Imorgon börjar det nya livet :)!!!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Imorgon börjar det nya livet :)!!!

    Den påsken var inte så lång ni ......Och inte ett enda påskägg har vi fått, så vi har inte en enda godisbit hemma !!

    Så här har jag förberett mig än så länge:

    *köpt hem en massa frukt
    *köpt gurka och morötter som jag tänkte skära i stavar på morgonen och ha i kylen så att det bara är att ta när jag är sugen på "nått" som man ofta är
    *tagit in mina gångstavar från garaget
    *köpt en koncentrerad citronflaska så att jag alltid kan ha kallt citronvatten i kylen
    *köpt hårinpackning och ansiktsmasker som jag kan belöna mig med
    *har mätt bukomfång och vägt mig (för att ha ett utgångläge)

    Har ni några mer bra tips ??

    Och ni som oxå börjar era nya liv imorgon....... ÄR NI PEPPADE NU DÅ?!
    ***stolt mamma till stora Bosse och lilla Majken***

    When life gives you lemons, make lemonade!
  2. 1
    Imorgon börjar det nya livet :)!!! Den påsken var inte så lång ni ......Och inte ett enda påskägg har vi fått, så vi har inte en enda godisbit hemma !!

    Så här har jag förberett mig än så länge:

    *köpt hem en massa frukt
    *köpt gurka och morötter som jag tänkte skära i stavar på morgonen och ha i kylen så att det bara är att ta när jag är sugen på "nått" som man ofta är
    *tagit in mina gångstavar från garaget
    *köpt en koncentrerad citronflaska så att jag alltid kan ha kallt citronvatten i kylen
    *köpt hårinpackning och ansiktsmasker som jag kan belöna mig med
    *har mätt bukomfång och vägt mig (för att ha ett utgångläge)

    Har ni några mer bra tips ??

    Och ni som oxå börjar era nya liv imorgon....... ÄR NI PEPPADE NU DÅ?!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Hmm ..ok då!!

    Bör väl oxå haka på. Ja ok då går väl och mäter och väger mig nu innan jag går och lägger mig.

    JAg ska försöka att äta 2 skivor knäckebröd med skinka på morgonen inte massa mjukmackor.
    Och a-fil ett glas och FRUKT är dålig på det.
    Tyvärr så är det ju fika hos mig i morgon så...
    men jag ska GÅ och köpa färska frallor i morgon bitti.
    Jag ska jobba på det iaf..
  4. 2
    Hmm ..ok då!!

    Bör väl oxå haka på. Ja ok då går väl och mäter och väger mig nu innan jag går och lägger mig.

    JAg ska försöka att äta 2 skivor knäckebröd med skinka på morgonen inte massa mjukmackor.
    Och a-fil ett glas och FRUKT är dålig på det.
    Tyvärr så är det ju fika hos mig i morgon så...
    men jag ska GÅ och köpa färska frallor i morgon bitti.
    Jag ska jobba på det iaf..
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag säger bara nötter i alla former och vindruvor, bär att göra osötade milkshakes av och möjligen en liiiten bit mörk choklad.
  6. 3
    Jag säger bara nötter i alla former och vindruvor, bär att göra osötade milkshakes av och möjligen en liiiten bit mörk choklad.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    javisst

    Började faktiskt redan igår. När vi skulle ha en mysig dag i snön. Fick på mig heeela skidåkarkitet sen bar det iväg på rask promenad i två km med en sur joppe i vagnen och en grinig treåring på snowracern, väl framme i backen vägrade ville att åka och joppe vaknade i vagnen o började gallskrika, så det var bara att trava hem igen, i dubbelt så hög fart!! Var heeelt genomsvettig när jag kommit hem!!!

    Sen fick jag ytterligare motivation när jag provade baddräkten inför babysimet idag
  8. 4
    javisst Började faktiskt redan igår. När vi skulle ha en mysig dag i snön. Fick på mig heeela skidåkarkitet sen bar det iväg på rask promenad i två km med en sur joppe i vagnen och en grinig treåring på snowracern, väl framme i backen vägrade ville att åka och joppe vaknade i vagnen o började gallskrika, så det var bara att trava hem igen, i dubbelt så hög fart!! Var heeelt genomsvettig när jag kommit hem!!!

    Sen fick jag ytterligare motivation när jag provade baddräkten inför babysimet idag
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Tar det lugnt den här veckan ut eftersom jag känner mig krasslig (och inte vill slänga ALLT godis jag fått i påsk ). På söndag ska jag dock gå på ett första VV möte för att sparka igång motivationen...håll tummarna för mig!
  10. 5
    Tar det lugnt den här veckan ut eftersom jag känner mig krasslig (och inte vill slänga ALLT godis jag fått i påsk ). På söndag ska jag dock gå på ett första VV möte för att sparka igång motivationen...håll tummarna för mig!
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Peppad till 100%. Idag vaknade jag med ett leende, idag är dagen på en ny start med nyttig mat och inget godis och motion.. Lycka till mina vänner..
    kram Malin med fyra killar
  12. 6
    Peppad till 100%. Idag vaknade jag med ett leende, idag är dagen på en ny start med nyttig mat och inget godis och motion.. Lycka till mina vänner..
    kram Malin med fyra killar
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Ååååhh, jag som trodde du hade glömt

    Jag tog en utgångsvikt i morse *ryser fortfarande* och åt en frukost bestående av lättfil, musli och ett kokt ägg. Bra start! Tyvärr har vi hela skåpet fullt med överblivet påskgodis :/ Blir inte lätt dethär. Och så är jag så deppad över att jag inte kan röra på mit _alls_ med mina dumma inflammerade knän. Men jag ska kämpa på ändå. Ska också inhandla frukt i massor idag och morotsstavar lät toppen! Ska också köpa hem lightdricka för jag har arbetat fram nåt läsk-beroende här senaste veckorna och blir jag för sugen kan jag i alla fall få i mig nåt utan socker (även om jag inte är så mkt för light - spec inte när man ammar). Jag ska också se till att göra situps, armhävningar och ryggövningar varje dag - så jag i alla fall rör på nån muskel

    Hurra hurra
    nystart ida!!

    KRAM
  14. 7
    Ååååhh, jag som trodde du hade glömt

    Jag tog en utgångsvikt i morse *ryser fortfarande* och åt en frukost bestående av lättfil, musli och ett kokt ägg. Bra start! Tyvärr har vi hela skåpet fullt med överblivet påskgodis :/ Blir inte lätt dethär. Och så är jag så deppad över att jag inte kan röra på mit _alls_ med mina dumma inflammerade knän. Men jag ska kämpa på ändå. Ska också inhandla frukt i massor idag och morotsstavar lät toppen! Ska också köpa hem lightdricka för jag har arbetat fram nåt läsk-beroende här senaste veckorna och blir jag för sugen kan jag i alla fall få i mig nåt utan socker (även om jag inte är så mkt för light - spec inte när man ammar). Jag ska också se till att göra situps, armhävningar och ryggövningar varje dag - så jag i alla fall rör på nån muskel

    Hurra hurra
    nystart ida!!

    KRAM
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Förresten - hur gör du alla de roliga smajlisarna? *vill också ju*
  16. 8
    Förresten - hur gör du alla de roliga smajlisarna? *vill också ju*
  17. Medlem sedan
    May 1998
    #9
    *satte kladdkakan i halsen IGEN*
  18. 9
    *satte kladdkakan i halsen IGEN*
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Jag är på

    har ätit upp allt påskgodis nu - så nu är det bara att sätta igång

    Har inga problem med att köra hårda linjen, för vi har magsjuka hemma och själv känns min mage som en tvättmaskin och jag får inte ner nånting mer än youghurt - får väl se om jag utvecklar magsjuka eller bara går runt så här..

    I alla fall - nu är det SLUT med godiset....

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  20. 10
    Jag är på har ätit upp allt påskgodis nu - så nu är det bara att sätta igång

    Har inga problem med att köra hårda linjen, för vi har magsjuka hemma och själv känns min mage som en tvättmaskin och jag får inte ner nånting mer än youghurt - får väl se om jag utvecklar magsjuka eller bara går runt så här..

    I alla fall - nu är det SLUT med godiset....

    kram kram
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Knäckebröd är bra *skriver upp på inköpslistan*
    Tror att det är bra att ha frukt hemma som man kan ta till när man blir så där småsugen på gottigheter.
    Man kan ju inte gör mer än att jobba på det !
    Ha så trevligt på fikat !
  22. 11
    Knäckebröd är bra *skriver upp på inköpslistan*
    Tror att det är bra att ha frukt hemma som man kan ta till när man blir så där småsugen på gottigheter.
    Man kan ju inte gör mer än att jobba på det !
    Ha så trevligt på fikat !
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Ja, nötter ja! *skriver oxå upp* När jag såg ditt inlägg föst, såg det ut som du kallade oss för nötter ! Och jag kan väl i viss mån hålla med !
  24. 12
    Ja, nötter ja! *skriver oxå upp* När jag såg ditt inlägg föst, såg det ut som du kallade oss för nötter ! Och jag kan väl i viss mån hålla med !
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13
    Va, har du tjuvstartat ?! Det lät som om du hade en häärlig promenad i snön !
    Hehe, du kör baddräkts-chock-varianten du, man kanske skulle ta kort på sig själv i bikinin och ha i plånboken när man funderar på att fuska lite och står och dregglar över en prinsessbakelse !!
  26. 13
    Va, har du tjuvstartat ?! Det lät som om du hade en häärlig promenad i snön !
    Hehe, du kör baddräkts-chock-varianten du, man kanske skulle ta kort på sig själv i bikinin och ha i plånboken när man funderar på att fuska lite och står och dregglar över en prinsessbakelse !!
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Här har du tummarna ! Tror det är viktigt att börja när man känner sig helt motiverad...och när man inte har några goa påskägg hemma !
    Lycka till med VV !
  28. 14
    Här har du tummarna ! Tror det är viktigt att börja när man känner sig helt motiverad...och när man inte har några goa påskägg hemma !
    Lycka till med VV !
  29. Medlem sedan
    Apr 2004
    #15
    Härligt! Du låter verkligen peppad !
    Japp, nu kör vi så det ryker !
  30. 15
    Härligt! Du låter verkligen peppad !
    Japp, nu kör vi så det ryker !
  31. Medlem sedan
    Apr 2004
    #16
    Hoppas verkligen att du blir bättre i din knän snart ! När var det du skulle börja din nya behandling?
    Man kan ju inte göra mer än sitt bästa och om det inte skulle gå så är det ju inte hela världen, bara att försöka någon annan gång när det känns bättre!
    För det är ingen vanlig dag, för det är våran nystartsdag! Hurra Hurraaa !
    Smajlisarna gör du så här: gå in på http://www.mysmilies.com/smileys/Genres/Huge eller
    http://www.mysmiley.net/
    Klicka på den smajlisen du vill ha, kopiera koden och klistra in i inlägget här !
  32. 16
    Hoppas verkligen att du blir bättre i din knän snart ! När var det du skulle börja din nya behandling?
    Man kan ju inte göra mer än sitt bästa och om det inte skulle gå så är det ju inte hela världen, bara att försöka någon annan gång när det känns bättre!
    För det är ingen vanlig dag, för det är våran nystartsdag! Hurra Hurraaa !
    Smajlisarna gör du så här: gå in på http://www.mysmilies.com/smileys/Genres/Huge eller
    http://www.mysmiley.net/
    Klicka på den smajlisen du vill ha, kopiera koden och klistra in i inlägget här !
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17
    *gör en heimlich manöver på Kiddan *
  34. 17
    *gör en heimlich manöver på Kiddan *
  35. Medlem sedan
    Apr 2004
    #18
    Hua, vad otäckt med magsjuka, håller tummarna att du slipper det!! Härligt att du är på iallafall...nu kör vi !
  36. 18
    Hua, vad otäckt med magsjuka, håller tummarna att du slipper det!! Härligt att du är på iallafall...nu kör vi !
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Är oxå på!! Har inte så mycket påskgodis kvar som tur är så nu ska jag försöka ta tag seriöst i det här Det värsta är ju bara att vädret inte peppar mig alls till att komma ut och röra på mig... Det snöar massvis Jag vill ha vår och sol nu så att det börjar spritta i bena´!!!!! Dessutom får jag börja i rejäl uppförsbacke eftersom jag måste baka en massa till dopet om knappt två veckor. Och det är svårt att baka utan att provsmaka...
    Min morot får bli att vi ska har fest på mitt jobb i slutet av maj så nu har jag två månader på mig att bli skitsnygg Jag ska bli en sån där som folk viskar om, "Hon har fött två barn (typ förra helgen) och det skulle man ALDRIG kunna tro med den figuren"!
  38. 19
    Är oxå på!! Har inte så mycket påskgodis kvar som tur är så nu ska jag försöka ta tag seriöst i det här Det värsta är ju bara att vädret inte peppar mig alls till att komma ut och röra på mig... Det snöar massvis Jag vill ha vår och sol nu så att det börjar spritta i bena´!!!!! Dessutom får jag börja i rejäl uppförsbacke eftersom jag måste baka en massa till dopet om knappt två veckor. Och det är svårt att baka utan att provsmaka...
    Min morot får bli att vi ska har fest på mitt jobb i slutet av maj så nu har jag två månader på mig att bli skitsnygg Jag ska bli en sån där som folk viskar om, "Hon har fött två barn (typ förra helgen) och det skulle man ALDRIG kunna tro med den figuren"!
  39. Medlem sedan
    Apr 2004
    #20
    Tråkigt att vädret inte är det bästa hos er !...här skiner solen på den nyfallna snön och man bara längtar ut !
    Jag tycker att ditt mål är helt underbart, klart att du kommer få beundrande blickar på jobbfesten !!
  40. 20
    Tråkigt att vädret inte är det bästa hos er !...här skiner solen på den nyfallna snön och man bara längtar ut !
    Jag tycker att ditt mål är helt underbart, klart att du kommer få beundrande blickar på jobbfesten !!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu börjar livet!!!
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 09:39
  2. Nu börjar livet göra sej..
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 17:38
  3. NU BÖRJAR LIVET!
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 08:29
  4. i morgon börjar livet
    By nettis0 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 12:30
  5. Imorgon börjar riktiga livet
    By Annica, Robin&3 till in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 15:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar