18
    Nyss hemkommen.. ..och fortfarande jetlagpåverkade svar :


    1. Vilket resmål är det absolut bästa enligt dig? Varför?
    *Beror helt på vad man vill ha men vi har helt snöat in på Thailand dit vi åkt de senaste 8 åren. Mina favoriter är där lipe, bulon, koh maak

    2. Vilket resmål är det absolut sämsta enligt dig? Varför?
    *Alla resemål har ju sin charm men jag reser nog inte personligen tillbaka till vare sig Egypten eller marocko.

    3. Hur ofta reser du inom Sverige?
    *Sällan. reser jag inom Sverige så är det uteslutande endagsshoppingresor eller när man ska besöka någon.

    4. Hur ofta reser du utanför Sverige?
    *En gång per år. Då stannar vi borta ca en månad ocg flyger lite längre bort. Förr (för ca 10-15 år sedan) var resorna frekventare men då var vi borta 1-2 veckor beroende på resemål. Sällan långflygningar då..

    5. Vad vill du göra/se/uppleva när du reser någonstans?
    *beror helt på resemål men sol och bad, lugn och ro står högst upp på listan. även några dagars shopping är kul. Undviker oftast de riktiga turiststråken.

    6. Vart vill du resa nästa gång det är dags? Varför?
    *Har inte funderat på det men har aldrig varit på maldiverna och dit vill jag gärna åka. tror dock det blir thailand nästa vinter ändå. ett säkert kort för oss

    7. Vart reste du sist du var iväg? Hur var det?
    *Kom precis hem efter en dryg månad i thailand. Har haft det underbart *längtar tillbaka*
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Skallerup Klit

    Kan verkligen rekomenderas. Bara 4 mil från Fredrikshamn. Annars älskar vi Lalandia, men det är ju en diger bilresa dit ner. (tyska gränsen) Så Skallerup var i förhållande till detta minst lika bra. Barnen älskade det! Vi också.
    Bodde i fräscha stora hus, precis vid havet. Leklandet var inte så stort, men barnen älskade det och kunde åka den stooora ruschkanan i timtal. Badet alldeles lagom stort. Jag var aldrig med in i det romerska badet, men mamma och pappa tyckte det var jätte bra!

    Danmark är många gånger underskattat tycker jag!
    /Pillan
  38. 19
    Skallerup Klit Kan verkligen rekomenderas. Bara 4 mil från Fredrikshamn. Annars älskar vi Lalandia, men det är ju en diger bilresa dit ner. (tyska gränsen) Så Skallerup var i förhållande till detta minst lika bra. Barnen älskade det! Vi också.
    Bodde i fräscha stora hus, precis vid havet. Leklandet var inte så stort, men barnen älskade det och kunde åka den stooora ruschkanan i timtal. Badet alldeles lagom stort. Jag var aldrig med in i det romerska badet, men mamma och pappa tyckte det var jätte bra!

    Danmark är många gånger underskattat tycker jag!
    /Pillan
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20

    *Vinkar*..

    ..och säger Heeej!
    Hoppas att allt är bra med er! Var tvungen att smyga in på aff en stund även om jag egentligen inte har tid. Huset är helt upp och nedvänt och renoveringen är tyvärr inte så färdig som vi hade hoppats. Kommer nog trängas med hantverkarna hela veckan
    Allt har af varit bra på semestern. Skriver en rad när tid finnes. Är grymtsugen på att kika på barnklädessnacket för att se vilka livsviktiga snackisar jag missat men jag tror jag väntar tills imorgon då jag har tusen andra saker som måste göras först.
    Ha det gott!
    Kram
    madeleine
  40. 20
    *Vinkar*.. ..och säger Heeej!
    Hoppas att allt är bra med er! Var tvungen att smyga in på aff en stund även om jag egentligen inte har tid. Huset är helt upp och nedvänt och renoveringen är tyvärr inte så färdig som vi hade hoppats. Kommer nog trängas med hantverkarna hela veckan
    Allt har af varit bra på semestern. Skriver en rad när tid finnes. Är grymtsugen på att kika på barnklädessnacket för att se vilka livsviktiga snackisar jag missat men jag tror jag väntar tills imorgon då jag har tusen andra saker som måste göras först.
    Ha det gott!
    Kram
    madeleine
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. rese enkät
    By evelina68 in forum Resesnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 08:35
  2. rese enkät
    By Curious George in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 10:42
  3. rese enkät
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 13:53
  4. Rese-enkät
    By Sara in forum Resesnack
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 10:43
  5. Rese enkät!!!!
    By anna in forum Resesnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar